Can Dig eigen kaart zenders vallen weg

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Ik heb een Nederlands canaal digitaal abbonnement.

Nu valt de laatste tijd regelmatig dat hele pakket weg,en moet ik kaart heraktiveren.

Dat is in principe weinig werk,maar toch hinderlijk,als je tv zit te kijken.

Ik ben er bijna zeker van,dat probleem bij C.D. ligt,omdat zenders redelijk snel na aktiveren weer te voorschijn springen...

Zijn er meer mensen,die te maken hebben met dit fenomeen?

Bij voorbaat dank voor de reakties,gr.George

 
Nou ik zou er niet vanuit gaan dat het probleem bij CDS ligt dan zou eigenlijk iedereen het moeten hebben.

Het lijkt er meer op dat de updates op je smartkaart niet goed doorkomen en dat kan liggen aan de emulator je zult wel niet met een goedgekeurde ontvanger kijken dus welke CC cam of oscam versie.

 
Deel je je kaart intern met meerdere ontvangers George.

Als dat het geval is en je neemt iets tegelijkertijd op en je zapt een beetje flink dan wil de kaart wel eens vastlopen sinds CD een limiet van vier sids heeft ingesteld.

Groet,

Wing

 
@Aart39: Dat is de grootste reden,waarom ik hier een balletje opgooi:Om uit te vinden,of dit een wijder verbreid probleem is.

Vanzelf behoort dreambox niet tot goedgekeurde ontvangers,maar dan rijst de vraag,waarom meeste updates en heraktiveren gewoon doorkomen.

@Wing44:Ik deel kaart niet.Wel zou het iets te maken kunnen hebben met instellen van opname timer.Ik zal dat eens iets beter gaan volgen.

Ik vraag me af,hoe kaart kan vastlopen...?Als er meer dan 4 sids zouden zijn,gooit c.d. dan mijn kaart helemaal uit de roelatie?

Bedankt voor suggesties,vr.gr.George

 
Ik vraag me af,hoe kaart kan vastlopen...?Als er meer dan 4 sids zouden zijn,gooit c.d. dan mijn kaart helemaal uit de roelatie?
Ja dan wordt de kaart voor een aantal minuten automatisch uitgezet. Maar bij mijn weten zou het daarna weer goed moeten komen.

Ik hoop dat je CCcam 2.3.0 gebruikt. Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je kaart wel volledig geupdate is voor 4 sids. Normaliter zou 1 ontvanger en een opname timer niets uit mogen maken. Dus als dat bij jou al tot problemen leidt, zou het kunnen dat je kaart nog op 2 sids staat ingesteld en de update niet helemaal goed gelukt is.

Dat zou je misschien met de info van CCcam kunnen zien bij de kaartinfo. Daar zou dan dit moeten staan:

SECA card 00.xxx.xxx.xxx rev I4A

Het gaat hem hiebij om dat I4A.

 
Hallo B.T.,

dank voor advies.

Als ik niet heraktiveer,gaat kaart niet weer werken.(Heb wel eens meer dan dag gewacht)

Ik gebruik geen cccam 2.3.0,omdat ik daar konstant freezes mee kreeg.

De rev 14A heb ik zo snel niet kunnen vinden-Vrouw kijkt nu tv,dus mag even niet prutsen...Morgen even neuzen.

Gr,George

 
Als je een seca 3 kaart gebruikt zul je toch naar CCcam 2.3.0 over moeten anders blijf je met dit probleem zitten. Eerdere versies updaten de kaart namelijk niet.

Activaties komen wel door, maar updates niet.

Of je moet over naar bijv. Oscam of een andere emu.

 
Ja precies maar misschien heeft hij nog wel een oude Irdeto kaart en die moet regelmatig updates krijgen ik dacht om de paar dagen.

Dan heb je de optie de kaart te ruilen voor een seca kaart als het een settop kaart is moet je bijbetalen.

Maar een seca kaart moet gewoon werken er heeft zich nog niemand gemeld die hetzelfde probleem heeft.

 
Dat klopt, daarom schrijf ik er ook specifiek bij "als je een seca3 kaart gebruikt". De oudere seca2 kaarten werken net zoals de irdeto kaarten ook met oudere versies van CCcam.

Ik meende me echter te herinneren dat hij een Seca3 kaart had. Staat me vaag iets bij van problemen met HD ontvangst, maar kan me vergissen uiteraard.

 
Ik denk wel,dat ik de seca 3 kaart heb,met de hd zenders,en heb nu weer cc cam 2.3.0 terug gezet.

Rev 14A heb ik niet kunnen vinden.

Ik blijf het volgen.

Quote van Aart:"niemand gemeld die hetzelfde probleem heeft"

Dit wijst erop,dat probleem ergens bij mij zit...Ik blijf het volgen,vr.gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:34 uur ----------

"Activaties komen wel door, maar updates niet."

Onder het mom,van "domme vragen bestaan niet":Heb je een simpel antwoord op de vraag,wat het verschil is tussen het ene en andere,Black Tiger?

Vr.gr.George

 
V.w.b. die i4a kijk eens op http://ip.van.je.dreambox:16001 en dan bij entitlements of het te zien is.

Anders even de CCcaminfo addon installeren dan zou het te zien moeten zijn dacht ik.

Dan je laatste vraag. Activatie en update werkt iets anders. Dat heb ik ooit geweten maar ben het weer vergeten.

Een activatie is in elk geval sowiezo specifiek voor jouw kaartnummer. Bij updates werkt het iets anders. Volgens mij worden dan hele ranges geupdate en dan is er een methode dat kaarten die binnen de range vallen de updates niet mogen aannemen. Kan ook iets met timers te maken hebben. Ik weet het echt niet meer.

Misschien dat Aart44 of een van de andere daar het juiste nog van weet, maar er is in elk geval een verschil.

 
Hallo Black Tiger:

Bedankt voor alle advies.

CC cam info addon staat nergens bij mijn addons,dus dat laat ik even zoals het is.

Het enige,wat ik nog wel op wil merken,is,dat cc cam 2.3.0 mij regelmatig problemen oplevert.

En dat (mijn)Dreambox beter werkt met cc cam 2.2.1.

Daarbij heb ik ook nooit gemerkt,dat updates niet doorkwamen.

Zoals gezegd,ik ga het wat beter volgen...Vr.gr.George

 
Uitstekend, succes alvast en ben benieuwd jaar je toekomstige ervaringen ermee. Met name v.w.b. de updates met 2.2.1, zonder web-activaties dan.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan