giet ut oan?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben toch eens benieuwd of we dit jaar de "tocht der tochten" weer eens gaan krijgen?

Want "Tumme" wat is het koud op dit moment!

 
En het wordt nog wel kouder. Volgens mij bij ons zelfs nog kouder dan in "Vriesland" daarboven.:biggrin:

Zo'n -15 hier. En door het land wordt wel minstens een week -10 verwacht en overdag -2 tot -5 dat moet voldoende zijn. Men zal misschien wel een 14 dagen voorbereiding nodig hebben maar misschien is het nog wel nipt te doen als het die eerste week maar hard blijft vriezen.

De fans gun ik het van harte, het is lang genoeg geleden geweest!

 
Als het doorgaat, dan ben ik zéér zeker niet aanwezig in de kwattafabriek, dat weet men!

Maar ik mag aannemen dat dit zo geregeld is, want gezien het feit dat we hier geen standvastig weer hebben ze de sluizen zo snel als mogelijk dicht moeten gooien en een vaarverbod in moeten stellen, wat trouwens beide al gebeurd is, dit evenement in no time geregeld is?

Het enige grote probleem is volgens mij tegenwoordig de massacontrole ( of hoe noemt men dat? ).

Het zou echt mooi zijn als we eind volgende week allemaal een nationale feestdag hebben. :biggrin:

 
Nou het is niet alleen de massacontrole. Er wordt over grote vaarten geschaatst en ook gedeeltelijk over het IJsselmeer als ik me niet vergis.

Dat is nogal een behoorlijk groot, diep en gevaarlijk water. Er zal dus een voldoende dikke ijslaag moeten zijn. Niet alleen om de schaatsers, maar ook om het publiek te kunnen dragen. En da's niet alleen op het IJsselmeer.

Ga er maar van uit dat er een draaiboek klaar ligt, ook voor het schuiven met mensenmassa's. Maar er is gewoon enkele weken vorst nodig om die ijslaag van minstens een centimeter of 12 dacht ik, te kunnen krijgen.

Ik ben niet kapot van dit weer, maar hoop toch van harte dat het dit jaar doorgang kan vinden.

 
Ik ben niet kapot van dit weer, maar hoop toch van harte dat het dit jaar doorgang kan vinden.
Nou ja zeg een Siberische Tijger moet zich met deze kou in zijn element voelen.

Ja heb er niet echt verstand van maar dacht gisteren al te zien op sommige plaatsen 9 centimeter ijs, de Friezen houden het wel in de gaten die willen zelf ook graag de "tocht der tochten" weer eens rijden.

Maar het vriest s'nachts extra hard lijkt het wel vanmorgen hier ook min 15.5 brrrrr.

 
Een Siberische (wit) Tijger wel, maarja, ik ben een Afrikaanse he (zwart), dus mijn velletje en m'n vachtje is niet zo dik.:biggrin:

Al 9 centimeter inmiddels? Dan gaat het hard. Maar het moet nog wel een stukkie. Want ik lees het volgende:

Voor het doorgaan van een Elfstedentocht moet het ijs op bijna de gehele route - bijna 200 kilometer - minimaal vijftien centimeter dik zijn.
Da's dus behoorlijk. Nog 6 cm erbij en het vroor hier in het zuiden nu al weer 6,5 graad en het is nog niet eens nacht, dus in het hoge noorden zal het nog harder vriezen.

We gaan de goede kant op!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan