Modum

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Mijn Telford modum is van zijn hoefjes gestort.

Geen telefoon geen internet dan ben je wel eenzaam opeens.:biggrin::biggrin::biggrin:

Ik heb nog wel wat liggen maar ik krijg niks aan de praat.

Is er een mogelijkheid om de oude software er uit te krijgen?

Hier lag nog een van kpn.

 
Hoe bedoel je "oude software er uit te krijgen"?

Zo'n modem heeft wel firmware er in en die is ook los te downloaden bij Telfort, maar daar heb je weinig aan.

Als het je om de instellingen gaat, dan is dit zoals het in je Zyxel modem gestaan heeft (als je een Zyxel had):

VPI/VCI is 0/34.

Methode: routing

Encapsulation: Enet Encap (dus GEEN RFC1483)

Multiplexing: LLC

Daarmee zou je normaliter ook andere modems aan de praat moeten kunnen krijgen.

Voor telefonie het onderstaande:

Gebruikersgegevens:

SIP number: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens

Username: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens

Password: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens

Andere gegevens:

SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl

SIP service location: sip.telefoniedienst.nl

SIP signaling port: UDP 5060

SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl

SIP register signaling port: UDP 5060

SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP

Registration interval: 6000 seconds

Session expires: 1800 seconds

Reserved RTP port range: UDP 16384-32767

Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type

DTMF mode: PCM

Sending INVITE Anonymous: Not permitted

Echo Cancellation G.168: In use

Voice Activation Detection: Not in use

SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted

Early Media acknowledge: Not in Use

Is dat een beetje wat je bedoelde?

Ohja, tegenwoordig zijn er leenmodems (al een aantal jaren) dus normaliter zou Telfort je bij een defect een nieuw leenmodem moeten sturen.

 
telfort bellen en je krijgt een nieuwe.

wil de eerste die je aan de lijn krijgt het niet paar keer weer bellen.

meestal krijg je bij de 3e keer de manager aan de telefoon die snappen wat je bedoelt.:biggrin:

ow normale kantoor uren gaan gebuiken als het kan

 
Let ook goed op wat ze zeggen, vaak krijg je met een nieuw leenmodem ook gelijk weer een contract voor een jaar erbij. Het zou kunnen dat je dat niet erbij wilt hebben.;)

 
Er is al een nieuwe onder weg.

 
Van Telfort kan je een nieuw modem kopen. Het is geen leenmodem dat je hebt. Je hebt hem cadeau gekregen bij aanmelding. Tot vorig jaar had ik ook Telfort. Mijn modem is ook eens kapot gegaan. Bel het klantenservice nummer van Telfort en kies Administratie. Daar kan je het modem bestellen.

 
Modem kopen was vroeger, dat is sinds 2008 een leenmodem hoor.;)

 
Heb ook al een jaar of 5 Telfort ADSL en in de doos zat een Zyxel 2802 modem met een enkele aansluiting heb toen zelf een Zyxel 2802 HW draadloos met 4 ethernet aansluitingen gekocht via Marktplaats voor een paar tientjes.

Een tijdje geleden maakte ze met attent dat je een nieuw modem kon krijgen een ZyxelP-2812HNU-F1 en gelijk een upgrade naar 25 kbps heb ik toen gedaan het abo word dan een jaar verlengt.

Zag het bericht staan van @janblues dat er een modem onderweg was anders had ik hem kunnen helpen maar ik neem aan dat dat nu niet meer nodig is.

 
Een tijdje geleden maakte ze met attent dat je een nieuw modem kon krijgen een ZyxelP-2812HNU-F1 en gelijk een upgrade naar 25 kbps heb ik toen gedaan het abo word dan een jaar verlengt.
Klopt, en dat is ook een leenmodem, deze nieuwe Zyxel kan ook beter die hogere snelheid aan wordt gezegd. Ik heb er nog eentje thuis liggen, ook een leenmodem maar toen ik stopte kreeg ik een brief dat ik het niet terug hoefde sturen. Wellicht omdat het al langer dan een jaar in mijn bezig was.

Mijns inziens is het ding echer stuk. Hij wilde niet meer intrainen anders had ik het wel aangeboden. De voorlaatste keer dat het verbinding maken wel nog lukte duurde het anderhalf uur om een sync te krijgen.

 
IK heb nu een Zyxel P-2610HN-F1 gehad.

Ik hoop dat deze beter is dan de vorige.

De snelheid is wel wat hoger.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan