Wie kan me helpen met dreamboxedit?

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
32
Ik probeer nu via dreamboxedit zenderlijsten in te laden in dreambox. Nu loop ik tegen het probleem aan dat dreamedit steeds vastloopt bij het uploaden. ik heb via http://www.satelittes-xml.eu de satellieten geselecteerd en vervolgens wil ik ze uploaden maar dit lukt niet. ik heb ook de tutorial van blacktiger geprobeerd maar dat heeft ook niet geholpen...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
PM me morgen even, dan help ik je wel middels Teamviewer als je die hebt op je pc

Gr.

Wing

 
Niet alle zenderlijsten wensen met DreamboxEdit samen te werken, dat is een probleempje van DreamboxEdit.

Net zoals de Hans settings die wij hier ook voeren kan het zijn dat je Dreamset nodig hebt.

Dus ik zou zeggen download Dreamset en probeer het daar eens mee.

 
ik ben in het bezit van een DM500 clone..... gaat dat werken met dreamset. Bi transfer krijg ik steeds de melding transfer failed....

 
Met een DM500 moet hij setup ingesteld staan op Enigma 1 en de rest moet dan uiteraard ook goed ingesteld staan dus je IP nummer.

 
mijn ip adres is goed ingesteld. de dreambox maakt ook gewoon verbinding. Maar ik nu in het bezit van gemini 4.7 en cccam 2.3.0.... betekent enigma 1 dat ik andere software op de dm moet installeren?

 
Als je Gemini 4.70 voor de DM500 hebt geinstalleerd dat is Enigma1 dan moet Dreamboxedit of Dreamset ook op Enigma1 ingesteld staan.

 
oke dreamset stond indd ingesteld op enigma1. wat ik heb gedaan is met dreamset via new zenderlijsten gedownload via http://www.kingofsat.net. vervolgens kreeg ik in dreamset alle lijsten met boeketten etc. Tot slot wou ik via transfer de lijst uploaden in dm..... en hier ging t mis! ik kreeg steeds de melding transfer failed... ook heb ik geprobeerd de lijsten die heb gedownload via http://www.satellites-xml.eu te openen in dreamset maar dit lukte ook niet.......

 
Ik heb ook wel eens transfer failed gehad. Soms is dat te verhelpen door een factory reset te doen vanuit het menu van de Dreambox.

Dan ben je wel wat instellingen kwijt en ook CCcam en de config, dus evt. deze van tevoren backuppen.

Vaak gaat het daarna wel goed met de zenderlijsten te plaatsen.

Denk er ook aan dat het ip van de Dreambox kan wisselen als je deze op dhcp hebt aangesloten, dus dat het altijd handig is deze te controleren voordat je met DreamboxEdit of Dreamset (of welke andere tool dan ook) gaat werken.

 
Nadat ik de factory rest had gedaan lukte het nog steeds niet. de dm maakt wel verbinding met mijn pc alleen in de dhcp instellingen in dreambox gaan er twee lampjes groen en de rest blijft op rood. maar ik denk eerder dat dat instellingen zijn voor een server. Ik blijf het vreemd vinden waarom ik niet gewoon via deamset zenderlijsten kan uploaden die ik van sattelite-xml.eu heb gedownload. Of ligt het misschien eraan dat ik een clone dm heb?

 
Ik denk niet dat het er aan ligt dat je een clone hebt. Er gaat nog iets niet goed met de verbinding maar waarom weet ik niet. Dat is eerlijk gezegd ook een beetje moeilijk te bepalen nu, want na een factory reset zou dat met dhcp eigenlijk gewoon moeten werken.

Je schrijft dat de Dreambox wel verbinding maakt met je pc, eigenlijk is het andersom, de pc kan dus wel verbinding maken met je Dreambox.

Maar wat gaat er dan nog precies fout? Die lampjes zijn niet zo interessant als de verbinding verder goed gaat.

Krijg je nog steeds een foutmelding met Dreamset of gaat het alleen mis met die lijsten van satellite-xml?

 
Hallo jongens ik ben no nieuw op de board...maar info geef ik jullie..hihi

Kijk of je windwos-cammaner op je pc hebt,daarna via instellingen naar het utp protocol,type daar het logwoord van de dream in en het wachtwoord ieder dream is anders...Download het zip bestand en zet dit een een map,open dan de dream,en nu vraagt waar staat dat bestand,iedre enigma2 weet waar die is open die map en overschrijf alles...simpel ik ben og nie wakker maar dat komt nog:duimen:

 
Hoi ellaforfun, allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik neem aan dat je Total Commander bedoelt, deze heette vroeger inderdaad Windows commander. Een kleine correctie moet ik echter maken, het gaat om het FTP protocol, daarmee kun je inderdaad ook de zenderlijst in je Dreambox zetten maar dan moet je wel al weten waar hij moet komen.

De meeste mensen weten dat niet, vandaar dat wij liever adviseren om Dreamset of DreamboxEdit te gebruiken, voor mensen met weinig kennis is dat veel gemakkelijker.:)

Ik neem echter aan dat dit probleem al opgelost is aangezien Maestro helaas al 2 maanden niet meer gereageerd heeft.

 
:cool:

Hoi,sorry voor deze re op de settings plaatsen in je dream,het was spontaan een reactie van mij uit...ben ook maar een rookie op dat gebied:o

bij deze mijn :auw2:CU

 
Kijk zulke leden kunnen we gebruiken, je doet je best, dat je daar per abuis een oude toppic voor pakt kan ik me voorstellen.

Maar wel leuk dat je meedoet :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan