Samsung Galaxy S II ----->Whatsapp?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraagje, ik ben in de wereld van de smartphones helemaal nieuw dus weet er niks van. :stupid:

Nou ben ik dus opzoek naar een leuke smartphone en de galaxy II lijkt me wel wat.

Maar wat is er een verschil in abonnementen, je ziet door de bomen het bos niet.

Ik zie dus bijvoorbeeld het volgende:

Abonnement:


[bel+SMS+Web Vaak 37,50 2 jaar]



U krijgt: 90 min



+ Onbeperkt SMS en MMS



+ Mobiel internet 500 MB (7.2 Mb/s )


 


En dan het eerste jaar 50% korting.


Maar de 1 rekent weer een leasebedrag voor het toestel de ander zit weer hoger met het maandbedrag, en ga zomaar door.

Nou weet ik dus ook niets van dat whatsapp af, het kan op een smartphone dat weet ik, maar is dat dan nog steeds gratis? Want ik zie ook aanbieders die zeggen dat er gratis onbeperkt Whatsapp/Twitter en Facebook bijzit.

Kortom ik weet gewoon even niet wat het beste en betaalbare abonnement is.

Misschien dat iemand hier een tip heeft, want ik wil toch een beetje in de buurt van een 30 euro blijven.

 
Hoi Freggel,

Ik heb ook geen verstand van die smartphones, maar ik las verleden week dat er een toestel van Vodafone zelf uit komt: Vodafone Smart II dit is een prepaid toestel en kost €70.

Het heeft een geheugen van 4GB, en is uit te breiden tot 32GB dmv een Micro SD geheugenkaart.

Als dit toestel op de markt komt, ga ik zeker naar de Vodafone-winkel om informatie in te winnen.

 
Ik ben intussen al wat wijzer, want ik heb even gechat met een medewerker op de site van Hi.

Maar dat kan volgens mij maar éénmalig want ik zie de functie nu nergens meer staan.

Als ik het abonnement zou nemen wat ik hier als voorbeeld geef zit er dat idd bij, Whatssapp.

Maar vergat ik dus iets te vragen, want buiten dat abonnement kun je een bel/smsbundel erbij nemen, maar in het abonnement zit onbeperkt sms!

Nou is de vraag dus als je een bel/sms bundel erbij neemt, want er moet affentoe ook mee gebeld worden, gaan de smsjes van de bundel af, of is dat in te stellen dat de bundel alléén voor het bellen gebruikt wordt, en het sms'sen via het onbeperkte?

Morgen weer eens proberen of de chatfunctie dan weer werkt.

 
Nou Whatsupp weet ik wel dat is gewoon een software progje wat je op iedere telefoon die op het internet kan kan downloaden, hij bestaat dus zowel voor de Iphone als voor Windows alsook Android.

Als je geïnteresseerd bent in de Samsung Galaxy dat is Android kun je zo uit de Android market halen (Play store) en kun je anderen die ook Whatsupp hebben berichten sturen is helemaal gratis je moet alleen een internet verbinding hebben.

Heb je weinig kennissen met een smartphone heb je er niet veel aan maar je kunt er hetzelfde mee als SMS ook foto's sturen en geluidsfragmenten.

In je voorbeeld geef je een abo met 500 mb internet lijkt me voldoende voor wat berichten maar als je veel filmpjes gaat kijken of downloaden ga je buiten je bundel en dan weet je het wel dan is 1 mb internet van goud.

Zelf heb ik Simyou 100 belminuten en 1 gig internet voor 15 euro toestel zelf gekocht.

Ben het met je eens het is een chaos om het juiste abo te vinden prijzen zijn wel redelijk maar ze pakken je als je buiten je bundel gaat.

 
Ik heb er zojuist eentje besteld, niet de Galaxy II maar een goedkoper model, de Galaxy Ace Pure. Leek me ook een leuk toestel alleen een stuk goedkoper.

 
een software progje wat je op iedere telefoon die op het internet kan kan downloaden
Dat klopt niet helemaal. Er zijn een aantal toestellen die wel op internet kunnen, maar waar geen Whatsapp op kan.

Dat zijn toestellen waar bijv. geen Android op draait en o.a. ook de Samsung Wave modellen die op het eigen Bada OS draaien.

Dus voor Whatsapp moet je een iPhone, BlackBerry, Android, Windows Phone of nieuwere Nokia's telefoon hebben.

Kortom... wel de meeste toestellen dus, maar niet allemaal. Zo heb ik me ook vergist met de aanschaf van die Samsung Wave.:sad:

 
ik geen samsung weer.....:gun:

 
Ja maar ik had Bada ook niet genoemd maar eigenlijk wist ik het ook niet dacht dat er wel een versie van Whatapp voor ontwikkeld was voor Bada.

Maar goed je kunt op een Samsung Wave wel Android zetten maar dan werkt alles niet meer zie ik.

Maar @freggel1 is er al uit het wordt een witte dan kan hij wat hobbyen met internet.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:10 uur ----------

ik geen samsung weer....
Vertel

Het is volgens mij de meest verkochte telefoon in Nederland de Samsung.

 
Ik had dat inderdaad gezien van dat Android, maar da's dan wel weer alternatief en zoals je zegt, niet alles werkt dan nog, dus momenteel schiet dat niet op.

Nu is er wel voor Bada 2.0 een soortgelijk iets als Whatsapp beschikbaar (chat-on) maar dat gebruikt bijna geen hond, logisch, Whatsapp is al te populair.

@Sat-Ed: Ja wil ik ook wel eens graag weten. Buiten de Wave modellen, die overigens alleen als nadeel dat Bada OS hebben, is dit merk over het algemeen toch behoorlijk goed bij mijn weten. En vermoedelijk zelfs het meest verkocht zoals Aart44 ook al oppert.

Heb je er slechte ervaringen mee gehad ofzo?

 
Als je tijd genoeg hebt is er veel mogelijk je moet alleen gigantisch veel lezen ik lees zelfs van een Wave dualboot op XDA en ICS 4.04 op de wave (zijn Polen mee bezig) uiteraard allemaal beta.

 
Yep, ik heb er al stukken over gedaan, maarja ik heb die telefoon ook voor het bedrijfje nodig, dus het moet gewoon rete stabiel draaien eerst.

Misschien straks eens hobbyen als ik een andere telefoon heb.

 
punt is dat een telefoon tegen een stootje moet kunnen en langer als 2 jaar werkt.

dan mag de samsung het meest verkocht zijn dit heeft uiteraard met de prijs te maken maar zeker ook doordat de providers ze promoten.

wat betreft ervaringen.... tja kan ik kort over zijn. in al die tijd dat ik nu weer een ander merk heb dan samsung heb ik geen problemen meer met spontane uitval, schermen die ineens niet meer reageren, accu's die ineens leeg zijn enz enz.

dus tja voor ons hier geen samsung weer.

 
Ja tegen een stootje moet hij kunnen maar gooien met een telefoon kunnen ze niet tegen dan is de enige een ouwe Nokia dacht de 3310.

Nu weet ik het ook niet precies maar ik denk dat het de meest verkochte smartphone is hier in Nederland is hij in ieder geval erg populair, en ja de prijs van een los toestel van Samsung is vrij hoog kijk maar eens naar een Galaxie II of III en ja de providers en belwinkels zullen er leuk aan kunnen verdienen.

Accu's is bij alle smartphones een punt waar je moet op moet letten anders zijn ze snel leeg er zijn merken die met een volle accu de avond niet halen.

Ja spontane uitval een smartphone kan inderdaad wel eens vastlopen zelf heb ik er geen last van maar je leest het wel meer.

 
Maar nou nog uit zien te vogelen hoe de apps erop te zetten die te vinden zijn in de downloads.

Tot nu toe lukt dat nog niet, ik krijg iedere keer de melding dat de bestandsindeling van het apk-bestand wat ik erop wil zetten niet juist is voor het toestel wat ik heb.

Snap er nog even niks van. :stupid:

 
Apps die in de Play Store staan zouden in principe voor je toestel geschikt moeten zijn.

Of het zijn apps die pas geschikt zijn als je toestel geroot is.

 
Hoe doe je dat?

[edit]

Laat maar even ik zit op het androidforum te lezen, gaat wel goed komen.

 
Rooten is dat je alle rechten hebt zie androidworld hoe dat moet is voor alle telefoons weer anders er bestaat wel een prog Superoneclick maar ik weet niet of dat voor je phone werkt.

Voor dat je met een dooie phone zit veel lezen Tweakers zal ook wel een forum hebben voor de Ace.

 
op die website zit ik idd te lezen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig voor om dit te gaan doen, ik laat ze eerst maar even lekker met de gratis apps spelen.

 
Volgens dat ik op het androidforum lees is de 5830i nog niet te rooten.

 
Jawel rooten kan altijd als je weet hoe vul in Google maar "ACE 5830i rooten" en je staat versteld.

Maar ik ben het helemaal met je eens doe de eerste paar dagen maar rustig aan en leer hem beter kennen later kun je altijd nog zien.

En dan vooral eerst veel lezen voor je met een telefoon zit die niet meer werkt.

Heb even gekeken voor je op Tweakers en er is een topic voor de Ace maar om het door te spitten heb je wel een tijdje nodig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan