VU+ Ultimo Triple installeren

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Ik moet binnenkort bij iemand een Ultimo VU+ Triple installeren. Kan iemand uitleggen hoe dit het beste kan. Heb al ongeveer een beeld maar toch even voor de zekerheid.

De tuner heeft 2x satteliet en 1 cable receiver ingebouwd.

De bedoeling is opnemen en kijken tegelijk op diverse sattelieten.

Laten we vanuit gaan 3 sattelieten ontvangen.

Wat is de beste constructie ?

Wat houdt overigens die VU+ in ?

Werkt deze box ook met CCcam ?

 
VU+ is gewoon het merk, er is ook VU+ Solo of VU+ Duo. In plaats van VU hebben ze als merk VU+ gekozen, misschien om aan te geven dat het een heel goed merk is.

En ja daar draait ook CCcam op zonder problemen, althans op de VU+Duo want dat is een Enigma2 machine.

Nu moet ik eerlijk zeggen de VU+Triple nog niet gezien te hebben, dus ik ga er bij deze even van uit dat hij hetzelfde is qua opzet als de VU+Duo, alleen dan met een tuner meer. Ik ben een beetje te lui vandaag om het op te zoeken, dus die vergelijking mag je zelf maken.:)

Als je 3 satellieten wilt kijken ga je een diseqc switch gebruiken. Dan gaat het verhaal om op verschillende satellieten te kijken op te nemen standaard al iets lastiger worden.

Om dat te bereiken zul je inderdaad 2 tuners moeten hebben, dus ook 2 kabels naar binnen, 2 diseqc switches en 3 duo-lnb's (lnb's met 2 uitgangen).

Dan kun je al op 1 satelliet kijken en van een andere sateliet opnemen.

In de situatie met 3 satellieten zal er altijd 1 satelliet uitvallen. Je kunt met een diseqc immers niet naar 2 satellieten tegelijk switchen.

In de praktijk zal het ook kunnen dat je bijv. 2 of misschien zelfs 3 programma's kunt opnemen (van satelliet) en naar een 4de programma kijken.

Dat ligt er een beetje aan waar je naar kijken (horizontaal of verticaal) en welke satelliet.

Met de kabel erbij zul je dan ook bijv. naar kabel kunnen kijken en 2 satellieten opnemen.

Feitelijk moet je dus uitgaan van het theoretisch minst mogelijke. Alles wat meer is, dat is meegenomen.

De beste constructie? Ligt er aan welke satellieten je wilt ontvangen.

Ik neem aan Astra 1, 3 en hotbird? Dan lijkt me een opstelling met een Triax 80 cm en 3 stuks duo-lnb met een diseqc het meest geschikt.

Als je ergens woont met veel wint zou je ook voor de Waverfrontier T55 kunnen kiezen. Dan kun je eventueel ook een 4 diseqc er aan hangen en dan de 28 oost nog meenemen.

 
Heb het wat te druk gehad en zoals ik al schreef, beetje te lui om op te zoeken momenteel.:biggrin:

Maar bedankt voor de link!

Ik neem aan dat het wel nog even zal duren voordat er alternatieve firmware voor gemaakt is zoals Pli.

 
Voor de Vu+ Ultimo is al een alternatieve image van PLI. Ik heb er thuis één staan met 3 kabeltuners erin. Ben er alleen nog niet uit of ik de tuners moet doorlussen of via een splitter moet aansluiten. Ga daar weer over dubben als ik eind van de maand weer terug ben in NL.

 
Oh da's goed nieuws. Ik kon in de downloadsectie van Pli nog geen image vinden voor de Triple maar die blijkt er dus wel te zijn.

Dan was je er al vroeg bij Cluyveduycker. Lijkt me een schitterend apparaat!

 
BT, ik denk dat er wat misverstand is over de naam. De ontvanger heet VU+ Ultimo en kan 3 verwisselbare tuners herbergen. Vandaar dat hij een triple tuner werd genoemd.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een DM8000 en een VU+ Ultimo zou ik misschien wel voor de Ultimo kiezen. Hij start heel snel op en de hele grote display is geweldig leesbaar van een afstandje. Ik heb zelf wat aanpassingen gemaakt in de PLI file "skin_display.xml", waardoor de display indeling helemaal naar mijn zin is. Plus dan nog dat hij ca. € 400 goedkoper is dan de DM8000. Nee, ik ben geen handelaar en verdien er niets aan.

 
Klopt, het apparaat heet eigenlijk VU+ Ultimo.

Ik zal de topic titel even aanpassen dat is misschien duidelijker.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens en zou zelf ook eerder voor de Ultimo kiezen eerlijk gezegd. Daarnaast is de DM8000 ook nog een dual-tuner. Die is nog steeds te duur voor wat hij daadwerkelijk aan boord heeft en kan.

 
De DM8000 heeft behalve 2 vaste sattuners ook nog 2 slots voor extra tuners DVB-S, T of C. Verder is er de mogelijk om een DVD schrijver in te bouwen. Maar of dat opweegt tegen het prijsverschil met de VU+Ultimo, die 3 verwisselbare tuners heeft of S of hybride T en C.

 
Ik maak er een potje van, ben er met m'n hoofd helemaal niet meer bij schijnbaar.:sad:

Vermoedelijk omdat ik hem een paar keer met de VU+ en Xtrend vergeleken heb.

Bedankt voor de correctie in elk geval!(Y)

Inderdaad is de DM8000 een multi-tuner ook met 2 tuners geleverd maar met meer mogelijk.

Maar de prijs is mijns inziens altijd te duur geweest.

Want wie wil er nu een dvdschrijver in een satelliet ontvanger? En dan moet het ook al zo'n slim-line model zijn. Voor dat geld hadden ze dat er ook prima erbij kunnen leveren.

Wifi zit er ook in, maar heb al een paar stuks gezien waarbij dat helemaal niet aan de praat te krijgen was qua verbinding maken, zelfs niet zonder beveiliging.

Dus ik kan voorlopig dat prijsverschil ook niet wegpraten. Daarbij genomen dat die VU+ toestellen toch ook behoorlijk kwalitatief gebleken zijn tot nu toe, mag je gerust spreken van een gedegen en geduchte concurrent voor Dreambox.

Zeker met zo'n prijsverschil.

 
Bij de Ultimo wordt een WiFi dongeltje geleverd, dat prima zijn werk doet.

 
Nou kijk aan... des te beter, dus daar hoeven mensen ook al niet meer wakker van te liggen bij aanschaf overwegingen.:)

 
En je kunt ook het digital geluid opnemen op dvd

rest moetje zelf ondeken!!

 
Hoi,

ik heb ook een Ultimo met 2*DVB-S en een combi tuner die DVB-C of DVB-T aan kan. Met OpenPLi had ik telkens problemen met de combi-tuner in de DVB-T modus. met de VTi software heb ik dit probleem niet. Prima ontvanger!

Rinus

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan