Al weken 's nachts EPG probleem bij CD!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Al vele weken, minstens anderhalve maand inmiddels, blijkt Canal Digitaal een probleem te hebben met hun EPG.

De storing vindt elke nacht plaats op ALLE filmzenders.

Het is echter wel laat in elk geval na 02.00 uur, vaak pas vanaf 03.00 uur. Op alle vier de filmzenders van Canal Digitaal blijkt dan een andere film te spelen, dan in de now/next en de EPG wordt weergegeven.

So speelde er een paar weken geleden "How to train your Dragon" op Film 1 Premiere HD terwijl volgens de EPG een hele andere film zou moeten spelen. Een dag later zou "How to train your Dragon" op een andere filmzender moeten spelen en daar bleek een of andere Chinese film te spelen.

Het leek voor de hand liggend dat CD dat probleem inmiddels opgelost zou hebben maar dat is nog steeds niet het geval. Afgelopen nacht bleek het nog steeds niet in orde te zijn.

Zoals gezegd begint het vaak pas vanaf of kort voor 03.00 uur en loopt 's morgens rond 07.00 uur wel weer alles zoals de EPG aangeeft, zodat overdag en 's avonds dit euvel niet opvalt.

Verbazingwekkend dat een dergelijk vreemd euvel zich een zo lange tijd kan voordoen bij een zichzelf respecterend mediabedrijf!

 
Klopt BT, het valt mij ook op; precies op de tijdstippen die je vermeldt.

 
Ja ik dacht eerst nog dat het aan mijn ontvanger lag ofzo, vandaar dat het me verstandig leek eerst even af te wachten.

Maar er kwam ook al een bevestiging van Boets en nu ook van jou. Wel vreemd dat zoiets zo enorm lang fout kan gaan. Net zoals ze er enkele jaren voor nodig gehad hebben om de zomer en wintertijd omschakeling tijdig correct te krijgen.:biggrin:

 
Ja had het bij de eenden ook al gelezen maar lijkt me dat zoiets bij Film1 zit en niet bij CDS heb je het al bij CDS gemeld dan kunnen die het aan de aanbieder Film1 doorgeven.

Of rechtstreeks op het Film 1 forum melden.

 
Het was me niet bekend dat Film1 niet door CDS zelf werd aangeboden, ik had altijd de indruk dat dit iets van CD zelf was.

Ik heb het echter niet aan hun doorgegeven, dat mag een andere klant doen, ik ga er geen duur 0900 nummer voor bellen en me ook niet registreren op een forum waar ik anders ook nooit kom of service te verlenen aan een bedrijf wat zelf geen service kent.:)

Wel grappig trouwens want het film1.nl domein is weer door chellomedia geregistreerd. Nog vreemder is dat de registrar in Oostenrijk zit. Normaliter registreer je een .nl domein bij een .nl domein registrant, maar oke....

Wie zich geroepen voelt mag het melden, misschien leest Film1 het ook wel op deze manier via Google.

 
Inderdaad Chellomedia is de eigenaar van Film1 en die verkopen het door naar het eigen UPC maar ook naar Ziggo, CDS en de rest van de providers zoals glasvezel.

Maar als nu helemaal niemand het in de gaten heeft misschien zijn er om die tijd maar weinig kijkers.

Maar BT hou eens in de gaten of het hier dan wel goed staat aangegeven of typt de typmiep het verkeerd in.

 
Dan heb ik ook weer wat bijgeleerd.:) De filmzenders waren wel van Canal+ maar die heeft dat inderdaad in 2005 verkocht aan Chellomedia, dat was mij niet bekend.

Zo'n gids was ik naar op zoek. Zal het nog eens in de gaten houden of het overeen komt met die gids in je link.

Normaliter zijn rond die tijdstippen weinig mensen meer wakker. Maar het leek mij voor de hand liggend dat het wel opgemerkt zou worden omdat normaliter de mensen met nachtdienst dan thuis komen en misschien ook nog een filmpje opzetten voor het slapen gaan.

 
Sterker nog, ik kan nu al zeggen dat het niet overeen komt met de link die jij geeft.

Kijk bijvoorbeeld naar Film 1 Premiere HD, daar zou vannacht om 03.05 uur de film Puzzle moeten beginnen volgens de link.

Volgens de EPG begint echter om 03.25 uur de film Monsters op die zender. Dat kan dus nooit. De film daarna op Premiere 1 HD klopt ook niet met de EPG.

Het Sundance filmkanaal komt ook niet overeen.

Je kunt het makkelijk zelf vergelijken, kijk maar wat de link op die tijden aangeeft en wat je eigen ontvanger in de EPG heeft staan.:)

Op Film 1 Premiere HD begint het euvel vannacht weer eens heel vroeg. De film Alle Tijd staat nog net goed en moet om 23.45 beginnen. Tot dan staat de EPG ook nog goed, maar volgens de EPG begint om 00.05 uur al een film genaamd Blame, die nergens in de online gids te vinden is.;)

Het kan sowiezo al niet want dat zou betekenen dat Alle tijd slechts 20 minuten zou duren.:biggrin:

 
Hoe is het mogelijk he? Alsof CD hier meeleest op het forum.:)

Maar een paar dagen na het posten van het laaste bericht hier leek e.e.a. weer fatsoenlijk te werken. Ik heb speciaal even afgewacht, maar alles lijkt nu ook 's nachts weer in orde.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan