Digitale receiver vrij ontvangen zenders

N

nicole

Ik heb een abonnement op CD met thuis nog een TV van 7 jaar oud, en een goldbox (strong) as receiver.

Nu had ik gehoord van een digitale ontvanger zonder kaart maar puur voor om de Duitse kanalen te krijgen. Want op mijn CD zit niet zo heel veel.

Even simpel gedacht, kan ik met mijn oude tv en een nieuwe ontvanger gewoon aan de kabel aansluiten van de astra schotel of heb ik ook weer een andere LNB nodig? We hebben een dubbele LNB waarvan 1 hotbird gericht maar die is niet aangesloten omdat ik anders niets op Astra ontvang. Heel raar. Ik kan niet zomaar even het dak op, dat moet vooraf aangevraagd worden.

Wat zijn de mogelijkheden?

 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat met dezelfde lnb kan. Dat ligt er een beetje aan hoe oud je lnb is.

Als deze echt antiek is, dan kan het niet, als je toendertijd al een universele lnb had, dan is het geen probleem. Ook niet met je oude TV aangezien de meeste moderne HD ontvangers ook naast de HDMI aansluiting ook nog altijd een scart aansluiting hebben. Daar moet je dan wel even op letten.

 
In dat geval is het een universele lnb en kun je daar gewoon elke ontvanger op hangen. De niet-compatible lnb's waar ik over spreek worden al minstens meer dan 7 jaar niet meer verkocht.

Wel een punt van aandacht. Ontangers zonder kaart zijn FTA oftewel Free to Air ontvangers. Veel van die vrij te ontvangen Duitse zenders zijn ook van zins om over te gaan naar HD uitzendingen. Het kan dus verstandig zijn om gelijk een FTA HD ontvanger aan te schaffen in plaats van een gewone FTA ontvanger.

 
Ja idd dat had ik gehoord dat vele zenders HD waren geworden. Maar als ik zo'n FTA HD ontvanger aanschaf, heb ik dan ook een HD TV nodig?

 
Nee hoor je krijgt gewoon beeld maar niet in HD natuurlijk de ontvanger is dan geschikt voor je volgende TV die wel in HD kan weergeven.

 
Super. Heel erg bedankt voor de antwoorden, jullie zijn altijd super behulpzaam.

 
Daar is dit forum ook voor! Succes met de nieuwe aanschaf alvast.;)

 
Ik heb de nieuwe HD receiver ontvangen, aan de kabel gehangen en het werkt. In het menu Astra geklikt en alle zenders al voorgeprogrammeerd. Helemaal happy.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan