Firmware dsr8121 ?

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Ik heb, zoals reeds in een ander topic beschreven, een ( Philips ) DSR8121 aangeschaft bij TV Vlaanderen. De reden was voornamelijk om programmas te kunnen opnemen. Nu is er hier al zeer veel over de verminkte software geschreven van deze ontvanger, is het echter niet mogelijk om een of andere firmware te installeren zodat hij toch een beetje beter functioneert ? Ik erger mij aan een lijst van dingen die ik allen heb genoteerd en naar TV Vlaanderen wil sturen een der dagen. Ik versta gewoonweg niet waarom men zo een toestel nog verkopen kan. En wat mij het meeste ergert is de klok, die staat dus steeds op Nederlandse tijd, terwijl er toch velen dit aanschaffen om in het buitenland te kunnen kijken ?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:45 uur ----------

Was dit nog vergeten te vermelden of vragen, bestaat er geen mogelijkheid om opgenomen items over te copieren naar een external HDD ? Er is tenslotte een USB poort aan de uitgang. ( Momenteel heb ik mijn oude DVD recorder aangesloten, wat ook lukt maar is wel omsclachtig en kwaliteit gaat ietsje omlaag )

 
Het is met deze ontvanger niet mogelijk om andere software te installeren.

Dus de klok haalt zijn tijd van de satelliet of hij ook anders ingesteld kan worden in een andere tijdzone ik ben bang van niet maar je kunt eens in het menu kijken van de ontvanger.

De usb poort evenals de netwerkpoort werkt niet er wordt dan gezegd is voor service doeleinden.

Misschien even sparen voor een andere ontvanger en als die werkt de DSR 8121 verkopen is inderdaad een ontvanger waar veel bugs inzitten

 
Hallo,

Vandaag weer vastlopers gehad.

Software proberen binnen te halen en update van de Philips DSR 8121 uitgevoerd.

In het menu de technische gegevens van de dsr 8121 bekeken:

Software : 3.6.8

Signaalsterkte : 64 %

Signaalkwaliteit: 43 %.

Vragen aan medegebruikers van de Philips dsr 8121:

1. Is bovenstaande software de laatste versie?

2. De bovenstaande waardes van signaalsterkte en signaalkwaliteit zijn volgens mij erg laag. Het is toch zo dat je bij een sterker en kwalitatief beter signaal toch minder of geen storingen hebt?

3. Kan het zijn dat de installatiemonteur van Canal Digitaal de schotel niet optimaal heeft uitgericht? Hij ging gejaagd en zonder prof. Meetapparatuur te werk. Hij had alleen maar een goedkoop kompasje bij zich.

Met vriendelijke groeten,

Tvfreak

 
1) Als er nieuwe software is dan meld de box zich zelf dus dat zal de laatste wel zijn.

2) Ja dat is ook erg laag die signaalsterkte en kwaliteit of dat tot meer storingen leid dat geloof ik niet wel sneller uitval bij regen.

3) Ook dat kan dat hij niet optimaal is uitgericht maar is het soms zo'n klein 45 cm schoteltje van Multytenne misschien heeft de monteur het vaker gedaan en kan hij het optimaal zonder apparatuur maar dat lijkt me sterk.

 
Hallo Aart44,

Bedankt voor de snelle reactie.

De schotel is een 64 cm Triaxschotel, hoewel de schotel blank is, er staat geen triax op vermeld.

Gr.

Tvfreak

 
Zoals eerder vermeld box doet de updates zelf, dat moet dus kloppen.

test eens met signaalsterkte of er verhoging in komt als de schotel iets geforceerd bewogen word, is erg laag het signaal , ook al ziet iedere box dit anders, dent erom fracties bewegen , komt precies dan kun je ook deze fout misschien uitschakelen , naar boven , onder , links of rechts.

staat de lnb wel onder de juiste hoek ?

Aart weet er heel wat meer van als ik!:tong:

groet Schapi

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan