Clarcke Tech ET9000 neemt geen CD programma's op

L

loekio

Verleden week om ongeveer 7.30 uur stond in ene het beeld van Ned.1 stil.

Ik probeerde dat te verhelpen en ontving geen een CD zender meer! Heractiveren hielp niet. Alle FTA zenders waren te ontvangen. Kwam uiteindelijk na dagen op het idee om de smartcard in een Aston module te doen en die in te voeren en ik had weer ontvangst. Ik kan nu met de timer geen CD programma's opnemen, wel FTA. De AP- en CUTS bestanden van de 6 ontbreken dan zoals ik via de PC zie.

Wat is er gebeurd, wat is er aan de hand en hoe kan ik het verhelpen?

ET9X00 software, Kernel 3.2.2. Enigma Mar 17 2012 Update Mar 18 2012.

Wie wil een 80jarige man hierbij helpen?

 
Loekio eerst welkom op het board.

Poeh zelf heb ik geen CTech maar het lijkt er op dat je geen update op je smartkaart hebt gekregen omdat hij niet meer werkt.

Als je box aan het internet hangt kun je een nieuwe cc cam of oscam online er op zetten en zou hij het weer moeten doen.

Het image lijkt me up to date van 18 maart 2012.

Maar als je denkt dat je bestanden mist de (AP en CUTS) zou ik gaan voor een hele nieuwe installatie maar ik weet te weinig van Linux om te weten wat dat voor bestanden zijn.

 
Welkom op het forum Loekio.

De Clarke-Tech ET9000 is exact hetzelfde als de Xtrend ET9000 en daarvan hebben wij er hier eentje staan.

Voor zover mij bekend is Clarke Tech software gewoon aangepaste software van Gemini of Openpli, dat weet ik niet meer precies.

Bij sommige firmware kun je aangeven dat hij twee programma's aan kan. Maar net als Aart44 denk ik dat het probleem groter is en er beter een algehele nieuwe installatie gedaan kan worden.

Dat is vrij eenvoudig en staat in onze handleidingen sectie beschreven.

Ik zou er in dat geval voor kiezen om OpenPli (van Openpli.org) er op te zetten. Daarna via het addons menu een softcam genaamd CCcam versie 2.30 er op zetten, dan is de smartcard ook gewoon weer in de interne kaartlezer te gebruiken. Hiervoor moet de ontvanger wel op internet aangesloten zijn.

En als het goed is moet het opnemen dan ook weer gaan lukken.

Een goede zenderlijst kan men ook downloaden vanaf de Clarke-Tech. Ook voor het downloaden van de zenderlijst is de aansluiting op internet nodig.

Of als je het handmatig wilt doen op zijn minst op het thuisnetwerk.

 
Beste aart44 en Black Tiger,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik heb softcam ctech normal-plus_usb by VeRDe 20.03.12. gevonden. Kan ik die nu via een usb op de ET9000 zetten?

 
Die zou je er wel op kunnen zetten, die is voor usb staat erbij.

Alleen is die software mij persoonlijk verder onbekend moet ik eerlijk zeggen. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.;)

Eerst maar eens proberen of de opnames hiermee wel weer goed lukken.

 
Het is een softcam is die wel bedoelt voor de ET9000 maar met een beetje geluk krijg je beeld op de gecodeerde zenders zoals de ORF.

Die softcams bestaan al jaren kun je installeren in CTech ontvangers met emu soft de -p versies de gewone software staat geen -p achter.

Daarom vraag ik me af of dat geschikt is voor de ET9000?

 
Hij heeft een Clarke-Tech, geen ET9000.;)

Maar in principe zijn die beiden 100% gelijk dus zou het feitelijk ook op een ET9000 moeten werken. Doch die heeft hij niet dus daar hoeft hij zich geen zorgen over te maken.

 
Beste Aart44 en Black Tiger,

Op 2 manieren geprobbeerd de software op de box te zetten. Eerst de usb erin uitzetten en na 10 sec weer aan, display gaf niets weer, toch op oke knop op box gedrukt. Twee, na plaatsen stick via menu herstarten, ook nu geen mededeling in display dus geen channel up knop op box gebruikt. Ondanks dat nam hij nu wel op. Maar naar een zender kijken en de ander opnemen ging niet. Ik heb een Multytenne twin. Bij instellingen staat de voorkeurtuner op aut. en alternatieve tuner prioriteit op dvb -S/-C/ T. Moet ik dat soms veranderen?

Groetjes en dank voor alle adviezen

 
Moet ik dat soms veranderen?
Nee die instellingen zijn goed. Maar er moet ook nog een menu zijn van de tuner configuratie. Daar kun je instellen wat tuner B moet doen, bijv. Tuner B gelijk aan Tuner A.

V.w.b. het flashen moet de usb stick wel fat32 geformatteerd zijn.

De 4 bestandjes van de firmware moeten dan in de "root" van de usb stick staan:

1) boot.bin

2) kernel.bin

3) rootfs.bin

4) imageversion

In tegenstelling tot de Xtrend hoef je geen aparte directory's te gebruiken of een knop ingedrukt te houden ofzo.

Gewoon de Clarke-Tech van de spanning af halen, stick er in en spanning er weer op. Je ziet dan vanzelf in het display de nodige informatie komen. Na de installatie volgt een automatische herstart van de ontvanger.

Maar dat is voor firmware, ik weet niet of dat met emu ook zo gaat.

 
Beste Black Tiger,

Softcam ctech normal-plus_usb by VeRDe 20.03.12 key is een KEY bestand!

Groetjes,

Loekio

 
Excuseer, ik dacht dat je daarnaast ook nog aan het proberen was wat ik in m'n antwoord in post #3 geschreven had, om de firmware te vervangen door openPli.

Keys ondersteunen we namelijk niet op dit forum en dat gaat vermoedelijk ook je opname probleem niet oplossen en ook niet het probleem met de kaart in de interne kaartlezer.

 
Beste Black Tiger,

Intussen werkt de box weer met de smartcard en de chip naar beneden. Kan nu ook kijken en opnemen tegelijk. Moet ik ook nog via applicaties, downloaden nieuwe CC cam er op zetten, of is dat niet nodig. Zo, ja welke?

Groetjes,

Loekio

 
Nou moeten is een groot woord, maar het is misschien wel handig.

Als het goed is en je kunt CCcam 2.3.0 downloaden en er op zetten. Dan zou het ook weer mogelijk moeten zijn via de interne kaartlezer te kunnen werken met de smartcard.

Altijd handig als de CI module eens raar doet of de kaart niet wil updaten bijvoorbeeld.

 
Volgens mij doet alles het goed nu dankzij jullie en speciaal Black Tiger. Hartelijk dank!

groetjes,

Loekio

 
Da's fijn om te horen, bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan