WaveFrontier T55

david_meyer24

Jr. Member
Lid sinds
8 jul 2011
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Locatie
Krommenie/Zaandam
Hallo,

Welke sattelieten kan je met een T55 ontvangen behalve de 19,2 en de 23,5 en de 28,2 en de 13,0 sat.

Groetjes David Meijer uit Gouda

 
Dat bepaal je feitelijk zelf.

Je kunt er maximaal 5 lnb's in hangen. Het maximale bereik is 40 graden. Dat is dus het verschil tussen de uiterst linkse en de uiterst rechtse satelliet die je wilt ontvangen.

Het ligt ook een beetje aan welke satellieten je wilt ontvangen. Als je moeilijke satellieten wilt ontvangen zoals 30 west en 7 oost (Nilesat, die is altijd wat moeilijk) dan kun je misschien beter de T90 overwegen, die is wat groter, heeft een wat betere ontvangststerkte en daar kunnen max. 16 lnb's in. Het bereik van de T90 is ook 40 graden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou eigenlijk de 9,0 en de 13,0 en de 19,2 en de 23,5 en de 28,2 en de 42,0 sat willen hebben gaat dat dan

 
Ja dat moet kunnen heb het even nagekeken op Satlex je vult dan de meest oostelijke in dus Turksat 42 oost en de meest westelijke is Eurobird op 9 oost als centrale lnb de middelste dus is dan de Eurobird op 25.5 oost.

Een T55 afstellen is een heel werk er is wel een prima handleiding van gemaakt door Duwgati maar omdat je vorig jaar al geen beeld kreeg onderschat het niet.

En woon je nog op hetzelfde adres met die bomen kreeg je toch pas in de winter beeld als de bomen kaal zijn.

 
Dat is leuk en aardig David, maar bij jou gaat dat niet werken, vanwege de bomen tegenover je huis.

We hebben het toen met de Triax geprobeerd en je zou hem bij je buurman op het balkon zetten maar dat heb je toen geloof ik toch maar niet gedaan.

Feit dat een T55 een iets geavanceerdere schotel is gaat je probleem met betrekking tot het signaal niet oplossen.

Als je hem om de zelfde plek wil hangen, is het zonde van je geld om een T55 te kopen.

Groetjes,

Wing

 
Ik heb er weinig er aan gedaan en nu zie ik in eens SNR 40% en de 62% en AGC hoger dan 50% maar volgens me dreambox is het signaal op die Freq bad van CNBC europe.

 
Ja David,

Ik zou echt geen T66 gaan aanschaffen, je plek is gewoon helemaal fout je kunt nog blij zijn dat je dit aan signaal binnen haalt.

Tenzij je met je buurman het kan regelen dat je hem daar op het balkon hangt anders is het echt zonde van je geld.

Gr.

Wing

 
Ik ga hem nu bij een kennis ophangen in Wormerveer waar de bomen heel ver weg staan.

Maar heb eerst nu een Klopboor bestel om gaten te boren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan