DVD brander probleem

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Ik weet niet of het software of hardware problemen zijn, ik begin maar met de hardware.

Ik heb een Asus PC, een 4 jaar oud met een Atapi DVD brander standaard ingebouwd. IK gebruik Ashampoo 9, en sinds een uur 10 try out om DVD's te branden. Nu heb ik de laatste 3 DVD's problemen gehad. In alle gevallen is de DVD gebrandt en zegt het scherm Burning complete, maar 1 DVD had geen klank, een andere geen beeld, en 2 andere kon ik enkel op mijn DVD recorder spelen, waarschijnlijk was het Finalize process niet voltooid.

Ook een 2tal andere DVD's met AVI files kan ik niet afspelen op mijn DVD speler en op mijn PC ook niet.

Wat kan dit zijn ? Alle tips welkom.

 
Heb je toevallig een brander op reserve liggen om eens mee te testen?

Of probeer dvd-shrink (gratis) eens, die werkt hier al jaren feilloos.

 
Is dat windows 7?

De tips van freggel1 lijken mij zeer geschikt.

Andere mogelijke oorzaken... heb je wellicht kort geleden een andere virusscanner geinstalleerd?

Heb je al eens Malware Bytes laten draaien? Dat is altijd handig om te doen.

Kijk ook eens bij je systeem onder apparatenbeheer of er toevallig uitroeptekens staan of dat misschien de controller/hd's (waar mogelijk) wel nog op dma mode ingesteld staan.

 
Ik gebruik XP. Heb virus scan en malware search gedaan, plus registery opgekuisd en temp folders leeg gemaakt. Ook settings gecontroleerd, geen uitroepteken daar, en de mededeling this device is working properly. Als ik nu nog problemen heb installeer ik een andere, maar het spijtige is dat het paneeltje wit is.... Dus ik hoop dat hij het nu doet. Update asap !

 
maar het spijtige is dat het paneeltje wit is
Welk paneeltje? Bedoel je daarmee iets van Ashampoo? Want ik gebruik dat normaliter niet.

Helaas is het zo dat ook een brander maar een x aantal uren mee gaat dus soms is een nieuwe noodzakelijk. Gelukkig kosten die nog maar iets van 25 euro ofzo.

 
Paneeltje is denk ik de voorkant van de dvd.

Als je een zelfde soort dvd kunt krijgen is de voorkant over te zetten.

Deze zit met een paar haakjes vast.

 
Ah oke... ik wou al zeggen, er zijn ook nog steeds dvdbranders in het wit te krijgen, zij het in wat mindere mate.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan