Pc start op en gaat uit zichzelf weer uit.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb een pc die steeds weer uit gaat.

Hij start op en begint dan in Windows maar gaat uit gelijk weer uit.(Windows XP)

Wat kan ik hier nog aan doen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou dat het oude rpc virus weer zijn?

Zorg dat de pc geen verbinding maakt met internet

Probeer eens in computerbeheer te komen, al dan niet in de veilige modus, en zet dan bij services de rpc eens op 2 uur, die staat standaard op 1 minuut.

Hoe het dan verder opgelost moet worden kun je zelf even opzoeken als het dat is.

 
Nee het RPC virus is het niet, daar krijgt het ding nog 60 seconden de tijd als je ingelogt bent en dus bureaublad ziet. Dus ik zou even niet met die rpc instellingen rommelen. Eerst kijken naar meer voor de hand liggende oorzaken.

Vaak wijst dit op een driverprobleem, bijv. met USB drivers of grafische drivers.

Kijk eens of je in veilige modus opgestart komt zoals Freggel1 al schreef. Lukt dat? Zoja dan ga even naar:

configuratiescherm -> systeem -> tabblad geavanceerd.

Klik daar bij "opstart- en herstelinstellingen" op het knopje "instellingen".

Vink nu "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit, klik op toepassen en dan op OK. Start nu de pc opnieuw op.

Kom je niet in veilige modus opgestart, druk dan ook op F8 om in dat menu te komen, maar kies voor een optie "automatisch opnieuw opstarten uitschakelen" of iets in die geest.

Grote kans dat je pc nu wel start, maar daar waar hij eerst opnieuw begon te starten, je nu een blauw scherm gaat geven met een foutmelding.

Schrijf even op welke foutmelding (bijv. general exception error), staat meestal bovenaan en dan onderaan de melding iets van:

filenaam.sys generated exception error at 0x000005c (0x323409Fa, xxxxxxxx, xxxxxxx, xxxxxx)

Die anderen hoef je allemaal niet op te schrijven, alleen de foutmelding met de eerste cijfers buiten de haakjes en de eerste 0xnogwat binnen de haakjes.

Aan de hand daarvan kunnen we vermoedelijk wel uitvissen waardoor het euvel veroorzaakt wordt.

 
Er staat "gaat gelijk weer uit" dan is voor mij de vraag blijft ie dan uit of start ie xp weer op....

Blijft ie in een lus lopen kan idd een driver probleem oid zijn.

Gaat ie echt weer uit dan zou ik eerst eens kijken bij de koeling.

Er staat niet bij wat voor pc het is maar Socket 478 mag nog wel een beugel van breken...

 
Bedankt voor de antwoorden freggel BT en sat-ed

sat- ed hij gaat uit en dan start hij gelijk weer op en na een tijdje heb ik de stekker er maar uit gehaald.

Heb gisteren de hd er uit gehaald om mijn bestanden op een stick te zetten.

Maar ik krijg een bericht op mijn labtop app. werkt correct maar kan de hd niet benaderen om mijn bestanden er af te halen.

Ik ben best wel handig maar met pc niet echt dus wilde ik dit graag veilig stellen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:32 uur ----------

Zou het kunnen dat de hd stuk is?????

Als ik tijdens het opstarten op f10 druk kom ik in een menu.

In dat menu kan ik de een zelf test van de hd doen.

Tijndens het uitvoeren van de test stopt hij op code 7 en krijg de melding hd vervangen.

 
is het een hp of zo?

als bij de originele test van de fabriek al een fout ontdekt wordt knal de hd er maar uit.

 
Nee het is een Compaq.

Ik gebruikte hem op het werk.

Maar die ik nu daar heb daar is zo traag dat ik dacht deze weer klaar te maken.

 
Het is dat het te ver is, maar ik heb hier nog wel wat compac's staan waar hd's inzitten en nog wat andere hardware om te testen.

Je mag ze zo hebben. ;)

 
Als het een Maxtor harddisk is dan kiep hem maar weg, daar kom je niet meer aan.

Indien het een ander merk is, stop hem dan nog eens terug in de pc.

Dan opstarten vanaf CD en naar de herstelconsole gaan, dan van daaruit schijfcontrole doen met het commando:

chkdsk /p /r

Dat kan de nodige tijd duren. Er is kans dat als dat klaar is, de pc nog een keer opstart. Start hij door, maak dan meteen backups van alles wat je nog bewaren wilt, want de kans is groot dat hij een tweede keer niet meer van die schijf zal starten.

Hij kan het zelfs onder het backuppen begeven.

Indien dat niet werkt kun je nog proberen met een tool als Spinrite er nog iets aan te kunnen repareren.

 
Ik heb er geen verstand van maar is een usb hd dockingstation geen hulpmiddel, hoef je als het een maxtor hd is hem niet gelijk weg te gooien of zie ik het verkeerd?

 
@ freggel1 was ik maar jouw buurman maar helaas.

Het is mij ook net iets te ver.

@ Black Tiger Het is idd een maxtor.

Maar nog even een vraagje is dit ook een redelijk betrouwbare test?

@ Nummer10 ik begrijp jouw je niet helemaal.

De hd is ook buiten de pc niet meer te benaderen.

Je hoort wel iets maar het is net of hij haperend aan het lezen is.

 
Ik zei al dat ik er geen verstand van had maar ik heb zelf pas een usb dockingstation gekocht en dat werkte voor mijn perfect, vandaar.

:biggrin:

Nr.10

 
compaq is hp :biggrin:

Als de schijf stottert bij opstarten is er nog een klein trukje.. maar dan zou ik hem moeten horen.

klopt dat je in baflo woont? das namelijk net een uurtje hier vandaan.

heb hier nog wel wat zweven ligt een beetje aan de grote en aansluiting van de hd.

Kijk maar even.

 
@Nummer10: Nee dat maakt niet uit, vaak is hij rechtstreeks op die manier nog wel eens beter te bereiken.

Als je gaat moven met een Maxtor, dan heb je sneller kans dat hij nooit meer gebruikt kan worden.

@Jan: Ja die test is betrouwbaar, heb het vaker al zelf ook zo gedaan om nog mensen met een defecte HD te redden. Over het algemeen werkt deze methode met chkdsk nog het best.

Ook Spinrite wil echt nog wel eens helpen maar duurt zeer lang. En daarvoor moet of windows opgestart zijn of je moet vanaf een bootfloppy kunnen werken. Ik weet niet of er een Spinrite is voor vanaf cd te starten.

Zeker met een Maxtor kan ik er geen garantie op bieden.

Maxtor is in 99,9% van de gevallen (zeker als hij ook extern niet meer te bereiken is) gewoon een afgelopen zaak. Er bestaat ook nog een reparatie tooltje van Maxtor zelf, maar meestal kan die de harddisk de schijf ook niet meer benaderen terwijl Spinrite dat dan soms wel weer kan.

@Sat-Ed: Welk truukje is dat dan? Er op kloppen tijdens het opstarten? In de ijskast leggen ofzo?

 
@Black Tiger

Niet te benaderen is al een groot probleem dus veel kun je er niet meer aan slopen...

spanning er op en dan rechtsvoor zij kant een tik met het handvat van een schroeven draaier geven.

Dit resulteert meestal in het los schieten van de kop.

Uiteraard als de hd niet start of toch al afgeschreven is.

Begint de hd te werken gelijk je bestanden er afhalen want haal je de spanning er weer af heb je het zelfde probleem meestal weer.

 
Aha. Ja met zo'n tik heb ik hem ook nog wel eens kortstondig aan de praat gekregen.

Maar dan kan ie beter eerst even de methode met de recovery console proberen, die is dan toch wat veiliger nog.

 
deze truuk is ook het laatste wat je moet proberen :tong:

 
Ik heb een andere hd gemonteerd .

Wilde xp opnieuw installeren maar dit geeft problemen.

De xp wordt geladen en dan is het moment dat de pc opnieuw moet opstarten voor de eerste keer.

Dit gebeurt ook maar dan vraagt hij druk op een toets om xp te installeren.

Wat moet ik doen om xp toch te installeren.

 
Zoiets heb ik volgens mij ook wel eens gehad.

Wat gebeurt er als je NIET op een knop drukt volgens mij gaat hij dan even staan te wachten en start even later gewoon op.

 
Dat dacht ik ook aart maar dit duurde langer dan 10 minuten.

En ook de tekst klopt niet.

Ik heb dit nog niet zo vaak gedaan maar volgens mij staat er anders alleen een puntje te knipperen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan