wavefrontier welke lnb

T

tokkietor

ik ben van plan om binnen kort een wavefrontier t90 aan te schaffen want ik ben het vervangen en uit het lood gaan van mijn draaibare schotel meer dan zat aangezien dat het hier aan de kust vaak hard waait en na elke storm de moter weer af kan stellen omdat hij weer een paar pulsen kwijt is.

ik weet zeker dat het een wave frontier gaat worden maar nu komt mijn vraag welke lnb kan ik daar het beste in hangen het moeten zo wie zo twin lnb zijn maar van welk merk help mij en welke diseq en switces zijn het beste ik werk hier met een dreambox 7000-s en een deambox 800se vriendelijk dank willem

 
Heej Tokkietor, allereerst welkom op Satellite Fun.

V.w.b. welke lnb's je er in moet hangen zou ik niet met zekerheid durven zeggen, normaliter kan de handelaar waar je hem koopt je daar goed in adviseren.

Ze mogen namelijk niet te breed zijn voor als je bijv. Astra 1 en 3 naast elkaar gaat hangen.

Ik weet niet welke satellieten je wilt gaan bekijken, maar als het zo hard waait als je zegt, dan is misschien een T55 ook nog een optie. Dat is de kleinere uitvoering van de T90 en vang aldus een stuk weiniger wind.

V.w.b. de diseqc zou ik persoonlijk kiezen voor goede kwaliteit en dan is Spaun een prima merk wat dat betreft.

 
super bedankt voor de info de rede waarom ik voor een t90 ga is dat ik dan meer satellieten kan bestrijken dan een t50 moet ik allen nog even uit zoeken wat ik nodig hebt maar dat gaat wel lukken hoop ik gr willem

 
Hallo Tokkietor,

Kan je wat meer info geven welke satellieten wil je gaan bekijken?

Zijn het er maar vier dan kan je volstaan met een 4/1 switch, wil je er meer dan zou ik een 10/1 nemen.

Het is inderdaad zo wat BT zegt zorg wel dan je zo smal mogelijke LNB's neemt .

Stuur me anders even een PM met je e mail adres dan stuur ik je wat links van lnbs door want anders ga ik hier commerciële links plaatsen en dan worden de mods hier verdrietig en krijg ik op mijn kop :)

Zelf woon ik ook redelijk aan de kust en geen centje pijn met mijn wave T90

Mocht je advies of hulp nodig hebben bij de installatie laat maar weten.

Groetjes,

Wing

 
Over smaak valt te twisten. Niet over LNB's. De Inverto Black Ultra single is zonder meer uitstekend. Komt vooral van pas mocht je nog willen switchen naar een T55. De Inverto Black Ultra single is namelijk zeer gevoelig...

 
Voordat je overgaat om ander materiaal te kopen heb ik er ook even wat vragen bij, en wellicht wat tips.

Ik heb hier namelijk ook jaren een draaibaair systeem gehad, en die ging ook wel eens uit het lood door de harde wind.

Nu hangt bij mij de schotel op de hoek van het huis waar de westenwind staat, en dat is vaak de stormkant, en ik had dus vaak last dat de schotel ook verdraaide door de harde wind.

Ik heb dit opgelost door de schotel zo kort als mogelijk tegen het huis te maken, beugels waar je een buis in kunt maken en daar de rotor aan, en zover mogelijk van de wind af, in mijn geval rechts van mijn gevel. Dit gaf voor mij een goed resultaat.

Nu heb ik een wavet55 hangen op de oude plaats maar met dezelfde korte beugels, en 10 centimeter van de gevel af, en hij gaat niet uit het lood.

Het zapt natuurlijk sneller, en er hangen hier gewoon 4 losse lnb's aan met een switch.

Is er bij jou een mogelijkheid om die schotel iets te verplaatsen, korter bij de gevel en meer van de wind af?

Ohja, Wing39...

want anders ga ik hier commerciële links plaatsen en dan worden de mods hier verdrietig en krijg ik op mijn kop
Mods? :biggrin: Ik ben buiten de Admins maar alleen hoor. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Freggel

Is dat een stille hint Freggel? :)

 
Nee, hij wordt gewoon niet vlug in Koninklijk Meervoud aangesproken volgens mij.:biggrin:

 
Nee dat gebeurt idd niet vaak, maar men heeft vaak wel de neiging om mij te gebruiken als Joker. :biggrin:

En ik heb dan nogal vaak de nare eigenschap om te laten zien dat ik dat varkentje wat een ander niet kan wassen wel kan wassen, dus heus geen hint hoor Wing, het gaat me best wel goed af zo.

Maar alleen ben ik wel benieuwd of de ts al iets wijzer geworden is van de tips?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan