Enkele zenders kwijt? Ziggo de oorzaak?

H

henkiepenkie

Hallo,

sinds een paar dagen zijn we op een DM500 diverse zenders kwijt.Oa Nl 1,2,3 en RTL4 zijn weg alsmede enkele andere zenders.De zenders zitten in een Enigma1 pakket en zoals ik hoorde zitten bij de missende zenders ook de filmnetzenders die het wel doen overigens...

Vrienden van ons die nu ook een DM500 hebben lopen tegen dezelfde problemen aan als in het zonet geschreven.

Het kastje is opnieuw geinstalleerd,we hebben diverse zenderlijsten geprobeerd maar geen resultaat.Ook een kabelscan gaf geen resultaat.

Nl1 geeft totaal geen beeld terwijl dat eigenlijk altijd wel het geval is of zou moeten zijn.Het analoge signaal is er wel voor deze zenders.

Wij zelf zitten onder hetzelfde dak met een DM800 en hebben nergens geen probleem mee.

Wie o wie weet raad,ik denk dat de oorzaak bij Ziggo ligt maar misschien heeft iemand de goede tip voor ons,

mvg,

Henk

 
Ja van Ziggo heb ik weinig verstand maar je hebt een DVB-C ontvanger althans ik bedoel de DM500 of heb je een DM500 HD?

Als je HD zenders mist die kan de DM500 niet ontvangen dus zul je aan een andere ontvanger moeten.

Zelf heb je een DM800HD en nergens last van dus zoek eens uit hoe ze die zenders nu uitzenden gewoon of als HD.

 
Hoi Aart,

bedankt voor je reactie op mijn probleem.

Ik heb via dreamboxedit zojuist ook de HD zenders uit de lijst erbij geplaatst maar deze worden ook niet getoond.Wel het schermpje onderin welk programma bezig is enzo maar geen beeld. En ook geen NL1 en dat is het vreemdst vind ik.

Om aan een andere ontvanger te moeten weet ik nog niet,het probleem is deze week opgetreden van het ene op het andere moment,ook bij onze vrienden waar alles ook perfect werkte van tevoren.

Ik heb ziggo ook een mail gestuurd met het probleem,ik ben benieuwd!!

groet,

Henk

 
Ik heb zojuist hier even gekeken op mijn Dreambox 7025C, en loop tegen hetzelfde probleem aan, nl 1,2 en3 doen het hier ook niet meer.

Eens kijken of er iets te vinden over dit feit dat deze zenders er niet meer zijn.

Even een edit, ik heb tevens ook even gekeken op mijn andere decoder Cisco die ik van Ziggo heb, en daar doen zowel de sd als de HD zenders het... Vreemd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb via dreamboxedit zojuist ook de HD zenders uit de lijst erbij geplaatst maar deze worden ook niet getoond.
Ja dat wist ik wel een DM500 kan geen HD zenders weergeven verouderde hardware.

Dan zal Ziggo iets veranderd hebben misschien zenden zie die uit in DVB-C2 maar het antwoord moet dan van Ziggo komen het blijkt op de DM7025 hetzelfde te zijn lees ik.

@freggel Ja de Cisco zal wel geschikt zijn voor DVB-C2.

 
Aart, er is op het forum nog een ander topic aan de gang waar iemand met een 800hd problemen heeft met ontvangst van zenders via Ziggo, (klik) en ik denk dat het een probleem gaat worden dat Dreambox een niet gecertificeerde ontvanger is?

Wellicht gaat een ander image een oplossing brengen?

Op dit moment kan ik even niet proberen of de Dream hier wel beeld geeft als ik mijn smartcard in de decoder doe omdat de wederhelft op dit moment voor haar zelf heeft. :biggrin:

En wat de Cisco betreft, ik mag aannemen van wel ja. ;)

 
Wat het is weet ik nog niet, ben al volop aan het rondlezen, misschien dat we hier iets aan hebben?

 
Ik denk dat het euvel niet aan de HD zenders ligt want je kunt ook nog gewoon digitaal kijken bij Ziggo, dus SD.

Maar kort geleden is er wel een tweede verandering geweest, van Qam64 naar Qam256. Met een originele decoder merk je daar weinig van en anders is een nieuwe scan genoeg om de zaak weer volledig up2date te krijgen.

Het kan echter goed zijn dat de zenderlijsten die te downloaden zijn niet recent genoeg zijn en misschien dus ook niet aangepast.

Ik kan hier helaas niet meetesten, heb wel een DM500-C gekregen van iemand maar die moet nog gerepareerd worden, voordat ie als testmachine gebruikt kan worden.

P.s. ik heb het topic even verplaatst naar een meer geschikte sectie, gezien dit over kabel ontvangst gaat.

 
Ah ok dat verplaatsen was ik even vergeten. ;)

Maar dat van dat Qam 256 had ik ook al gezien en ben dat ook al aan het proberen geweest, maar dit heeft bij mij nog geen resultaat gehad.

Ik heb nog wel een leuke uitleg gevonden wat men kan doen, en wel deze, misschien dat we hier iets mee kunnen?

 
Van het verplaatsen was alleen ter informatie aan de vraagsteller.:)

Die link is inderdaad wel handig, staat nuttige informatie in, gewoon in het Nederlands. Daar maak je zeker wat mensen blij mee!(Y)

 
Iets voor de handleidingensectie?

 
Ik ben in ieder geval al blij dat het niet aan de DB ligt,hopelijk heeft Ziggo een antwoord of wat dan ook.Ik wacht maar even af.

groet,

Henk

 
Probeer eens te scannen op quam 256 kijk in ieder geval hoe het nu staat uit het bericht van BT maak ik op dat er zenders overgegaan zijn van quam 64 naar quam 256.

Dus pas dat aan bij automatische scan en kijk of je ze vind.

Anders even puzzelen op deze site daar staan alle Ziggo freqenties.

Het is wel zoeken omdat daar alle freqs staan van het hele Ziggo gebied maar zo moet het lukken.

 
@Freggel1: Voor de handleidingen sectie zou misschien wel interessant zijn, maar dan moet er wel toestemming zijn van de site eigenaar/maker.

 
Aart44, scannen op Qam256 haalt niks uit, dat heb ik vannacht ook al geprobeerd.

Ik weet niet in welke regio Henkiepenkie zit, want ik weet intussen dat de regio Utrecht gewoon beeld heeft op deze zenders.

Dus dit probleem is lokaal.

 
Nou volgens de lijst moeten de Nederlandse publieken op 10 zitten in de stream en Brabant/Limburg is 474.7500 64QAM.

Als die lijst goed is moeten ze toch te scannen zijn.

 
Aart, ik ga dit vanavond of morgenvroeg even proberen.

Nu eerst even lekker BBQ-en! ;)

En @Black Tiger: wat betreft die link/toestemming, de url loopt dood, en naar Gmail mverstuur ik liever niet teveel. ;)

 
Alle in dit topic genoemde url's werken hier gewoon. Of je bedoelt misschien iets anders? Dat kunnen we dan beter even per pm bespreken.;)

 
Hier hetzelfde euvel, geen beeld op die CD kanalen.

Heb nog eens goed gescand. (handmatig) maar nope.

Morgen eens uitzoeken.

 
Misschien is het handig om even aan te geven over welke regio jullie het hebben!

Ik heb zojuist voor de regio 1111 ( Brabant/Limburg ) een nieuwe zenderlijst in de downloadsectie geupload.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan