Uitfasering irdeto codering canaldigitaal gestart

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.682
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
19 januari Geschreven door: Jarco Kriek

CanalDigitaal begint volgende week met de uitfasering van de Irdeto-codering op haar uitzendplatform. Eigenaar M7 Group S.A heeft dit aan Totaal TV bevestigd. Het gaat voorlopig om een gedeelte van het zenderpakket.

In het verleden heeft CanalDigitaal al meerdere malen kenbaar gemaakt dat men op termijn gaat stoppen met de Irdeto-codering. De door CanalDigitaal gebruikte versie van deze codering is al enige tijd publiekelijk gehackt. Gebruikers van een Irdeto-smartcard kunnen daarnaast ook niet alle tv-kanalen die CanalDigitaal in de pakketvormen basis en familie doorgeeft, bekijken. Veel tv-kanalen worden al langere tijd niet in Irdeto ondersteund.

Per 25 januari zijn de tv-kanalen die op dit moment nog in het familiepakket met de Irdeto-codering worden aangeboden niet meer met een Irdeto-smartcard te bekijken. Het gaat om de Belgische publieke zenders Eén en Canvas/Ketnet en het pornokanaal Dorcel. Abonnees die nog met een Irdeto-smartcard naar deze zenders kijken, krijgen op korte termijn een brief in de brievenbus waarin men wordt verzocht om met CanalDigitaal contact op te nemen. CanalDigitaal doet deze klanten een aanbieding om naar het Mediaguard3-platform te migreren. Na de migratie kunnen deze klanten voor hetzelfde abonnementsgeld naar alle zenders uit het familiepakket kijken, inclusief HD-kanalen in een veel betere beeldkwaliteit.

Het is de eerste stap die CanalDigitaal met de uitfasering van de Irdeto-codering zet. Onbekend is nog wanneer een volgende stap wordt gezet. Duidelijk is wel dat de uitfasering van Irdeto nu actief in gang is gezet en dat op termijn CanalDigitaal alleen zenders in de Mediaguard-codering gaat aanbieden.

Bron: Totaaltv

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tussen onze kennissen zijn wel wat mensen die nog een irdeto kaart hebben, eens benieuwd wat die voor aanbieding gaan krijgen dan.

 
Nou het zal mij benieuwen ik heb mijn irdetokaart gekoppeld aan mijn basis abo € 1,50 dus gewoon settop.

Maar heb er toch wat meer zenders op als wanneer het een seca kaart zou zijn er zit nu bv. ook nickelodeon op wat niet in het settop zit volgens mij.

Ik weet het eigelijk niet zeker meer maar heb geloof ik ook al een brief gehad maar ging er alleen maar op achteruit en moest ook nog bijbetalen voor een andere kaart.

Heb er verder maar niet op gerageerd om dat het niet gelijkwaardig was en ook nog moest bijbetalen

zal mij benieuwen wat er nog uit komt

 
Nou van iemand gelezen die kreeg de seca kaart en een duo lnb gratizzz omdat er veel kanalen op de Astra3 zitten voor Irdeto zit alles op 19.2 oost.

Maar hij moest wel €10 verzendkosten betalen en waarschijnlijk heb je dan weer gelijk een jaarcontract.

 
Tussen onze kennissen zijn wel wat mensen die nog een irdeto kaart hebben' date=' eens benieuwd wat die voor aanbieding gaan krijgen dan.[/quote']
Hier onder de brief, wat volgens mij wel belangrijk is, is het abonnement!

Mijn situatie: ik heb als Hoofdkaart een Seca3 kaart met het Familie-pakket, mijn Irdeto kaart heb ik als extra kaart waar ook het Familie-pakket op staat, ik betaal hier 2,50 extra voor per maand.

De brief:

Kenmerk: xxxxx

Irdeto smartcardnummer: xxxxx

Datum: 16 januari 2012

BELANGRIJK NIEUWS OVER UW ZENDERAANBOD!

Hebt u een Irdeto smartcard en ontvanger? Neem contact met ons op, voorkom zenderuitval

Geachte heer xxxxx,

CanalDigitaal gebruikt sinds de oprichting het codeersysteem Irdeto voor het beveiligd doorgeven van het satellietsignaal. Om het zenderaanbod verder uit te kunnen breiden, zijn we begin jaren 90 ook gaan coderen in Seca/Mediaguard.

Na vele jaren van dubbele doorgifte, zijn we voornemens te stoppen met het verouderde Irdeto.

Met ingang van 25 januari 2012 eindigt de Irdeto-doorgifte van de Vlaamse zenders één, Ketnet, Canvas en de erotiekzender Dorcel.

In onze administratie staat u geregistreerd met een Irdeto smartcardnummer (dit nummer begint met begincijfer 4). Indien u deze Irdeto smartcard nog gebruikt, ontvangt u straks bijna geen zenders meer!

Gratis een nieuwe smartcard, extra zenders en voordelig nieuwe apparatuur!

Om een goede inschatting te kunnen maken van wat er bij u vervangen dient te worden, vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen. Als u tijdens het gesprek aangeeft dat u naar aanleiding van deze "Irdeto"-brief belt, kan onze medewerker u gericht van dienst zijn.

In alle gevallen is de nieuwe smartcard (t.w.v. €79,-) en dubbele kop (t.w.v. €39,-) gratis*. Voor een eventueel benodigde ontvanger geldt een aantrekkelijke korting. Bel ons vandaag nog: bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur op 0900-9323 (€0,15 p/min). Optie 9. (Op zondag zijn wij gesloten).

Wilt u géén gebruik maken van ons aanbod, houdt er dan rekening mee dat uw zenderaanbod steeds kleiner wordt. Wilt u opzeggen naar aanleiding van deze aanpassing, dan kunt u hetzelfde telefoonnummer bellen.

Met vriendelijke groet,

(hier staat zijn handtekening)

René Tensen

CanalDigitaal

P.S. Hebt u nog een Irdeto smartcard (en ontvanger)? Bel vandaag nog, voorkom zenderuitval!

*Eenmalige verzendkosten €9,95

Dit was de brief.
 
Nja, dan verdienen ze toch weer iets op de verzendkosten want met 6,50 ben je er ook al. In elk geval netjes dat ze naast de kaart ook een LNB erbij doen.

Maar als dat weer gekoppeld wordt aan een nieuw jaarcontract, hetgeen zeker het geval is, dan is dat niet netjes.

De klant heeft immers niet gevraagd om over te schakelen naar Seca of met Irdeto te stoppen. Daarnaast klopt de gegeven informatie in de brief niet. Zoals Mas3 op Duck ook al aangaf, is irdeto pas in gebruik sinds na 1995 en seca2 pas veel later, eind '90 of 2000.

Het blijft dus de vraag of je al dan niet nog een jaar lid wenst te blijven.

 
Waarom kan het nou alleen telefonisch?

Ik kan hier vandaan geen 0900 nummers bellen.

Zelfs het opzeggen moet telefonisch.

Lekker handig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Dirk je bent niet goed op de hoogte op de site van CDS het telefoonnnummer te vinden,

Vanuit het buitenland kunt u via het volgende nummer contact opnemen met onze Klantenservice: 00 31 35 6466884 (u betaalt hiervoor het tarief voor bellen naar Nederland).Let op: Zorg ervoor dat nummerherkenning aan staat.
 
nou heb nog eens even gekeken wat de optie zijn in principe hoef ik niet te wisselen (ik vind het prima zo)

maar mocht ik om wat voor reden dan ook een seca kaart willen het kost mij altijd geld

is het niet voor de kaart dan wel voor het abo hier nog even wat voor optie's ik krijg

, ik wil ook Nederland 1, 2 en 3 in HD zien! Ik wissel mijn smartcard om.

 

 


U hebt het STBP-multiroompakket en wijzigt niets



U wilt uw huidige pakket behouden en een nieuwe smartcard ontvangen voor ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD.



U ontvangt een factuur voor € 39,00 en betaalt deze vooraf. De smartcard wordt u vervolgens spoedig toegestuurd. De abonnementskosten betaalt u per maand, per automatische incasso.


 

 

 


U hebt het STBP-multiroompakket en verlengt uw abonnement



U wilt uw huidige pakket behouden en u verlengt uw abonnement . Daarbij ontvangt u een nieuwe smartcard voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD en gaat u een nieuwe contractsperiode aan van 1 jaar.



U ontvangt een factuur voor € 15,00 en betaalt deze vooraf. De smartcard wordt u vervolgens spoedig toegestuurd. De abonnementskosten betaalt u per maand, per automatische incasso.


 

 

 


U hebt het STBP-multiroompakket en wijzigt naar het Basis-pakket



U hebt het STBP-multiroompakket en wijzigt naar het Basis-pakket. Daarbij ontvangt u een nieuwe smartcard voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 en Eurosport in HD en u gaat een nieuwe contractsperiode aan van 1 jaar.


 


De kaartwissel is gratis en de smartcard wordt u spoedig toegestuurd. De abonnementskosten betaalt u per maand, per automatische incasso.


 


U hebt het STBP-multiroompakket en kiest ook voor het HDTV-pakket



U hebt het STBP-multiroompakket en kiest ook voor het HDTV-pakket. U ontvangt een nieuwe smartcard om naast Nederland 1, 2 en 3 in HD ook de HD-zenders uit het HDTV-pakket te kunnen ontvangen. Daarbij gaat u een nieuwe contractsperiode aan van 1 jaar.



De kaartwissel is gratis en de smartcard wordt u spoedig toegestuurd. De abonnementskosten voor het STBP-pakket en het HDTV-pakket betaalt u per maand, per automatische incasso


 
Blijkbaar sturen ze niet alle geregistreerde irdeto kaart users een brief ik heb nog niks ontvangen. Of zou dat komen dat ik naast mijn geregistreerde irdeto kaart ook een geregistreerde seca kaart heb.???

Ach ja waarom zullen we die nog lastig vallen.

 
Alleen de klanten die op hun kaart een pakket hadden die Een en Ketnet/Canvas en ook Dorcel TV konden ontvangen hebben een brief gehad.

Irdeto wordt dus nog niet direct uitgefaseerd daar zal nog wel een tijdje overheen gaan misschien eind van het jaar of anders volgend jaar.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan