Wat is dat tegenwoordig met Google???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.157
Waarderingsscore
572
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Het viel mij gisterenavand ineens op dat nadat ik een zoekaktie gedaan had, en dan op een link of afbeelding klikte dat ik de volgende melding kreeg: Kennisgeving voor omleiding

Ik weet niet of deze link werkt, maar het volgende staat er in zijn geheel op de pagina die ik zie nadat ik bijvoorbeeld zoek op Nederland:

De pagina waarop u zich bevindt, probeert u naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland te sturen.

 


Als u de betreffende pagina niet wilt bezoeken, kunt u teruggaan naar de vorige pagina.


Is dit weer iets nieuws of is het weer wat troep op de pc die vreemd doet?

 
Zo te zien is dat alleen als je op een afbeelding klikt op een of andere manier.

Tenminste.... in de url die je plaatst zie ik wel een aantal keren het woordje "img" voorkomen en o.a. ook "imgrefurl" (image referal url).

Bij de gewone zoekactie in Google zou dat niet mogen voorkomen.

Maar eerlijk gezegd ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij afbeeldingen tot nu toe.

Misschien toch eens scannen met Adwcleaner? Het is ook verstandig die niet van een andere link te downloaden.

 
Scannen gaan we volgende week toch maar eens doen.

 
Net even gekeken, ik heb het ook als ik iets opzoek in Google en dan via de afbeeldingen ga kijken.

Schijnt toch weer iets nieuws te zijn dan.

 
Ik heb het niet.

Ik zoek een plaatje, klik op afbeeldingen en klik op een plaatje.

 
Het was iets nieuws. Schijnbaar hebben meer mensen het als verdacht of storend ervaren in die tijd, want inmiddels komt het bij mij ook al een tijdje niet meer voor.

Vermoedelijk heeft Google toch maar snel van dat vage gebeuren afgezien, of het is automatisch gefixed door een update van windows.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan