SATLINK WS-6906 waar te koop in NL ?

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Kan iemand me vertellen of ik in NL de SATLINK WS-6906 kan kopen. Dat is een SATFINDER.

 
Als Google het niet kan vinden dan zal het er niet zijn.

In Engeland en Duitsland zijn ze wel te koop of in China bestellen.

 
Thanks, ik heb ze hier in NL gevonden, maar was via Marktplaats, geen winkel inderdaad.

Ik ben benieuwd hoe het werkt.

Bedankt.

 
Ik heb een clone van de SATLINK WS6906 gekocht, functioneel en uiterlijk hetzelfde, alleen geen merk er op.

Werkt goed, je kunt er goed mee schotel uitrichten.

De signaal meter reageert heel snel en nauwkeurig.

Het is natuurlijk geen professioneel uitricht apparaat, maar je kunt je schotel toch heel goed mee uitrichten.

Voordeel klein handelbaar, inclusief tasje en koord, batterij gaat 4 uur mee, klein kleuren scherm, meerdere sattelieten in de lijst en je kunt direct de FTA kanalen zien.

Top.

 
Hoi Stefank,

Heb er eentje op e-bay gekocht in de UK. 88 Euro verzending inbegrepen.

werkt prima dat bakje.

 
Ik heb inmiddels ook zo eentje gekocht, nu met een 3000 mAH accu er in.

Maar hoe zit dat met updaten? Er zit een seriaal naar usb kabeltje bij. Nu wil ik hem updaten maar volgens mij kan hij de compoort niet vinden.

Heeft iemand al eens dat updaten getest?

Moet misschien de compoort op een speciale manier ingesteld worden ofzo?

 
Hmmz... is me inmiddels gelukt, maar niet via het menu.

Update tooltje starten, dan de meter aanzetten en dan begint ie automatisch.

Maar waar dan die update optie van het menu voor bedoeld is, dat is me niet bekend.

Heb er nu een eu_satlink.bin van september 2011 in zitten.

Ik heb ook nog een europa.bin van september 2010. Geen idee wat het verschil is tussen deze files.

Heeft iemand daar al eens naar gekeken toevallig?

 
Het updaten met het tooltje van Satlink cn zelf is me niet gelukt via het menu niet maar ook niet via de pdf handleiding.

Heb toen een tijd verder gezocht en op een Australische site van de Satlink de Stb upgrader 3.98a is het me toen wel gelukt de site is overigens in het Duits.

Op de Engelse site vind je wel soft maar geen toolje bij de Duitse importeur moet je betalen.

Bij mij staat ook die van September 2011 er in verschil weet ik ook niet vermoedelijk data update van satellieten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh bij mij was een tooltje genaamd upgrade.exe bijgeleverd, inclusief een bin file.

Deze stond op de cd met de handleiding. Aangezien er "User's manual" op stond verwachtte ik er geen software op, maar bij een controle of de handleiding daar misschien uitgebreider was, bleek die er toch op te staan.

Die werkte bij mij.

Overigens had ik ook aan de verkoper uitleg gevraagd, daar kreeg ik vandaag bericht van en die wees naar een Duits forum.

Daar zou de laatste update tool en firmware te krijgen zijn. Nadeel is echter dat de mij gegeven link niet werkt. Je moet eerst geregistreerd zijn op dat forum.

Dat kan, maar de uiteindelijke toegang wordt pas geregeld zo gauw je informatie via email er naar toe stuurt. Deze informatie is merk en type, serienummer en naam van winkel/verkoper van de meter.

Dus ben benieuwd of mijn toegang daar geregeld wordt.

Zoja, dan kunnen we gelijk zien of er nieuwer spul aanwezig is.

Eigenlijk had ik iets verder moeten kijken. Voor 3 tientjes meer was de 6908 beschikbaar. Daarmee kun je via software ook de satellieten en zenderlijsten bewerken en dan naar je meter sturen, da's wel makkelijk.:)

 
Ja ik heb dan nog het oude type en ik heb hem in China toen besteld die was zonder cd maar ik ben toen ook via het menu bezig geweest te upgraden en was toen niet gelukt.

Toen op de cn site het prog gevonden maar die werkt bij mij niet die geeft aan verkeerde file hij vraagt een bin en krijgt een bin maar geeft dan aan "please choose a correct update file" maar goed met het prog van de Australische site werkt het wel.

Maar ik doe er verder niet veel mee heb het vorig jaar zegge en schrijve één keer gebruikt.

 
Ik ben van plan hem toch wat vaker te gaan gebruiken, beetje mensen en kennissen helpen in de buurt. Zolang ik maar geen dak op hoef met m'n hoogtevrees.

Het enige jammere van dit model is dat je een werkende situatie moet hebben om echt nieuwe zenders er op te krijgen en dat hij geen Dvb-S2 ondersteund en maximaal diseqc-4. Maar dat is voor de meeste schotels wel voldoende.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan