Dm800 hd

beerend

New Member
Lid sinds
2 aug 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Probleem was het volgende

Bij het opstarten bleef de box hangen.

Bij het instaleren van een andere PLi kreeg ik volgt probleem

Op het schermpje van de box verschijnt het volgende

SIM 201

Error

No sim 2xx found

Ik veronderstel dat het te maken heeft met een box SE of PVR

Hoe krijg ik deze soft verwijderd en de juiste geinstalleerd.

De procedure knop aan uit indrukken en stroom inschakelen helpt niet

Wie kan helpen?

 
Eerst welkom op het board.

Sim 2.01 is een Chinese clone Dreambox en de melding geeft aan dat hij zijn simkaart niet kan vinden.

Zit er wellicht een andere simkaart in als de 2.01?

Er bestaan dus naast de originele Dreamboxen drie Chinese clone boxen, dus de Sim 2.01, Ferrari en E-star die hebben allemaal hun eigen image nodig je kunt er geen ander op zetten.

Jou melding geeft aan een verkeerd image.

Dus welke box heb je precies en welk image van PLI probeer je er op te zetten en waar heb je het vandaan gehaald.

 
Heb een originele dreambox heb het van internet gehaald de site sunray of iets in die aard.

Is er een oplossing?

 
Als je een originele box hebt moet je er een originele PLI opzetten te halen bij http://openpli.org/

En dan nog maar een keer flashen en geen rommel van andere sites er op zetten als je geen Chinese clone box hebt.

 
ja maar het lukt niet aan uit indrukken en voeding geven,hierdoor geraak ik niet meet in de positie dat hij een ip geeft

Wat doe ik er aan

 
De procedure is stroom er af de knop op de voorkant indrukken en de stroom er weer op dan zou je een ip moeten krijgen.

Als dat niet lukt moet je het met Dreamup (staat hier in de downloads) proberen maar daar heb je een nulmodemkabel bij nodig en een netwerkkabel.

 
zal dan met de nulmodem kabel moeten gebeuren zal er eentje moeten kopen

alvast bedankt voor de hulp voel me al beter dacht dat ik einde verhaal zat

ik laat van me horen zo snel als ik de kabel heb

groeten

 
Zal er even bij vermelden dat je dan een PC of laptop moet hebben waar nog een seriële poort op zit waar je de nulmodem kabel kunt aansluiten.

Op de nieuwere computers zitten die er niet altijd meer op.

 
aart er zijn adapters voor de rs232 vanuit een usb poort ,wel even kijken welke windows je draait.

hij zegt sunray dan kan het er een met een 3 tuners in een zijn en das weer wat anders dan een clone 800hd zeker qua software .

wat ik meestal doe is .

box aanzetten met de aan/uit knop ingedouwd houden .

je ziet dan welke sim het is en welke versie het is 76 of 82 of 84 .

je hebt dan een ip gekregen in je display en dan benadere je de box via je browser door dit ip in te geven ,

dan de juiste image downloaden en die erop zetten .

ohja als je pli wil gebruiken moet je wel een aangepaste pli nemen en geen van de orginele side

succes,jaap

 
Laatst bewerkt door een moderator:
aart er zijn adapters voor de rs232 vanuit een usb poort ,wel even kijken welke windows je draait.
Ja weet ik die gebruik ik hier ook maar als het éénmalig is dan kan hij beter een oude computer zoeken met compoort anders moet hij die adapter er ook nog bij kopen.

Hij zegt dat hij een originele box heeft alleen het image komt bij Sunray vandaan.

 
ja dat klopt .

gr jaap

 
Je kunt ook nog losse pci rs232 kaartjes kopen dacht ik, moet je wel er op letten dat als het kan com1 of 2 gebruikt kan worden. Het wil niet altijd even lekker op andere compoorten.

Maar dan lees ik ook nog het volgende:

Heb een originele dreambox heb het van internet gehaald de site sunray of iets in die aard.
Dan heb je volgens mij toch echt geen originele Dreambox.

Als ik op Google zoek met Sunray en Dreambox dan krijg ik Sunray Dreamboxen en dat zijn dus gewoon allemaal Chinese clones alhoewel sommige handelaren dat er niet bij zetten of zelfs doen voorkomen dat het originele Dreamboxen zijn.

Ik lees dit bijv. van een handelaar op een verkoopsite:

De Sunray SUN800SE is gelijkwaardig aan de Dreambox DM800SE en is voorzien van een satelliet tuner (DVB-S2). De Sunray SUN800SE is geschikt voor Enigma 2 waardoor hij dezelfde functionaliteit heeft als de Dreambox.
Dit betreft dus echt gewoon een clone.

Er is er zelfs eentje met 3 tuners, de Sunray 4.:)

Er is ook een leuk

van die Sunray. Dus als dat ook maar ergens op je Dreambox staat, dan heb je een clone met bijna zeker sim 2.xx er in.
Dus ik zou aanbevelen me aan de adviezen van Aart44 betreffende clones te houden, die is daar goed in thuis.

 
Beste allemaal

Heb een nulmodem kabel gehaald, dreamup geïnstalleerd

Het volgende gedaan

Dreambox aangesloten

Poort geselecteerd: com1

Box gestart

Krijg dan volgende melding

The hardware detected a break condition

Meerdere malen geprobeerd steeds dezelfde melding

Wat loopt er fout?

Het is een echte dreambox heeft jade op gedraaid.

In het kort de geschiedenis De box is van een collega

Heeft steeds goed gewerkt op bepaald moment blijft hij steken bij het opstarten het groene startblad verschijnt maar hij gaat niet meer verder.

Heb dan geprobeerd de pli opnieuw te installeren lukte niet

melding niet juist of iets in die aard heb dan verschillende pli's op het internet gezocht en geprobeerd(van de site openpli) steeds hetzelfde dan die van de andere site geprobeerd geen probleem installatie ging vlot (via ip adres) en vanaf dan zit ik aan het begin van de mailing

 
Ja dan is natuurlijk de eerste vraag werkt die nulmodem kabel wel als Dreamup er een hardware fout mee vind.

Je kunt het zeker niet proberen met een andere box maar hij moet aangesloten zijn als een eenvoudige nulmodemkabel dus 2-3 dan 3-2 en 5-5 kun je het aansluitschema op het doosje vinden?

Er staat hier op de site wel een voorbeeld van eenvoudige nulmodemkabel.

Volgende vraag welke Dreamup heb je gebruikt?

Er staat in de "downloads" hier wel een "2nd stage pack" met een gepatchte Dreamup er in.

Die zou het dan wel moeten doen misschien komt de melding wel van de Dreamup.

 
Welke versie van DreamUp gebruik je? Deze melding kan van de box komen, van je seriele poort maar wordt soms ook veroorzaakt door DreamUp.

De laatste wat wij hier hebben is 1.3.3.9, heb je die al geprobeerd?

Zoja, het mag misschien vreemd klinken, maar toch... Probeer het eens met versie 1.3.3.6 of 1.3.2.1, een oudere versie dus, soms wil dat goed helpen.

Gebruik dan ook wel een oudere versie Pli. Als je de 2.x versies wilt gebruiken, moet je op de Dreambox 800 eerst de bootloader wijzigen.

Daar kun je hier (klik) een handleiding in pdf formaat voor bekijken.

 
Beste sat jongens

Heb gisteren bezoek gehad van mijn zoon en kleinkinderen en heb niet verder kunnen doen.

Daarom heb ik vandaag de draad terug opgepakt en inderdaad met succes.

Had eerst de versie 1.3.0.2 geen resultaat.

Dan de versie 1.3.3.9 en inderdaad het werkte.

Heb volgende image geinstalleerd: de nieuwe generatie

Is hetzelfde als voor de vu-duo

Nog een vraagje welk is momenteel de beste box prijs kwaliteit een box waarmee je een lijntje kunt wisselen om op verschillende plaatsen in het huis te kunnen kijken

Jongens nogmaals bedankt

 
Fijn te horen dat het met een andere versie wel gelukt is.

Nog een vraagje welk is momenteel de beste box prijs kwaliteit een box waarmee je een lijntje kunt wisselen om op verschillende plaatsen in het huis te kunnen kijken.
Er zijn er meerdere, maar als het om prijs/kwaliteit gaat zou ik wel iets nemen wat stabiel is, ook een beetje snelle zapper (dus geen SAB Titan's) en Enigma2 ondersteuning biedt.

En dan zit je aan de VU+Solo, VU+Uno of Xtrend ET5000 als je een single tuner ontvanger zoekt. Ondertussen is er ook de Xtrend ET6000, weer wat nieuwer dan de 5000. Genoemde ontvangers liggen ongeveer tussen de 200 en 250 euro.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan