MOTECK SG-2100A Kapot door setting henksat-roteting

S

sjony

ik heb de setting lijst van henksat-rotating (1.0+git19) Henksat Roteting 45E-45W dus van OOst naar west er in gezet maar ik moet de verkwenzie west noort hebben om dat mijn lokatie Bovensmilde is in Drente. ik heb de setting niet aan gepast met dreamset om dat ik niet weet wat ik moet aan passen en nu doet mijn rotor het hele maal niet meer. normaal brand er een groen lampje op de rotor maar nu helemaal niets meer ook als ik hem aan mijn Open box S9 aan sluit doet hij het niet. ik gebruik te deze zetting lijst voor mijn Dreambox HD se en nu is mijn rotor stuk. met de openbox S9 nooit problemen mee gehad?

is deze roror niet geschikt voor de Dreambox HD se, welke rotor kan ik beter aan schaven voor mijn dreambox HD se zo dat die niet stuk gaat?

 
Een zenderlijst kan niet je motor stuk maken. Als hij niets meer doet dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand.

De motor is gewoon voor alle ontvangers met Usals ondersteuning geschikt en volgens mij ook als er gewoon diseqc 1.2 ondersteuning is, want dan kun je posities opslaan.

Dus aan de Dreambox 800 HD SE ligt het niet, die kan daar goed mee overweg.

Je moet ook geen west noord gaan instellen, want dat is niet goed.

Bovensmilde is 52977 latitude en 6,478 longitude ongeveer, de noord en oost moet je gewoon laten staan zoals dat standaard staat, anders heb je inderdaad kans dat de motor niet meer werkt.

Als het dan nog niet werkt kun je ook onderaan de motor kijken buiten, of je hem met de knopjes nog handmatig kunt draaien of het kleine reset switchje proberen.

Ik ben echter bang dat als het groene lampje niet meer brandt, de motor overleden is of de ontvangers het voltage niet meer leveren kunnen. Maar ik denk dan eerder motor overleden.

 
Lijkt me eerder dat je motor kassie wijlen is, maar dat staat los van de dreambox or zenderlijst.

De eerste zenderlijst die een motor doet ploffen moet nog uitgevonden worden.

Je zou ook nog de kabel kunnen nakijken of er geen breuken in zitten en of je connectoren er goed op zitten.

Ervaring heeft me geleerd dat vooral wanneer een motor te ver wegdraait de connectoren wel eens los willen schieten.

Kijk ook dat deel na want als deze Moteck het ook niet op een andere ontvanger doet dan ligt het of aan de bekabeling of motor.

Jouw type box moet hem makkelijk kunnen aansturen.

Groet,

Wing

 
De rotor was stuk heb nu presies de zelfde weer gekocht en alles werkt pervekt moest alleen de juiste verkwnsie instellen door dat de rotor volgens mij tever door is gedaait heeft hij het begeven om dat hij naar de uiterste punt is gedraait of kan het daar door niet gekomen zijn?

 
Normaliter niet, die van mij is ook wel eens een paar keer naar het uiterste punt gedraaid dus dat zou de pret niet mogen drukken.

Maar met veel draaien kan hij uiteraard wel slijten, dan is het dat misschien geweest.

In elk geval goed om te horen dat het euvel weer opgelost is, dan was m'n gedachte toch goed dat ie defekt was.

 
Ik heb ook dezelfde rotor.

Hij gaat echt niet zomaar stuk.

Maar ik denk, dat hij met een reset, gewoon zijn werk weer had gedaan.

 
Ik ben bang van niet Jan. Als het lampje het niet doet krijgt ie geen spanning meer.

Ik heb er hier ook eentje gehad bij een kennis, geen lampje meer, kon resetten wat ik wilde, hij wilde gewoon niet meer bewegen, ging geen lampje meer branden en dan is het over.

Bij mijn kennis gebeurde dat tijdens het draaien van Astra naar Hotbird. Halverwege was het afgelopen. Gewoon slijtage. Je kunt er wat pech mee hebben. Vaak gaan ze veel langer mee, maar het ligt er natuurlijk ook al hoeveel je ermee draait.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan