Hotbird ontvangen op Philips DSR8121

A

Arie1979

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en heb voor de eerste keer een schotel (bijna) geinstalleerd. Volgens het boekje zou ik astra 19, astra 23, astra 28 en hotbird moeten kunnen ontvangen.

Ik heb als ontvanger de philips dsr8121 met canaldigitaal card, 60 cm schotel en een duo lnb kop met 4 uitgangen.

Nu ontvang ik wel de astra 19 en 23 (goed signaal). Maar de astra 28 en hotbird ontvang ik niet. En het gaat mij nu juist om hotbird.

Ik heb de schotel wel goed uitgericht volgens mij, want ik heb de coaux kabel in de ontvanger (interstar) van iemand anders (bij mij thuis) erin gestopt en daar ontving hij wel hotbird.

Waar zou het aan kunnen liggen?

 
Eerst welkom op het forum.

Nou dat is een makkelijke je hebt voor elke satelliet een kop (lnb) nodig je hebt een duo kop dus voor twee satellieten en die doen het.

Je moet dus naar een totaal andere schotel opstelling als je Hotbird wilt ontvangen.

Er is een klein duur schoteltje dat dat kan zoek maar op Multytenne maar weer lastig af te stellen.

 
Dank je voor de snelle reactie.

Ik vraag me af hoe het kan dat ik met dezelfde schotel op dezelfde plek wel hotbiord kan ontvangen als ik hem aansluit op een andere tuner/sattelietontvanger.

Mijn tuner die vraagt ook om eerst astra19 in te stellen.

Kan ik mijn tuner, philips dsr8121, niet zo instellen dat ik alleen (de FTA channels van) hotbird kan ontvangen?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:20 uur ----------

Is het ook bijvoorbeeld mogelijk om er voor te kiezen de astra sattelieten niet te ontvangen, maar alleen hotbird. Dan heb ik toch 2 koppen voor 1 sateliet?

Ik heb geprobeerd om bij de diseqc instellingen er voor te kiezen om A, B en C leeg te laten en alleen in D Hotbird geselecteerd. Maar ook dan ontvang ik geen signaal van Hotbird.

Misschien nog een ander idee om met deze schotel hotbird te kunnen ontvangen? Of moet ik écht zo een Multytenne schotel kopen :headbang: en ben ik verplicht om eerst Astra te ontvangen alvorens ik Hotbird kan ontvangen?

 
Je hebt wel voor een vreemde combinatie gekozen vraag me af wie zoiets geadviseerd heeft.

De Philips/Pace 8121 is een goedgekeurde CanalDigitaal ontvanger en eigenlijk voor niet veel anders geschikt.

Je kunt wel Hotbird ontvangen maar dan zul je de schotel bij moeten draaien nu zeg je dat je 19 oost en 23 oost ontvangt met de duo lnb.

Dat als je een andere ontvanger aansluit je wel Hotbird op 13 oost ontvangt maar dat is onmogelijk wel is het zo dat een ontvanger een dom ding is dus staat de schotel op Astra1 op 19.2 oost en zoek je op de andere ontvanger Hotbird en hij heeft signaal de ontvanger denkt dat het ook Hotbird is maar dat klopt dus niet.

Dus als je voor de schotel staat een stukje naar links tot er signaal is op Hotbird en dan met langzaam zoeken kijken of je de zenders krijgt die je hebben moet.

En ja deze goedgekeurde CDS ontvanger leest alleen de gecodeerde zenders van CDS in de rest is altijd FTA.

Maar op deze manier blijft het hannesen de schotel is niet geschikt en een goedgekeurde ontvanger die behoorlijk beperkt is door CDS.

Snap niet hoe je het werkend hebt de ontvanger werkt alleen maar als er een smartkaart van CDS in zit heb je er een geldige kaart in is het toch zonde om hem alleen naar Hotbird te laten kijken.

Als je geen Mulytenne wilt kijk dan eens naar een beugel zoek op "Triax Multiblock" daar kun je vier lnb's met een disqswitch op kwijt heb je ook alle satellieten alleen is je 60 cm schotel dan weer te klein.

 
Ik heb het zo kado gekregen.

Maar wat is een goede sattelietontvanger waarmee ik zonder beperkingen kan kiezen welke satelliet ik wil ontvangen/bekijken. Want zoals ik het begrijp ben ik nu verplicht om astra te ontvangen voordat ik hotbird kan ontvangen. Geen hotbird, zonder astra met deze dsr8121.

Welke ontvanger moet ik halen die geen beperkingen heeft en die een hdmi uitgang heeft?

 
Laat ik eerst zeggen dat met de set op zich niets mis is als je naar de Nederlandse zenders wilt kijken het is een HD ontvanger met duo lnb Astra1 Astra3.

Alleen wat je er mee wilt daarvoor is hij niet echt geschikt.

Maar je moet een ontvanger hebben die niet begrenst is voor Hotbird ik weet niet wat je wilt ontvangen SD zenders of HD zenders de HD ontvangers hebben HDMI.

Er zijn tientallen merken die geschikt zijn dus let daarop wat je koopt SD of HD en je schotel moet je ook zo draaien dat je Hotbird kunt ontvangen maar dat is geen probleem die 60 cm schotel is genoeg voor Hotbird.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan