Probleem met Philips DSR 7141

P

Paul Maas

Hallo allemaal,

Ik heb hulp nodig.

Ik heb een digitale Satelliet ontvanger van Philips type DSR 7141.

De ontvanger heb ik met een HDMI-kabel verbonden met mijn LG-TV.

Geen problemen en tot nu toe prima ontvangst. Nu heb ik de ontvanger los gekoppelt tijdens het schoonmaken. Alles weer aangesloten en tot mijn verbazing geeft mijn TV de medeling geen signaal. Ik heb als reserve een

Rebox en heb die aan gesloten en heb normaal ontvangst.

Opnieuw de ontvanger van Phlips aangesloten maar geen beeld.

Als ik de ontvanger aansluit en STandby geeft hij normaal de tijd aan.

Zet ik de ontvanger aan mbv de afstandbediening of via de knop op het apparaat dan komt er in de display (INI t)

Het standby lampje moet als het apperaat uitstaat rood zijn en als je mbv afstandbediening de ontvanger aanzet groen oplichten.

Maar het volgende gebeurt van rood in de standby modus naar groen voor aan en dan springt hij weer op rood

In de display blijft de tekst (INI t) staan en op mijn TV scherm komt geen signaal te staan.

Wat is er aan de hand?????

Met groetjes Paul

 
Die ontvangers zijn wel te resetten maar dan moet hij wel reageren op de afstandsbediening maar je kunt het proberen,dit is info van CanalDigitaal zelf.

Hoop dat de schotel op Astra1 19.2 oost staat daar zit de software.

Het beste kunt u uw ontvanger een softwarematige reset geven (hierbij gaan alle gegevens verloren en zal alle software opnieuw ingeladen worden op de ontvanger).Lees onderstaande stappen goed door, en volg deze op tot de letter. Een verkeerde keuze in dit menu kan leiden tot (onherstelbare) schade aan de ontvanger:

1. - Ontvanger uitzetten (standby).

2. - De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger een menu weergeeft( ongeveer 10 - 15 seconden);

3. - U krijgt nu direct het inlogscherm van het Hidden menu te zien op uw televisie toestel;

4. - Voer de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat scherm bovenaan te zien is);

5. - Selecteer "Recovery" en druk op OK;

6. - Selecteer "Flash recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm;

7. - Selecteer "Appstore recovery" en volg de aanwijzigen op het scherm;

8. - Druk op exit om uit het Hidden menu gaan;

Uw ontvanger zal nu opnieuw opstarten en in het "eerste installatie" menu terecht komen.

U kiest hier de taalkeuze (Nederlands), waarna u de zenderlijst (SD of HD) selecteert.

Controleer nu de Diseqc instellingen:

Selecteer nu de optie "Wijzig diseqc instellingen" en controleer of deze correct staan ingesteld middels onderstaande informatie:

• DiseqC A (poortje A) moet altijd Astra1 / Astra 19 zijn;

• DiseqC B (poortje B) moet altijd Astra3 / Astra 23 zijn;

Indien deze foutief staan ingesteld dient u deze te wijzigen. Hierna kunt u de signaal kwaliteit van de ASTRA 23 controleren door "Diseqc B" te selecteren (Druk NIET op de OK-toets), na enige seconden zal de signaalkwaliteit van ASTRA 23 te zien zijn. Indien de signaalbalk minder van 7,5 blokjes groen aangeeft dient u de uitrichting van de schotel en/of afstelling van de DUO-LNB te controleren en te verbeteren.

Na het inladen van de zenders zal uw ontvanger nog een keer opnieuw opstarten, deze herstart kan een aantal minuten duren!
Hoop voor je dat het lukt.

 
moet de smartcard ingevoerd worden om de download uit te voeren

 
In een goedgekeurde CDS ontvanger moet altijd een smartkaart zitten anders doet hij niets, het hoeft overigens geen geldige te zijn hij doet het met elke CanalDigitaal smartkaart wel moet het een Seca kaart zijn dus geen oude Irdeto kaart die werkt niet in die ontvanger.

Overigens nog welkom op het forum was dat gisteren vergeten.

 
Bedankt voor de verwelkoming op jullie forum.

Verder dank voor het toezenden van het stukje over het resetten.

Heb zojuist alles aan de hand, van het door jou totgestuurde handleiding,

geredet en alles werkt weer .

Voor mij blijft de vraag waarom en wat is er gebeurt dat de ontvanger er mee ophield

nogmaals dank

groetjes Paul

 
Wat ik zo gelezen heb is hij zeer kieskeurig met HDMI sloten en kabels misschien had hij het met een andere kabel wel weer gedaan of een ander slot in de TV.

Zelf heb ik een 7121 maar die doet het maar op één HDMI slot bij de andere doet hij niets, heb nog geen andere kabel geprobeerd.

Maar goed je ontvanger doet het weer maar deze Pace ontvangers erg goed zijn ze niet, ze moeten regelmatig helemaal van de stroom af anders loopt het geheugen vol en werkt de EPG niet meer.

Zo gauw je weer problemen hebt haal hem dan eerst een paar minuten van de stroom daarna werkt alles meestal weer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan