Zijn er al positieve ervaringen met W8?

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Omdat ik vandaag lees op Webwereld waarom je niet moet upgraden.

Nu moet ik in de toekomst toch upgraden omdat ik nog tot volle tevredenheid XP Professional gebruik maar daar stopt binnenkort de service van dan komen er geen upgrades meer.

En de prijs voor een upgrade online is volgens mij nog nooit zo aantrekkelijk geweest W8 Pro kost online €29.99.

Maar klagen zoals ze nu bij webwereld doen word er bij elke nieuwe versie van een nieuw besturingssysteem gedaan dus dat is ook geen nieuws.

Nu was ik vanmorgen al bij Microsoft en heb de "Windows8 upgrade assistent" gedownload en even laten testen op mijn desktop en hij vond toen 11 dingen die niet zonder meer compitabel zijn dacht ik te zien en heb toen de upgrade gestopt.

In ieder geval wacht ik wel een maandje tot ik hem eventueel gewoon kan downloaden dan kan ik dat als backup gebruiken als ik eens een crash krijg.

Nu heb ik ook nog twee laptops de ene is een Asus EE met XP home die laat ik zo maar heb ook nog een Toshiba met Vista er op die wil ik in de toekomst ook upgraden dus die is misschien het eerst aan de beurt als ik het lees op Webwereld is W8 niet erg geschikt voor desktops.

 
Best een leuk stukje, vermoedelijk een reactie op wat een andere auteurs schreef omtrent waarom je wel moet upgraden.

Als ik het stuk lees (over niet upgraden) denk ik ook dat ik liever niet upgrade of in elk geval liever naar windows 7 dan naar 8.

Ben echter ook zeer benieuwd naar ervaringen.

De betekenis van het woord "online" is in dit geval "downloadversie", dat even ter verduidelijking omdat met "online" normaliter een webshop bedoeld wordt. Als CD in een webshop online of in de winkel kost hij 59,99 en dat is in feite ook niet duur voor een Pro versie.

Hoe dan ook, ben ook benieuwd naar ervaringen, dus laat maar komen!

 
Ik gebruik W8 Pro RTM al sinds augustus op een PC(x64). Moet in het voordeel zeggen, dat het sneller opstart dan W7. Het metroscherm bekoort me niet. Misschien moet je daar aan wennen. Voor een touchscreen lijkt het me wel handig, maar dat heb ik niet. Voorlopig heb ik "Classic Shell" geïnstalleerd en heb daardoor de startknop weer terug en het Metroscherm verdwijnt meteen na het opstarten. In feite gebruik ik het als W7. Drivers van de apparaten worden meteen herkend (Onder W7 was dit nog wel eens een probleem). Wat ik wel vervelend vind is, dat MS voor alle functies een eigen app heeft ingebouwd, wil ik een ander programma daarvoor gebruiken, moet ik dat wijzigen in "Configuratiescherm > Standaard programma's". Vroeger werd dit automatisch gedaan bij de installatie van een alternatief programma. Alleen bij Office heb ik kunnen vaststellen dat het nog automatisch is.

Mijn mening is: "Als je het wilt kopen, denk er nog eens over na. Ik zou bij W7 blijven).

 
Nou na veel gelezen te hebben o.a op Tweakers heb ik gisteren W8 op mijn Toshiba laptop gezet.

Heb de upgrade assistent gebruikt als je doorgaat kom er een scherm waar je kunt aangeven hoe je wilt betalen €29.99 het geld gaat naar Duitsland en ik had de keus tussen Paypal of creditcard.

Na het betalen gaat hij downloaden en nog eens checken daarna voorbereiden dan ben je wel een uurtje verder.

Op een moment vraagt hij of je wilt installeren of op een medium zetten ik heb daarvoor gekozen heb je de keus uit een opstart usb stick of een iso bestand, heb de iso gekozen die gaat hij dan maken als het klaar is vraagt hij waar het neer zetten daarna een dvd gebrand en uiteraard eerst getest.

Toen pas verder gegaan niet van de dvd maar op het scherm stond er een icoontje om te installeren op OK geklikt hij vraagt dan of je alles wilt houden of alleen je instellingen of niets.

Heb voor niets gekozen maar had toen een probleem de harddisk moest 16G vrij hebben en die had dat niet eerst een zooi moeten verwijderen.

De harddisk was in twee delen C en D allebei 80 G maar W8 wil op C dus eerst verwijderen.

Toen kon hij installeren na een uurtje was hij daar klaar mee je moet dan een mail adres opgeven het handigst is dan een Microsoft mail adres zoals Live,Msn of Hotmail.

Wifi wachtwoord ingegeven en ik was online dan is het behoorlijk wennen als je met de laptop van Vista af komt maar het lijkt er op of alles werkt.

Weet niet precies hoe ik bij apparaatbeheer kom als er drivers missen staan daar de gele uitroeptekens maar ik vermoed dat alles wel OK is het werkt.

Had al gelezen dat een schone installatie ook mogelijk is geprobeerd met de dvd op te starten en dat ging dat kun je van daaruit formateren en installeren.

Nu vragen ze bij Microsoft geen €150 meer voor het besturingssysteem maar er zit een bron van inkomsten in de Appstore allerlei progjes gratis en voor €1.69 en duurder.

Overigens als je W7 er op hebt kost het upgraden maar €15.

De licentie code komt per mail naar je toe maar heb het niet nodig gehad uitgeprint en in het dvd doosje gedaan voor als het nodig is.

Nou dit eens een tijdje gebruiken en dan de desktop een keer doen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Apparaatbeheer kom je als volg:

Klik op het Metroscherm op 'Bureablad' > klik met de rechter muisknop op Mijn computer > klik op 'Eigenschappen'. Links boven in het scherm kan je Apparaatbeheer kiezen.

 
@Cluyveduycker bedankt dat was hem en nergens gele uitroeptekens te zien dus alles werkt.

Ook gezien dat alle Microsoft programma's zoals Paint en Wordpad nu Apps zijn geworden.

Maar wie wil upgraden kan nu zien hoe het ongeveer werkt.

 
Ik heb er in de zomermaanden al meegewerkt.

MS heeft misschien een goede slag gemaakt met hun vernieuwde interface maar ik denk zelf dat ze heel veel gebruikers verliezen.

Upgraden kan altijd hoe langer je wacht hoe meer bugs eruit gaan.

 
Nadeel van wachten is dat het dan ook duurder wordt.

Nu kunnen velen het krijgen voor 14,99 als je een officiele windows 7 bij een pc koopt of recent gekocht hebt.

Je kunt ook kiezen om het op cd of usb stick te zetten en later te upgraden, maar dan heb je hem tenminste wel goedkoop aangeschaft.:)

 
BT klopt helemaal maar ik dacht dat je voor 2013 online kon upgraden naar W8 voor 29.99 en had vorige week gekeken bleek het 10 euro duurder te zijn geworden.

Vandaag nog maar eens gekeken nu is hij weer te downloaden tot 31 januari 2013 ook weer voor €29.99 zie hier zal hem deze maand maar downloaden en op een dvd zetten dan installeer ik hem wel later op mijn XP desktop.

Op mijn laptop draait het ook lekker snel en met een prog "Classicstart8" de startknop weer terug zodat ik op de vertrouwde manier weer bij mijn spullen kan komen.

 
Voor 29,99 is met de CD volgens mij, de downloadversie kost slechts 14,99.

Je kunt deze downloaden met de windows 8 upgrade assistent en dan zelf op een cd of dvd zetten.

Men kan zich echter nog maar beperkt opgeven, volgens mij was het tot 31 januari opgeven en tot half februari nog downloaden of iets in die geest.

 
Nee dat voor €14.99 gaat alleen op als je er al W7 op hebt staan en ik heb op mijn desktop nog XP dan kost de download versie €29.99.

En omdat de support van XP binnenkort stopt moet ik wat anders dus dan maar W8 en dan kun je alleen maar je persoonlijke instellingen meenemen de rest van de programma's worden volgens mij gewist dus eerst de computer goed nakijken wat kan weg en wat niet even op een harddisk bewaren.

 
Ah oke... dat klopt, van XP af is het inderdaad duurder.

Hopelijk zijn die laptops compatible met windows 8. Denk ook aan eventuele emails die je nog wilt bewaren, want aan foto's en documenten denken de meesten wel, maar emails bijv. met facturen of accountgegevens, wordt nog wel eens vergeten.;)

 
Nou ik ben blij dat ik hem vorige maand binnen heb gehaald het kost nu iets meer van €29.99 voor de W8 pro naar €279.99.

Zijn ze daar nu helemaal gek geworden voor dat geld mogen ze er wel een laptop bij leveren denk dat er weinig belangstelling is om nu te gaan upgraden.

 
WHAHAHAHA.:biggrin::biggrin: Die zijn gek geworden bij Microsoft.:huh:

Zoals je al zegt, dan mogen ze wel een laptop bij leveren.

Mensen die nog heel snel zijn kunnen nog vlug her en der voor tussen de 55 en 60 euro nog een DVD kopen, maar dat is nog zolang de voorraad strekt. Ook dat betreft een kortingsactie en dat is binnenkort ook afgelopen.

Ik had gelukkig toch maar mijn upgrade gekocht voor 14,99. Maar of ik hem ooit ga gebruiken is de vraag.;)

 
Nou ik heb hem ook even gezien.

Dat valt niet mee om daar zo even naar over te stappen.

Het werkt allemaal we snel dat wel.

 
Ik heb geen flauw idee. Windows 7 werkt me snel genoeg. Zal binnenkort wel eens in de Mediamarkt ofzo op een laptop gaan kijken hoe het werkt.

Kan me nauwelijks voorstellen dat ie sneller is dan windows 7. En indien dat wel het geval is, ten koste van wat dit dan mogelijk is gemaakt.

 
Na verloop van tijd wordt elk systeem langzamer. Dus de vergelijking met Win 7 en Win8 gaat meestal mank. Win 8 zal meestal nieuwer en dus sneller zijn. Maar zonder die duffe Metro blokken beeld werkt Win8 prima. Ook de Windows Prestatie-index is hoger na updaten van Win8 dan die van Win7 op het zelfde systeem, HP pavillion. Het lijkt dat grafisch alles iets lekkerder is.

Ik ben van de oude school en vind IExplorer 8 makkelijker en duidelijker dan de 9 en helemaal beter dan de 10 van Win8.

Misschien kan iemand mij vertellen hoe je IExplorer 9 kan ombouwen zodat het downloaden op de zelfde duidelijke door mij zelf te bepalen plek gebeurd. Tijdelijke bestanden laad ik meestal op mijn Bureaublad. Probeer dat maar eens in IExp.9 of 10. Op een SSD schijf en WIN8 is puur verwennerij. Da’s pas snel.

 
@RobC

Niet gewoon opslaan klikken maar opslaan als en je kunt zelf aangeven waar het geplaatst moet worden.

Staat een pijltje naast opslaan.

 
Ik gebruik "Classic Shell". Je krijgt de startknop terug en het 'Metroscherm wordt overgeslagen. In tegenstelling tot het door jou genoemde programma is het gratis.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan