Dreambox 800HD leek, info nodig

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Ik heb een DM800 HD. Deze heb ik overgenomen van iemand maar weet niet of het een echte of een clone is. De genuine test geeft mij telkens een reeks met codes, kan daar niets uit opmaken.

Ik wilde de DM800 benaderen via DCC maar je raad het al, password is anders. Ik kan via TUXBOX ook niet de password veranderen door een of andere manier dus geprobeerd om te flashen, maar ook mislukt. Krijg melding Software old version.

Op het display staat SIM201 #76D

http://www.dm800sim2.com

Wat betekend dit allemaal ? Wat houdt die bootloader in en die SIM ?

Welke software kan er op ? Ik heb ook al PLI geprobeerd en GEMINI maar lukt me niet. :grrr:

 
Op het display staat SIM201 #76D
Ja dan is het een Chinese clone!!

Om hem te flashen gebruik je gewoon de STOP methode via het netwerk dus stroom er af even wachten aan de voorkant de knop indrukken stroom er op als er een IP nummer in je schermpje komt dat nummer intypen in je browser.

Met de bootloader zitten ze nu op 84b misschien verstandig om die er eerst op te zetten die kun je evenals het image halen bij Dreamoem de bootloader staat bij "Drivers&SSL for DM800HD" en de image bij "Sim2 image for DM800HD".

Nu zie ik dat bovenaan Open PLI staat dus dat moet lukken dat zijn gepatchte image voor je clone.

En wat die sim betreft is net zoiets als in een mobile telefoon je hebt de originele sim en drie chinese clonen met hun eigen sim SIM2, Ferrari,E-star.

 
Dus is beter om die bootloader te updaten en dan een andere image er op van SIM2 ?

PLI moet gewoon lukken ? Toch niet gelukt bij mij, misschien doe ik iets niet goed...

Ik zal eens van het weekend proberen. Thanks.

 
Hallo,

Allereerst is het belangrijk dat je er achter komt wat voor sim je hebt is het alleen een 2.01 of E star.

met een progje, E star converter kun je images converteren zodat ze met deze sim willen draaien.

Ik hoorde het van een vriend van mij, die zweert bij clones.

Ik hou het bij originele receivers, de ervaring heeft me geleerd dat clones altijd op een een of andere manier problemen opleveren.

Als je zeker weet welke sim je hebt kan je deze image downloaden en flashen zoals aart beschrijft.

Groetjes,

Wing

 
bovenop die sim zit wat zwarte rommel, even weghalen en je weet welke het is en zoals Aard zei het is n clone , goede serienumers op de site laten dierct zien dat de box echt is, dus zet er beslist gepacht spul op anders ben je dadelijk met alleen n 0 modemkabel aan het werk

prettig weekend

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan