Hallo uit Griekenland met enkele vragen

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Eerst en vooral wil ik mij kort voorstellen, ben Belg en woon op een Grieks eiland. Ik heb al jarenlang een satelliet schotel op mijn dak en nu dacht ik om mij een TV Vlaanderen pakket aan te schaffen, en voornamelijk omdat er een recorder bij hoort. Ik kijk wel eens TV, maar zeker nu het warmer en mooier buiten wordt wil ik ook wel eens wat opnemen.

Nu heb ik een vraag voor, of mischien wel meer een bevestiging van jullie nodig.

De oude satelliet schotel heeft 1 kop, en ik kon steeds een pak zenders zien. Nu heb ik de Philips DSR 8121 aangesloten op deze ene kop, en ik heb een 500 zenders. Als ik de andere kop er nog eens bij aansluit, ga ik dan nog meer zenders kunnen ontvangen ?? Ik vraag dit omdat ik daarvoor natuurlijk een kabel zal moeten bij leggen, en dat wordt een hoop werk.

Of is dit enkel bedoelt om gelijktijdig te kunnen opnemen en een andere zender te kunnen zien ? ( Wat voor mij voldoende is )

Bedankt voor alle tips !

---------- Automerged Doublepost added at 16:50 ----------

Ik wou mijn berichtje aanpassen, vond echter niet de edit knop hier. Wat me opviel aan deze receiver is dat hij a) veel lawaai maakt en b) sommige zenders geen epg info hebben. Wat een ramp is voor mij daar ik dan ook geen opnames kan programmeren.

 
Eerst welkom op het board.

Begrijp het niet helemaal u heeft het over 1 lnb(kop) is dat een enkele lnb of een duo lnb met twee koppen want de TVV zenders zitten op twee satellieten de meeste kanalen in HD zitten op 23.5 oost.

Dus op Astra1 op 19.2 oost en op Astra3 op 23.5 oost je hebt daar dus twee lnb's voor nodig.

Dan weet ik niet of de TVV duo lnb wel werkt in Griekenland de reden is dat hij ontwikkeld is voor de Benelux dus de afstand tussen de twee koppen lijkt me dat het in Griekenland dan niet helemaal meer klopt maar dat weet ik niet precies.

Dus het lijkt me dat u lnb's moet hebben of een duo lnb met minimaal twee uitgangen waar dan twee kabels aan kunnen naar de ontvanger.

Dan het opnemen om beide tuners te gebruiken moeten er twee coax kabels aan dan kun je onafhankelijk van elkaar kijken en opnemen.

Als het goed is zou de EPG toch gewoon moeten werken duurt misschien een paar minuten, en van veel lawaai is me ook niets bekend.

 
Aart, bedankt voor je antwoord. Ik heb een enkele kop op mijn oude schotel, de nieuwe satellietschotel van TV Vlaanderen kwam inderdaad met een Duo LNB. Die heb ik nog niet aangesloten, enkel de oude LNB op Sat 1 ingang. Heb een aantal zenders, doch deze avond waren plots alle Belgische kanalen weg.... En ik kon geen search doen omdat het signaal slecht was. Dat lukt echter met mijn oude satelliet ontvanger wel.

Ik probeer volgende week de Duo LNB eens uit, en ook de schotel nogmaals afstellen, die hangt er nu een 5 jaar, is redelijk groot ( niet de standaard TV Vlaanderen schotel ) en heeft al serieuze windstoten ondergaan.

Is het nu echt zo dat ik met een duo LNB meer zenders heb ? Of enkel de HD zenders ?

 
de schotel nogmaals afstellen, die hangt er nu een 5 jaar, is redelijk groot ( niet de standaard TV Vlaanderen schotel )
De duo lnb van m7 is gemaakt voor een schotel van 60cm.

 
Is het nu echt zo dat ik met een duo LNB meer zenders heb ? Of enkel de HD zenders ?
Ja dat weet ik niet je hebt verschillende abonnementen bij TVV dat kun je zelf nakijken welke je nu niet hebt en welke je wel zou moeten ontvangen.

Je beeld valt weg schrijf je maar dat zal op 19.2 oost zijn Astra3 op 23.5 oost is uitstekend te ontvangen in Griekenland die vangen ze zelfs prima in Turkije.

Ook zou je zelf eens kunnen uitzoeken hoe groot je schotel daar moet zijn om goed beeld te hebben Satlex.

 
Bedankt nogmaals.

Die website zegt 75 op 80, ik heb zeker het dubbele, en kan redelijk goed alles ontvangen. Ik kan momenteel niet op mijn dak ivm verbouwingen, volgende Vrijdag echter wel en dan zal ik met de sat finder eens wat testen.

Nogmaals over die duo LNB, TV Vlaanderen, en ook de Philips handleiding zegt "Om programma’s te kunnen opnemen, dient SAT2 aangesloten te zijn", komen dan per coax ook 2 signalen binnen ? Want als op Sat 1 Astra 19 zit en op Sat 2 Astra 23 dan kan je toch enkel maar van de laatste opnemen ....

Wat me wel stoort is dat de klok steeds op Belgische tijd staat.....

 
Hoi nicewithice,

Die website zegt 75 op 80, ik heb zeker het dubbele
Gaat niet lukken met die duo lnb; deze is gemaakt voor 60cm schotels.

 
Hoi nicewithice,
Gaat niet lukken met die duo lnb; deze is gemaakt voor 60cm schotels.
Oei, wat zal ik dan doen ? Men heeft mij gezegd dat ik hier minstens 120 CM nodig heb. En de kleine schotel is nog in Belgie....

 
Hallo,

Ik zou je aanraden om een 120cm Triax te kopen met een multifeed rail en daar de Lnb's op te plaatsen voor de satellieten die je wilt kijken.

Vervolgens zeg je hier een 4poorts switch tussen kabel naar beneden halen.

Het is jammer dat Griekenland zo een eind fietsen is anders had ik dat klusje voor je geregeld.

Groetjes,

Wing

 
Het is jammer dat Griekenland zo een eind fietsen is anders had ik dat klusje voor je geregeld.

Groetjes,

Wing
:banaan:

Bedankt voor je aanbod ! Je bent echter steeds welkom hoor !

 
Thnx kerel.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me maar weten.

 
Ik heb een tijdje aan het experimenteren geweest met de TV Vlaanderen receiver en LNB, het resultaat is niet slecht, ik bedoel de box neemt op, kwaliteit is goed en heeft alle Astra 19 kanalen, maar GEEN Astra 23. Sommigen beweren dat dit door de Azimuth komt. In de Benelux is die anders dan voorbeeld in Turkije of Griekenland. Momenteel heb ik geen probleem hiermee, maar ik weet en ondervind reeds dat in de toekomst vele kanalen naar de Astra 23 sat gaan. Dus mijn vraag is nu wat hieraan te doen ?? 2 LNB's installeren ? Maar hoe komen die samen in 1 kabel ???

 
Hoe die twee samen in één kabel komen daar bestaan disqswitchen voor een 2 in één disq is in dit geval voldoende er bestaan ook vier in één.

Zijn niet duur een paar euro en je bent klaar.

Astra3 moet in Griekenland prima te ontvangen zijn.

 
Hallo Aart, bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb me juist mateloos geergerd bij TV Vlaanderen. 10 Minuten laten ze wachten en dan komt er zo een service madammeke me vertellen dat op de plaats waar ik woon men dat niet kan ontvangen... Wat een b******t... Ik denk dat er hier op dit forum meer experten zitten dan op het heel TV Vlaanderen bureel.

Sorry, even laten gaan.

Dus het beste is 2 koppen installeren, 1 naar 19 en 1 naar 23 richten ? En dan 2 switchen die elks 2 LNB verbonden zijn ? Ik heb 2 kabels nodig aan mijn receiver om te kunnen opnemen.

Zou het interessant zijn de originele 60 cm schotel mee te brengen naar Griekenland enkel voor Astra 23, of is die te klein ?

En laatste vraag, hoe weet ik dat ik Astra 23 heb , ik bedoel dat is zeer dicht tegen 19....Kompas of zo ???

Bedankt .

 
Ja je snapt het helemaal je kunt je 60 cm schotel meenemen naar Griekenland de zenders zitten op de Astra3B de wide beam aan de beam kun je zien dat het makkelijk moet gaan met 60 cm.

Hoe je kunt zien of je Astra3 hebt als je VOOR de schotel staat zit hij een stukje rechts van Astra 1.

Hier een lijst met alle zenders op 23.5 oost dus heb je die zit je goed.

Als je een nieuwe zenderlijst er in zet dat moet met die ontvanger op Astra1 en je krijgt beeld na het uitrichten is alles toch goed.

 
Ter Info: De ingewonnen inlichtingen bij TV-Vlaanderen over de op til staande wijzigingen luiden als volgt:

Vanaf 1 mei 2012 wordt het nieuwe Ketnet kanaal uitgezonden op de Astra 3 satellietcluster op 23,5° Oost samen met alle daar reeds aanwezige hoge definitie (HD) uitzendingen.

In de loop van de rest van het jaar zullen alle Vlaamse zenders in HD uitgezonden worden via dezelfde Astra 3 satellietcluster op 23,5° Oost.

Volgend jaar 2013 stoppen alle Vlaamse zenders standaard definitie (SD) uitzendingen op de Astra 1 satellietcluster op 19,2° Oost.

 
Was vorige week in Belgie en heb me voor 120 Euro materiaal aangeschaft. 2 Multiswitchen voor 4 LNBs, afgeschermd door een doosje. En 2 LNB van het merk inverto black series, zijn een beetje vreemd model maar werken prima. U hoort het reeds, ik heb alles geinstalleerd hier in Griekenland met de bijhorende rail van inverto, alles uitgericht en ik heb nu Astra 23 en 19. Ik kan U zeggen dat het signaal van de 23 sterker als de 19 is .

Echter nog een vraag, weet niet waar ze te stellen, dus moderator indien niet gepast mag U ze verhuizen;

Hoe komt het dat ik sommige zenders s'morgens perfect kan ontvangen, maar tegen de namiddag beginnen ze te haperen en tegen de avond staat er Lost Signal. Mijn dealer in Belgie dacht dat het met warmte te maken heeft ??

 
Wat gebeurt er als de decoder een uurtje afgezet wordt? Heb je daarna als hij weer aangezet wordt weer signaal?

 
Nee aan en uitzetten helpt niet. Het gaat echt van goed naar slecht en terug naar goed beeld over verloop van een hele dag, maar enkel met bepaalde zenders. ZDF bijvoorbeeld.

 
Ja zoals ik begrijp gaat het om de Astra1 op 19.2 graden je zit dan met je schotel maat buiten de footprint het is dan op te lossen met een grotere schotel.

Het wegvallen met signaal heeft te maken met de zon je schotel vangt dan ruis van de zon die het signaal stoort.

Hier hebben wij precies hetzelfde met de Nilesat op 7 west prima te ontvangen tot ongeveer s'morgens 9 uur daarna valt het weg s'avonds na 9 uur komen de zenders weer terug.

Momenteel hangt er op 7 west een nieuwe satelliet daar heb je op sommige transponders de hele dag ontvangst met de juiste schotel maat.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan