hoe netwerk pc delen?

hensat

New Member
Lid sinds
30 sep 2012
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
53
hallo allemaal ben nieuw hier ,en heb een vraag hoe ik een map op mijn pc moet delen met mijn vu duo.Ik weet ook niet goed hoe ik de netwerkbrowser in mijn PLI moet instellen.Wie kan mij helpen?

mvg hensat

 
Beste Hensat, allereerst welkom op Satellite Fun.

Misschien is het handiger om eerst aan te geven waarvoor je een map op je pc wilt delen met je VU+Duo, zodat we begrijpen wat het doel is.

Als je namelijk dat wilt doen om films vanaf je pc te kunnen streamen, kun je het best eens in onze handleidingen sectie kijken, daar staat ook al een en ander vermeld omtrent streamen vanaf de PC en vaak is dat ook voor een VU te gebruiken.

Verder had ik graag geweten wat je precies bedoeld met je netwerkbrowser in je Pli installeren. Wil je een bepaalde plugin installeren hiervoor ofzo?

Dus als je iets duidelijker kunt uitleggen wat je precies wenst te bereiken kunnen we je vermoedelijk beter helpen.

 
Graag wil ik een mapje met foto's op mijn pc delen met mijn vu duo.via netwerk en cifs.Ik heb hiervoor een nieuw gebruikersacount gemaakt op mijn pc.gebruikersnaam en wachtwoord.Vervolgens heb ik het mapje gedeeld met rechtermuis eigenschappen en dan delen met het opgegeven acount.

In mijn vu duo heb ik het volgende gedaan in het menu netwerkbeheer:

Kies [MENU] -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Verbindingsbeheer -> Voeg een nieuwe netwerkverbinding toe

Lokale gedeelde map PC zo heet de map op de vu duo

Type verbinding CIFS share voor Windows shares

Server IP 192.168.1.10 het IP-adres van jouw computer.

Server share Media de naam van de map op de PC

Gebruik als harde schijf vervanging. Nee bij ja wordt er ook op opgenomen

Gebruikersnaam: naam

Passwoord: wachtwoord

Druk op [OK] om op te slaan.

Druk op [OK] om de netwerkverbinding te bewaren.

Ik draai hier windows 7 ,en ik denk dat ik om mijn pc iets niet goed gedaan heb ,ik heb ook niets gedaan in het configuratiemunu bij netwerken.

in mijn vu duo als ik naar netwerkbeheer ga dan zie ik een groen vinkje bij cifs en een rood kruisje op het symbooltje van hdd

---------- Post added 01-10-2012 at 14:39 ----------

het is nu gelukt ik heb het volgende gedaan:

• Op de map rechtsklikken – eigenschappen

• Bij delen – geavanceerd delen - “deze map delen” aanvinken en op OK

• Onder “beveiliging” - bewerken

• Klik op “toevoegen”

• Klik op “geavanceerd”

• Klik op “nu zoeken”

• Klik “netwerk” aan en op OK

• “netwerk” moet nu ook in de lijst staan

• Klik op “toepassen” en sluiten

het kwam doordat netwerk niet geconfigureerd was in het beveiligings menu

 
Oh foto's delen, da's weer eens wat anders dan anders.

Windows 7 is inderdaad wat ingewikkelder met netwerk gebeuren dan XP.

Fijn te horen dat het je inmiddels wel gelukt is!

Door aan te geven hoe jij het gedaan hebt, kunnen andere mensen die naar deze info zoeken dat ook weer terugvinden.

Dus hartelijk dank voor de mooie duidelijke uitleg alhier en de terugkoppeling!(Y)

 
Dankje ,helemaal mee eens .Het is niet altijd vragen ,maar ook helpen.

 
Helemaal gelijk in! Sterker nog, doordat ik hem zo goed vond, heb ik je post gecopieerd naar onze Handleidingen sectie zodat hij daar ook makkelijk in terug te vinden is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan