cccam installeren

umivik00

Jr. Member
Lid sinds
26 aug 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
hallo

ik heb gemini image op mijn dreambox 800 geplaatst.

nu zou ik graag cccam2.3.0 installeren maar weet niet hoe.

ik heb progr. dcc op pc staan.

wie wil mij helpen op een verstaanbare manier en stuk voor stuk.

ik kan wel wat vinden maar voor mij onverstaanbaar.

dank bij voorbaat

 
De makkelijkste methode is om op zoek te gaan naar het installatie bestand.

Bijvoorbeeld deze e2-mipsel-CCcam_2.3.0_111216.tar.gz file.

Die kun je namelijk gewoon met dcc of ftp in je /tmp directory zetten (niet uitpakken). Daarna ga je naar het addons menu, handmatige installatie (manual install) dan kun je de installatie starten en klaar is kees.

 
hey

dus ik download die cccam file en pak die niet uit.

dan start ik dcc op.

dan plaats ik die file aan rechterkant in map dreambox.

dan klik ik op temp ,linkerkant van dcc en zet de file over met pijl naar linkerkant.

dan staat bestand uitgepakt in temp.

moet ik dan naar ontvanger gaan en in menu ,en dan weet ik het niet meer.

ik hoop dat je er aan uit kunt.

bij voorbaat dank

 
Ik zal proberen het in een stappenplan te doen.

1.) zet het bestand niet uitgepakt ergens op je pc, bijvoorbeeld in Mijn documenten.

2.) Start DCC, neem het ftp gedeelte. Ga dan op je lokale kant naar Mijn documenten.

3.) Ga aan de dreambox kant naar de map /tmp (niet temp).

4.) Kopieer nu het onuitgepakte bestand van je Mijn documenten naar de andere kant naar de /tmp map. Daar mag het bestand dan ook NIET uitgepakt zijn. Gebeurt dat wel, dan doe je ergens iets fout.

Normaliter alleen het bestand selecteren (niet dubbelklikken) en dan de pijl kiezen. Sluit daarna dcc af.

5.) Ga in Gemini naar blauwe knop, addons, manual addon install.

Of in het Nederlands zal het zijn blauwe knop, dan toevoegingen, handmatige toevoegingen of zoiets.

6.) Je krijgt dan het bestand te zien. Selecteer dat en druk op OK, kan ook zijn dat je i.p.v. OK op de groene knop moet duwen van je afstandsbediening.

7.) je krijgt een melding dat het klaar is en daarna kun je met exit overal uit. Als je dan gewoon TV beeld hebt en je drukt op de blauwe knop, dan kun je boven Common Interface veranderen naar CCcam. Bevestigen met de groene knop.

Klaar.

 
sorry ben even er tussenuit geweest.

het is me nog steeds niet gelukt ccam 221 of 230 te installeren.

ik doe zoals u het uitlegt.

1.download bestand en zet het ergens heen en pak het niet uit.

2start dcc ,klik op ftp en dan op tmp.

dan ga ik naar bestand,klik erop en dan met pijl zet ik het in tmp.is het getal belangrijk dat dat bestand mee krijgt.

3.dan ga ik naar ontvanger en dan begint het.

eerst ga ik naar file manager.

daar zie ik map 221.

dan klik op map 2.2.1

dan zie ik dit

? ccam cfg

?ccam.x86

verder geraak ik niet.

van manuele inst. kan ik niets vinden

 
Ja als je in file manager bent dan staat er toch onder in beeld iets van installeren?

Handmatig installeren en kies nu het bestand en je kunt het toch installeren.

 
als ik op file manager klik krijg ik volgende:

bleu-panel bp-browser

t...

?ccam .cfg

?cccam.x86

path:ccam221

rood bol anders niks groen bol anders niks geel favorieten purper

menu

sorry voor dat getaffel

 
File manager? Je moet bij addon manager zitten.

 
ik kan cccam maar niet geinstalleerd krijgen.

waar kan ik die cam downloaden zodat ik het juiste bestand krijg.

wat doe ik nu juist.

download ccam,plaats mijn documenten.

dan start ik dcc op.

klik ftp.

dan dubbelklik tmp.

dan klik op bestand ccam in mijn documenten

dan met pijltje overbrengen naar tmp.

sluiten.

dan dreambox ,maar daar mag ik klikken op wat ik wil nergens kan ik cccam bestand vinden.

vb klik groen,dan geel addons,dan krijg ik addons manager met daarin

addons download manager

manuel install nab packages

'' ' ipk " "

addons unistall

waar ,wat ,hoe doe ik verkeerd

 
Black Tiger is echt heel duidelijk tegen je.

Er is nog n andere optie, download tunesiasat addons manager, als die erop staat kun je veel op je box zetten, simpeler kan niet.

zoals je dit file download op n memkey zetten en in de db prikken, je krijgt dan de vraag on deze te instaleren, ja dus.

dan naar addons klik op deze naam en zoek het bestand wat je nodig hebt (je moet wel aan het net hangen met de box) selecteer cccam en deze gaat automatisch op de juiste plaats.:shocked:

groet Schapi

 
dus ik download tunesiasat addon manager.

en hoe verder versta het niet,ben maar ne lompe.

dank u

 
Hallo umivik00

knip de bovenste txt , ga naar het internet en plaats het in de zoekmachien, dan zie je het direct, na het downloaden op n memorystick zetten en in je dm prikken , de rest wijst zichzelf.

groet Schapi

 
oef het is in orde.

hartelijk bedankt

groetjes

 
Heb je bij Gemini nu ook de juiste CC cam al geïnstalleerd en werkt het nu?

 
Als deze jongen de uitleg van onze BT niet doorheeft , hoe duidelijk ook , leek me dit de beste oplossing en het schijnt gelukt te zijn.

Nu ik nog , maar dat moet bij openpli, beelds is iets teveel naar rechts en moet na yourtube wachten tot reset klaar is , kom er anders niet uit en vele andere malen doet hij het goed , deze box dreamt echt. maar werkt bijna perfect

Groet schapi:biggrin:

 
Ja heb zelf ook een clone Dreambox (staat nu in de kast) maar zo doe ik het ook met Tunesie addon manager die installeer ik met DCC en kan dan de juiste Cc cam vinden ik gebruik als image meestal Nemesis dat vind ik een mooi stabiel image.

Op een usb stick heb ik nog niet geprobeerd.

 
Hallo Aart

Het is geen clone dat is de grap, (eerder een maandag productie) denk dat er veel de mist ingaan ( net als ik de eerste keer) met het idee dat er in cccam geedit moet worden! Mischien weet jij nog n image wat wel naar links en rechts kan, mis met ip instellen het laatste getal, of met netwerknaam.

dat grapje met stick was eigen idee en kwam erachter dat het goed werkt, vond het later ook nog op andere forums.

heb bij deze box zelf die code check gedaan en het was goed.

had m goedkoop samen met n technisat quad, echtscheidings probleem, de quad ging weg voor n zacht leuk prijsje en de dm kost me nu ver onder de 100 en heb gewoon de vraagprijs betaald.

Groet Schapi

 
nee nog niet op gimini.

nu had ik dreamelite blackhole geinstalleerd.

volgende keer eens proberen.

nu dus gedaan met tunesiasat addons en alles in orde.

 
umivik00 blij voor je dat het werkt.

sucses

groet Schapi

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan