geheugen

tendoryu

Jr. Member
Lid sinds
24 mei 2010
Berichten
67
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
49
ik heb in mijn computer 4slotjes maar in twee heb ik 4gb aan interne geheugen nu heb ik nog een geheugen stick van 1 gig ....mijn vraag is kan of mag ik die er ook in zetten zo hegb ik er 5

of werken ze elkaar tegen?

 
Hallo tendoryu

Het beste is geheugen te gebruiken van zelfde soort en merk, vergelijken dus, niet grote in gig maar snelheid.

Google ook na wat het maximum geheugen is voor je moederbord, best kans dat het niet gezien word, vergelijk of ze inderdaad indentiek zijn qua pennetjes en pas op voor statisce spanning, ook opletten dat de richting goed is en nooit forceren, plus altijd pc volledig uit.

Groet Schapi

 
Het zou eventueel wel kunnen.

Maar zoals Schapi al aangeeft, liefst zelfde merk en type als de rest.

Sowiezo moet het een type zijn wat bij het moederbord hoort.

Kijk daarbij ook naar je besturingssysteem.

Windows 32-bits versies kunnen maximaal 4 gb geheugen aan, daadwerkelijk gebruikt windows daar zelfs nog minder van (iets van 3,25 GB).

Dit geldt dus -ook- voor de 32-bits versies van.... jawel... moderne systemen als Vista en Windows 7.

Windows 64-bits versies kunnen wel meer geheugen aan. Dat is dus officieel eigenlijk vanaf windows Vista en Windows 7 64-bits.

Mocht je dus nog een 32-bits Vista of 7 hebben, heeft het totaal geen zin om nog een gigabyte geheugen erbij te steken.

 
ok thanks ..ik zal het laten bij mijn 4 gig

gr

tendoryu

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan