Nanoxx 9800HD

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Momenteel ben ik de firm 02.81 T-A aan het testen op mijn NanoXX 9800HD

(deze werkt met een CI), binnenkort schrijf ik over mijn ervaringen.

Alvast even wat verklappen: Met de CI van M7 (Werelbol afbeelding) versie 3.03.013 krijg je haperingen (freezers) bij het opstarten van Ned1HD, dit kan ongeveer 7 minuten duren als de ontvanger vanuit de positie Nederland1HD opstart; daarna werkt deze CI wel. Dit is dus de gewone CDS-module met P/N 910050).

Ik heb daarna een Aston dual 1.07 met versie 2.23 geprobeerd, deze werkt vlekkeloos.

Daarna heb ik in deze Aston dual 1.07 de versie 2.26 laten installeren, het enige verschil wat ik bemerk is dat als de 2.26 gebruik is -en laat opstarten op een CDS-zender- dat ik heel even de melding krijg van "Gecodeerde Zender", wat bij de 2.23 niet het geval was.

Ik ga nu uiteraard niet roepen dat die 2.26 totaal niet nodig is, omdat ik m slechts op mijn NanoXX 9800HD heb getest, misschien werkt ie op Topfield oid wel beter; maar ik zie totaal geen verbetering op mijn NanoXX 9800HD.

Nou, dit was alvast even iets van mijn ervaringen omtrent de CI's die ik gebruikt heb icm mijn NanoXX9800HD; in mijn volgende hoodstukken omtrent de NanoXX 9800HD zal ik mijn bevindingen schrijven over de interne kaartlezer en de daarbij behorende software-versies die ik gebruikt heb en wat de plus- en minpunten zijn, (want ik ga nou naar mn nest). (maak je borst maar nat)!

 
Je was me voor.

Maar ik vind het heel leuk dat er nu wat op het testpaneel staat.

Bedankt.

:biggrin:

Nr.10

 
De NanoXX 9800HD is een twin tuner, deze heb ik aangesloten met 2 coaxkabels naar mijn MTI quad LNBf, (ik heb op de 3de poort van deze LNBf momenteel een Pace 7141 hangen en soms sluit ik de Nokia 9200 er op aan, de 4de poort heb ik momenteel niet in gebruik). Via de NanoXX 9800HD stuur ik mijn 80cm Lenson Heath schotel aan dmv een Stab Italia Motor HH100 dmv USALS.

Maar goed, dit test-rapport gaat over de NanoXX 9800HD, en jullie weten nu hoe mijn installatie in mekaar zit.

Ik kocht deze ontvanger in 2009 bij een firma in Arnhem nav een advertentie die ik had gelezen op S*tzine; destijds zat de firmware 02.54.02T-A hier in.

Ik kon geen transponders toevoegen en/of wijzigen en transponders verwijderen ging ook niet.

Daar ik niet al te slim ben met het inladen van andere firmware heb ik m teruggestuurd naar het desbetreffende bedrijf, en ik kreeg m terug met de firmware 02.55.02T-O van Vantage.

Precies dezelfde problemen als met de vorige firmware.

(Het is wel zo met deze 02 firmware-versies, dat je gewoon via de interne kaartlezer gebruikt maakt, en dat je alles gewoon ongecodeerd kunt opnemen, dus dat is een groot voordeel).

Ik baalde echter als een stier dat ik geen transponders kon toevoegen (behalve met de blindscan), en/of kon wijzigen en dat ik de oude transponders niet kon verwijderen.

Ik had het ook vaak dat -nadat ik een blindscan had uitgevoerd- ik helemaal geen enkele transponder kon toevoegen, ik kreeg dan de melding "TV = 0, Radio = 0" en ik kreeg ook vaak de melding dat bepaalde stations op "Cable" en op "Terrestial" stonden, terwijl ik de blindscan correct uitvoerde (stel ik moest de freq : 11900H hebben, dan zette ik de begin freq op 11890H en de eind freq op 11910H, maar het mocht allemaal niets baten).

Ik begon wel steeds meer te begrijpen van dit apparaat, ondermeer kwam dit omdat ik veel telefoontjes heb gepleegd naar het bedrijf waar ik deze ontvanger gekocht had.

Zo kreeg ik ook te horen hoe ik andere firmware moest inladen via een USB-stick; één voorwaarde: het kon alleen nog maar met de firmware van Vantage omdat de bootloader was "gechanged".

Ik heb toen een originele CI van CDS gekocht-met wereldbol afbeelding, Versie 3.03.013, P/N 910050 (die nodig is voor originele firmware van Vantage), en heb toen getest met de firmware 28100 en 25800 van Vantage; de problemen bleven gewoon bestaan.

Ik de NanoXX voor de (inmiddels 4de keer) opgestuurd naar Arnhem.

Toen heeft dit bedrijf er de originele nieuwste firmware van NanoXX er in gegooid (Versie 2.81).

Echter met de CDS CI kreeg ik haperend beeld bij opstarten.

Ik heb toen in Almere een Aston CI gekocht (zoals ik in bovenvermeldde posting heb geschreven).

Test resultaten:

1. Met de versies waar geen CI voor nodig is (die eindigen op 02 of 01) kan je 2 opnames tegelijk maken en naar 1 andere zender kijken; alles is ongecodeerd, maar je blijft problemen hebben met het toevoegen/verwijderen/wijzigen van transponders.

2. Met de originele versie kan je wel transponders toevoegen/verwijderen/wijzigen,

a. Je kan direct ongecodeerd opnemen als je opneemt van de zender waar naar je kijkt.

b. Als je naar 1 zender kijkt en je neemt een andere zender tegelijk op, is de opname gecodeerd, deze opname moet je daarna afkijken, vervolgens is ie niet meer gecodeerd. (je moet niet stiekum even kijken naar die zender die je aan het opnemen bent, want dan krijg je m nooit meer gedecodeerd!)

c. je kan ook naar 1 zender kijken en 2 andere zenders opnemen, maar hiervoor geldt hetzelfde als bij b.: niet stiekum kijken naar de zenders die je aan het opnemen bent terwijl de opname nog loopt, want anders krijg je ze niet meer gedecodeerd.

(Een makkelijk truukje: als je in je externe hardeschijf naar "opnames" kijkt, en je ziet een beeldje van die film, en daar onder zie je een Euroteken, kan je m weggooien, zie je echter een soort afbeelding van een ouderwets filmrolletje, en het euroteken, kijk die film dan af en je zult zien dat die opname dan gedecodeerd is).

Nou jongens, dit was mijn test-rapport omtrent de NanoXX 9800HD, ik heb een lamme klauw gekregen van het typen en ik heb een beetje dorst dus ik na NU naar de kroeg!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevoeging voor punt 2.b.

Als je naar 1 zender kijkt en je neemt een of twee andere zender(s) tegelijk op via EPG of Timer, is/zijn de opname(s) gecodeerd, deze opname(s) moet je daarna afkijken, (je kan ook snel vooruit spoelen, maar wel tot het eind; op het eind op STOP drukken, vervolgens MEDIA, klik m aan (dan gaat ie lopen), daarna weer op STOP.

Opnames vanaf 60 min en hoger: FFx8

Opnames tot 30 min: FFx4

Opnames tot 15 min: FFx2

vervolgens is ie niet meer gecodeerd.

Scheelt een hoop tijd:biggrin:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:08 uur ----------

Ik schreef in het vorige bericht:

Opnames vanaf 60 min en hoger: FFx8
Dit ging bij mij heel goed, maar ik heb verder getest en bij sommige gecodeerde opnamen werkte het niet; dus ik raad hier ook de FFx4 aan.

(De opname van het gecodeerde opgenomen station mag niet haperen als je het versneld doorspoelt), dit is mij dus vanavond wel overkomen toen ik de FFx8 gebruikte bij een opname die langer dan een uur duurde.

 
Dit is dus een firm die werkt via de interne kaartlezer (dus zonder CI)Binnenkort horen jullie mijn ervaringen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:10 uur ----------

Na jaren kl*ten en prutsen (ik had die ontvanger al in 2009 gekocht), kan ik jullie mededelen dat ik de perfecte firmware heb gevonden voor mijn NanoXX 9800HD.

Dit is bovengenoemde firm: 02.55.01T-A

Met deze firmware kan ik transponders Wijzigen, Toevoegen en Verwijderen zonder dat mijn zaplijst op tilt slaat.

Deze firm werkt via de interne kaartlezer (dus zonder CI).

Met de vorige firmwareversies -die via de interne kaarlezer gaan- had ik altijd problemen, omdat dan diverse zenders in mijn zaplijst op "Cable" en diverse zenders op "Terrestial" stonden als ik een transponder wilde wijzigen cq aanpassen, soms stonden ook bepaalde zenders op een verkeerde satelliet ingedeeld.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de firm:2.81T-A ook perfect werkt, maar die werkt alleen met een CI (ik gebruikte een Aston 1.07 met de versie 2.26); het lastige is echter dat als je naar een zender kijkt en je wilt 1 of 2 andere zenders opnemen, deze zenders gecodeerd worden opgenomen, en dat je ze binnen 3 dagen moet afkijken omdat dan de codering wordt veranderd door C+.

Mijn ontvanger heb ik 4x teruggestuurd naar het bedrijf waar ik het gekocht had en ik heb niets dan lof over dit bedrijf, zelfs na de garantieperiode hoefde ik niks te betalen; er werd weer andere firmware ingegooid (Vantage) en een andere zaplijst, helemaal gratis.

Echter kan ik bevestigen -door mijn eigen ervaringen- dat de firmware van Vantage niet helemaal spoort in een NanoXX 9800HD; grotendeels werkt het wel, maar als je transponders wilt toevoegen en/of verwijderen lukt het niet.

Een technicus ben ik echt niet, maar volgens mij heeft het met de bootloader te maken: toen ik nog de Vantage firm er in had hangen, en ik weer problemen had met gewijzigde transponders vertelde het bedrijf -waar ik mijn ontvanger had gekocht- dat ik slechts de firmwares van Vantage kon gebruiken omdat de bootloader was gechanged, de firmware van NanoXX zelf kon ik niet meer gebruiken. (Toen ik nog de Vantage firm draaide heb ik ook de versies 25800 en 28100 gedraaid, maar ik kon toen ook geen transponders toevoegen en/of verwijderen), het toevoegen kon alleen via de blindscan.

Na de 4de keer dat ik de ontvanger had opgestuurd (en ik verzocht had om de originele firmware+bootloader te installeren) en daarna terug kreeg, was ie origineel met de originele versie 2.81T-A van NanoXX zelf, keurig werd mij verteld dat de interne kaartlezer niet meer zou werken en dat ik een CI nodig had. (Ik had immers zelf om de originele versie gevraagd, dus dit bedrijf verdient niets dan lof, mijn wensen werden gewoon uitgevoerd).

Ik had al een CI van de M7 groep, deze werkte niet goed, de Aston werkte perfect.

Alleen dat decoderen....:[

Nu werkt alles perfect.

Zo, omdat alles bij mij nu perfect werkt hoef ik niet meer verder te testen, dus nu mag de volgende komen mijn zijn (of haar) test-rapport.

 
Hoi Jongens,

Even een ervaring met jullie delen:

Ik heb dus als satelliet-ontvanger de NanoXX 9800HD, deze heeft geen interne harde schijf dus ik gebruik een externe harde schijf, dit is de Platinum van My Drive 500GB, 6,4cm zonder externe voeding (wordt aangestuurd door alleen de USB-poort).

Toen ik nog Windows 7 gebruikte maakte ik mappen op mijn PC en in die mappen stopte ik opnames om het makkelijk te kunnen organiseren.

B.V. heb ik mappen gemaakt voor Galapagos (series die door de BBC werden uitgezonden), Jiskevet, Life Story, My Zen TV, Vietnam, Glastonbury, De TV Kantine en Amy Winehouse.

Ik wilde gisteren een nieuwe map aanmaken genaamd Indonesie; ik wilde opnames omtrent Indonesie hierin stoppen; dit lukte gewoon op mijn PC zoals ik het altijd had gedaan.

Toen ik mijn externe HDD weer aansloot op mijn ontvanger kon ik die map niet openen, mijn ontvanger sloeg op tilt; het enige wat ik kon doen was de stroom eraf halen, weer de externe HDD aansluiten op de PC, de opnames die ik had gemaakt -in die map- eruit te halen, te copiëren naar mijn PC, map verwijderen van de externe HDD en later de opnames apart weer te plakken op mijn externe HDD.

Alles is weer in orde dus. (alleen heb ik geen map kunnen maken voor Indonesie, maar de opnames heb ik gewoon weer terug). (.trp-bestanden)

Dit kleine ongemak is gebeurd sinds ik Windows 7 heb laten upgraden naar windows 10.




Ik kan dus geen mappen meer aanmaken sinds ik Windows 10 gebruik.

Dit moest ik jullie laten weten.

Veel groeten,

Bones

 
Dat lijkt mij een rechtenprobleem maar het is wel raar dat W10 de rechten anders gaat zetten dan W7 dat zou doen.

In elk geval wel vreemd en goed om te weten, eventueel kan ik hier eens navraag over doen.

Als je het maar 1x geprobeerd hebt zou het ook een kuur van de ontvanger kunnen zijn geweest, in dat geval nog eens proberen.

 
Hoi BT,

Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar geen succes behaald.

Je kan ook direct -dus zonder tussenkomst van een PC- in het menu van de NanoXX een nieuwe map aanmaken, die map kan je ook een naam geven, dan kan je vanuit de NanoXX Media Player je opname's die je wilt in die map plaatsen; dan zou je zeggen "prima toch, probleem opgelost", maar je kan er maar 1 programma op deze manier in die nieuwe map gooien.

Nja, ik ben gewoon tevreden zo, nieuwe mappen kan ik niet aanmaken, dan maar niet, ik vind het prima zo (ik ben wel blij dat ik toendertijd met win7 die oude mappen heb gemaakt).

Veel groeten,

Bones

 
Hoi Bones.

Bedankt voor de toelichting. Ik ga hoe dan ook even navragen hoe dit kan. Want het is natuurlijk wel vreemd als W10 dingen doet met externe HD's die W7 niet doet en op die manier voor rare dingen kan zorgen.

Voor mij in elk geval weer een extra reden om geen W10 te nemen. :)

 
Hoi Bones.

Uit nieuwsgierigheid heb ik de vraag toch eens uitgezet op een ander forum waar ik wat meehelp. Daar kwam ook een antwoord op, misschien kun je daar iets mee of nog aanvullende info geven:

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=366&t=19678&p=154176#p154131

Ik had ook op het Computeridee forum gevraagd, en daar was de vraag of je soms met W10 een nieuwe partitie had aangemaakt op die schijf, aangezien W10 wel eens met GPT partities willen werken i.p.v. MBR partities. En GPT wordt vermoedelijk niet door ontvangers herkend.

 
Hoi BT,

bedankt voor al je moeite die je voor mij gedaan hebt

Veel groetjes,

Bones

 
Oh graag gedaan, kun je er nog iets mee of hou je het voor gezien?

 
Binnekort ga ik weer testen

Veel groeten

Bones

 
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om Windows 10 te downgraden naar Win 7? Tot nu toe heb ik wel eens Win 10 gebruikt zonder problemen met mijn Vu+Duo. Maar zit nu weer veilig op Win7. FTP lijkt mij FTP ook voor die eigenwijze en nieuwsgierige Win 10. Ben benieuwd hoe het afloopt met Bones en zijn ontvanger.

 
Ja, dat is eigenlijk een vraag voor de Windows sectie, maar het kan wel, helaas beperkt.

Ga naar Instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Herstel. In dit venster zie je de optie om terug te gaan naar je oude Windowsversie. Wanneer je op Aan de slag drukt en bevestigt start je dit proces, dat overigens wel wat tijd in beslag neemt. Let op: de optie is beschikbaar tot 31 dagen na de upgrade naar Windows 10.

Is het langer dan een maand moet je een nieuwe installatie doen. Het is me niet bekend of dat ook kan door bij die installatie te kiezen door het huidige systeem te "upgraden" naar Windows 7.

En GPT (niet FTP) is gewoon een nieuwe methode voor bootrecord indeling, er zijn meer operating systemen wat ermee overweg kunnen maar heeft allemaal zijn voor- en nadelen.

 
Hoi BT,

Ben ik weer.

De tips van Maxstar (van PC WEB PLUS) heb ik niet uitgevoerd omdat ik daar te schijterig voor ben.

(Als je meeleest Maxstar bedank ik je toch voor je gedane moeite).

Ik probeerde net een nieuwe map aan te maken -nu direct vanuit mijn ontvanger op de externe hardeschijf, dus zonder PC-, mijn gemaakte opnames kon ik daar niet in plaatsen; voor de zekerheid had ik de naam van die map vervangen naar Indonesia ipv Indonesië zodat ik geen trema nodig had.

De NanoXX 9800HD sloeg weer vast toen ik -nu direct vanuit mijn ontvanger- een opname in die map wilde plaatsen.

Toen ik mijn externe hardeschijf op mijn PC aansloot, zag ik dat die map Indonesie was veranderd in vpsd_Indonesia.

Dus weer de opname eruit gehaald, en vervolgens weer apart bij mijn opnames geplakt.

Toen weer de externe hardeschijf op mijn NanoXX aangesloten en ik zag in USB1 (waarop mijn externe hardeschijf is aangesloten, 2 extra mappen die ik nog nooit gezien had.

Deze mappen heb ik in USB1:

Media, deze map ken ik, hierin zitten Channel-list en Systeem.

Record, deze map ken ik ook, hierin zitten mijn opnames.

$RECYCLE.BIN deze map heb ik nog nooit eerder gezien, in die map zit een bestand genaamd: DESKTOP.INI (er achter staat 129B, dus geen KB, maar B)

Daar onder is er weer een map die ik nog nooit eerder gezien heb, genaamd Record.ifo (32 KB).

Boven genoemde map $RECYCLE.BIN heb ik verwijderd omdat dat volgens mij Prullenbak betekent.

Die andere map Record.ifo heb ik maar ongemoeid gelaten (omdat ik niet weet wat dat is).

Nou Jongens, ik laat het maar zo, al mijn opnames heb ik gelukkig nog.

Veel groeten,

Bones

 
Hoi Bones.

Jammer dat je het niet durft, want feitelijk kunnen die commando's geen kwaad, maar ik heb er wel begrip voor. Maxstar leest inderdaad mee. ;)

Inderdaad is Recycle.bin de prullenbak die zet Windows op elke disk erbij net zoals de desktop.ini.

Vermoedelijk is de Record.ifo iets van de ontvanger. De reden dat je dit nu kunt zien is dat om een of andere reden verborgen bestanden weergegeven worden. Ik zou voor de zekerheid ook die record.ifo hebben laten staan.

Eventueel kun je de desktop.ini weghalen als die je irriteert, maar als de schijf weer op Windows aansluit zullen de recycle.bin en de desktop.ini weer gewoon automatisch aangemaakt worden.

 
Hoi BT,

Bedankt voor je moeite en begrip dat ik dat niet durf.

Die opnames betekenen veel voor mij.

Alles wat ik niet weet -of waar ik een beetje bang voor ben- probeer ik liever niet uit.

Bedankt voor je moeite en voor je begrip.

Veel groeten,

Bones

 
@Bones

als die opnames veel voor je betekenen zou je dan niet een kopietje maken?

belangrijke dingen (digitale dan wel te verstaan) heb ik zeker 3 misschien zelfs 4x

en nee niet in de digitale wolk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan