Zenderlijsten inladen, hoe?

S

Steve

Kan mij iemand eenvoudig uitleggen hoe ik de zenderlijst van de Dreambox 800hd kan opnieuw inladen?

Heb dit al twee keer gedaan in het verleden en er zitten nadien een pak lege plaatsen in de lijsten, mag dan telkens weer naar de satellietwinkel om een update te doen.

Wanneer gebruikt men fastscan?

Bedankt alvast voor de hulp, hoop dit in de toekomst zelf te kunnen....

 
Fastscan weet ik niet.

Maar in onze handleidingen sectie staat een handleiding van hoe een zenderlijst in de Dreambox te plaatsen. Voorzien van afbeeldingen.

 
Bij mijn weten is er alleen een Fastscan plugin voor PLI dus als je dat image gebruikt zou je de plugin even moeten downloaden.

 
Sorry maar kan de handleiding sectie niet onmiddellijk terugvinden...

 
Bedankt! Ik heb mij waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt maar het gaat enkel maar om de zenders opnieuw te zoeken, of in te laden.

Dat lukt maar zoals ik al zei zijn er dan veel dubbele zenders in mijn lijsten en ook lege plaatsen. Kan ik dit vermijden?

 
Ja het ding heet Dreambox edit dus als je de zenders uitleest daarna kun je op de computer de dubbele er uit halen en naar eigen zin sorteren en terug er weer in zetten.

Mijn Dreambox staat nu niet aangesloten maar er zit toch een optie zenders zoeken in je menu kun je de hele satelliet af laten zoeken.

 
Ja inderdaad en zelfs oude zenders wissen maar dat gebeurt niet...

Ik probeer het deze week nog eens en laat weten of het deze keer lukt.

Thx!

 
Maar waarom zo moeilijk EN tijdrovend??

Zoals hierboven al gezegd, gebruik gewoon bijv dreamboxedit, download van de bekende lijstenbouwers de laatste lijst (gebruik zelf altijd die van henksat, deze is te vinden bij Pli) zet de volgorde zoals jij het wil, en plof het in de dreambox.

Al met al mischien 5 minuten werk.

succes (met welke manier je ook gebruikt ;))

 
Ben een beginner, weet zelfs niet hoe je een Dreambox aansluit om die dreamboxedit te gebruiken...

 
Een netwerkkabel en het verkrijgen van een ip adres is al genoeg om Dreamboxedit of Dreamset te kunnen gebruiken.

Als je de Dreambox op een router aansluit met een utp kabel en Openpli gebruikt zoals je doet, is dat meestal al allemaal vanzelf in orde. Zeker als je updates kunt downloaden. Dan is het alleen nog even een kwestie van bij de systeeminstellinen en netwerkadapter kijken welk ip adres de Dreambox gekregen heeft (of in je router).

En dat ip kun je dan bij DreamboxEdit gebruiken. Soms kan dat ip veranderen, maar dat kun je altijd weer in je Dreambox terugvinden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan