Pijltje naar boven en beneden op ab

Wimula

New Member
Lid sinds
22 jun 2012
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
79
Dag medegebruikers. Ik heb sinds enkele weken een originele DM800HD se, geen clone dus en die werkt tot volle tevredenheid met OpenPli.

Vandaag merkte ik het volgende: Mijn pijltjestoetsen boven en beneden de OK knop van de ab fungeren alleen als ik er op druk 1 x. Ze herhalen zich niet als je erop blijft drukken. Lastig zoeken in de programmnalijsten en de menu's doorworstelen.

Ik heb de batterijen eruit gehaald en erin gedaan, de Dreambox gereboot. Wie heeft er een idee van wat er gebeurt. Ik ben toch niet gek?!

Ik zal vast een verkeerde toetsencombinatie ingedrukt hebben?!

Vast erg bedankt voor het meedenken.

 
Allereerst welkom op Satellite Fun Wimula.

Als ik het goed begrijp, als jij de knopjes boven en onder de OK ingedrukt houdt, dan blijken deze toch slechts 1 stap te werken in plaats van te gaan scrollen (om het zo maar uit te drukken)?

Kun je eens kijken bij instellingen, dan systeem en dan invoerapparaten wat daar staat? Normaliter zou daar moeten staan "Afstandsbediening (standaard)", er mogen ook anderen bij staan, maar deze standaard afstandsbediening zou gebruikt moeten worden.

Misschien dat daar iets mis mee is gegaan.

Mocht het niet lukken dan kun je ook je zenderlijsten backuppen en eventueel je emu configuratie en dan de Dreambox terug naar fabrieksinstellingen zetten. Daarna weer de zenderlijsten erop en dan zou het weer goed moeten gaan.

 
Dank voor je antwoord. Het rare was dat al zoekende in de menu's bij de invoerapparaten stond dat deze standaard zou moeten worden gebruikt. Ook de timing en delay waren identiek aan een andere Dreambox van een vriend. Ik heb zoals je al aangeeft de van de zenderlijst een backup gemaakt en de Dreambox weer naar fabrieksinstellingen gereset.

Toen was het gelukkig OK en kon je weer met pijltje naar boven en beneden ingedrukt scrollen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en de oplossing.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja soms kan zo'n toestel zich wel eens even verslikken. En dan staan de instellingen goed en werkt het toch niet helemaal.

Maar fijn te horen dat het weer gefixed is.

Ik heb overigens de quote even verwijderd, je kunt 't beste gewoon van het antwoordhokje gebruik maken of anders van de antwoord knop, hele berichten quoten doen we hier niet, maar da's verder geen probleem.:)

Veel kijkplezier!

 
:tong:

Hele berichten quoten doen we hier niet, maar da's verder geen probleem.:)
OK, weer wat geleerd; we gaan nu alleen relevant quoten:cool:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan