CCcam geeft interne kaart geen voorrang

N

Nicos

Vraagje voor Black Tiger, en alle andere natuurlijk!

Sinds ik over ben op PLI 2.1 en ccCam 2.2.1 gaat er iets niet goed. Vaak leest ccCam het interne kaartje in mijn ontvanger niet maar haalt hij de zender binnen via een andere share :biggrin:. Ik snap niet helemaal waarom.

In de prio file heb ik opgegeven P: 0100:00006A. Dit zou betekenen dat hij de CDS zenders op de snelste manier moet binnen halen, en dat is toch mijn interne kaartje. Als ik de netwerk kabel eruit trek haalt hij ze wel binnen via het interne kaartje.

Het viel me afgelopen week op dat hij Ned 1 en Ned 2 niet binnen haalde via het interne kaartje, en als ik op Ned 3 terecht kwam hij dit weer wel deed.

Ik gebruik een oud Seca 2 kaartje, heb eigenlijk nooit problemen gehad onder ccCam 2.0.11 en Gemini.

Iemand enig idee waarom mijn kaartje geen voorrang krijgt?

 
Over je interne kaartje kunnen wel uiteraard wel praten.:biggrin:

Het "euvel" is bekend, en speelt op meer versies van CCcam en firmware, maar is misschien niet eerder opgeavllen.

Indien je niets aangeeft dan bepaalt CCcam gewoon met welke kaart er het snelst verbinding is. De P lijn doet niets anders dan prioriteit geven aan een bepaalde provider. Dus vele verbindingen zijn van buitenaf (hetgeen niet mag) dan zal CCcam in dit geval de CDS share prioriteit geven boven andere providers.

CCcam 2.011 is buiten dat sowiezo ook in mijn optiek beter dan 2.2.1 maar oke, dat ligt er ook aan waar je het voor nodig hebt.

Indien je geen beeld hoeft van buitenaf voor CDS dan kun je het beste in je C lijn proberen de CDS share te beperken c.q. er uit te gooien.

Dit zou je normale regel zijn:

c: server.ergens.org 12000 user pass no

dit zou je dan moeten wijzigen in:

c: server.ergens.org 12000 user pass no { 0100:00006A:0 }

Die "no" er achter moet erbij staan wil je die haakjes kunnen gebruiken. Het duurt vaak ook enige uren voordat CCcam hier ook daadwerkelijk die blokkering toe gaat passen.

Ik heb dit onderwerp overigens meteen even verplaatst naar elders omdat het eerder een share en daan ontvanger probleem is.;)

 
Dank voor je reactie, ik snap het.

Zou je ook nog per zender kunnen filteren. Dit werkt alleen als je een full kaart hebt. Bij geen full kaart krijg je dus niets meer binnen van de andere kaart.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:41 uur ----------

Vanavond even flink aan het experimenteren geweest. Gaat inderdaad goed: c: server.ergens.org 12000 user pass no { 0100:00006A:0 }

Heb ook nog geprobeerd achter de provider channelid's toe te voegen, maar dat pikt hij niet.

 
Nee klopt chids pikt ie niet, alleen caid en id. Dus codering en provider.

Per zender filteren gaat niet lukken, nja, misschien met CCcam 2.3.0 met sids, daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Binnenkort ga ik Oscam eens bestuderen.

 
Wel raar dat ccCam niet eerst het interne kaartje pakt, je zou zeggen dat dit toch altijd de snelste is.

Ik denk dat ik eens een andere versie van ccCam erop ga zetten, kijken of dit helpt. Van 2.1.1. naar 2.0.11.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:36 uur ----------

Ik bedoel van 2.2.1 naar 2.0.11

 
je zou zeggen dat dit toch altijd de snelste is
Dat zou je inderdaad zeggen, maar het blijkt anders te zijn of CCcam maakt doelbewust een andere prioriteit, ik zou het niet weten.

Ben eens benieuwd of het met 2.0.11 beter gaat.

 
Heb vandaag CCcam 2.011 geinstalleerd. Werkt perfect! Mijn locale kaart krijgt nu altijd voorrang. 2.1.4 ook nog geprobeerd, maar deze heeft het zelfde probleem als 2.2.1, hij geeft de lokale kaart geen voorrang.

Vreemd he, zit toch in CCcam....

 
Ja zit zeker in CCcam... soms helpt een prio file ook. Maar die 2.0.11 vond ik zelf ook nog altijd het fijnst werken.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan