Streamen met Dreambox DM 800se

Robin01

New Member
Lid sinds
8 okt 2012
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Hallo allemaal,

Ik heb de app. Dreambox live geinstalleerd op mijn ipad, werkt prima via mijn locale netwerk.

Nu wil ik via het public netwerk (WAN) mijn Dreambox via de app Dreambox live benaderen en tv kijken.

ik heb in mijn router poort 8001( intern en exter) geforward naar de ip adres van mijn dreambox.

In de app Dreambox live van mijn ipad heb ik de public ip adres ingevoerd met poort nr:8001. dus: XX.XX.XX.XX:8001.

Helaas kan ik mijn dreambox niet benaderen.

Ik heb een Dreambox DM800 SE via de kabel, provider is Ziggo

Kan iemand mijn AUB helpen?

---------- Post added 04-11-2012 at 23:21 ----------

Dit zijn mijn instellingen:

ik heb de router als volg ingesteld:

Externe poort:5089 geforward naar interne poort 80.

Protocol : TCP

Naar IP-adres: ip adres van dreambox

Ingeschakeld:aan

In de app Dreambox live de volgende instellingen:

Type: Enigma 2

Host or Ip-address: public ip adres, dus .XX.XX.XX.XX :5089

Quality: Higgh

Zap Mode: Singleturner

Advance:

Username: root

password: dreambox

Web-interface port:80

Cache: 2500ms

Streaming port: 8001

Force Audio Synchronization.:aan

Wat doe ik verkeerd?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je sowieso fout doet is het wachtwoord van je Dreambox niet wijzigen.

Met de standaard login gegevens kan op die manier elke halve zool van buitenaf aan je Dreambox komen.

Daarnaast begrijp ik niet helemaal of wel die 5089 achter dat ip gezet moet worden, want er wordt host of ip gevraagd, geen poortnummer, tenminste niet in jouw voorbeeld.

Ik ben even op de site gaan kijken en vond daar het volgende onder "not supported":

· Internet streaming (possible, but not recommended)
Kan wel maar wordt niet geadviseerd.

Iets verderop staat dan het volgende:

Other limitations:· HD-TV is currently not supported
Dus streamen kan alleen via de SD kanalen zoals ik dit lees.

Dat is een beetje vreemd, want bij de faq staat het volgende:

Can i use Dreambox LIVE over the internet?Not at this moment. The uncompressed data is just too heavy for transmitting it over the internet. But a streaming solution over pc/mac could be possible in the near future.
Hetgeen betekend dat het dus helemaal niet kan over internet, terwijl elders staat dat het wel kan maar niet geadviseerd wordt.

Doch daar werd alleen over streaming gesproken dus misschien bedoelen ze daar opgenomen films en muziek mee.

Anyway, het moet wel kunnen maar dan moet je toch wel zo'n beetje het snelste Ziggo abo hebben, want een upstream van 8mbit is niet voldoende lees ik op een andere site.

Misschien kun je aangeven waar je die info vandaan hebt betreffende poort 5089 en 8001?

Als Ziggo poort 80 blokkeert kun je beter gewoon de webinterface poort wijzigen.

Maar ik heb het idee dat wat jij wilt niet mogelijk gaat zijn, of althans nog niet.

 
Bedankt voor uw heldere uitleg :)

IS er dan een app wat wel geschikt is om de dreambox van buitenaf te benaderen?

 
Ja Ziggo heeft toch een gratis App voor de Ipad het ding heet Ziggo TV App heb even gekeken en je moet inloggen met je Ziggo account.

 
Klopt, maar die App is niet om je Dreambox te benaderen maar om via de iPhone of Android naar Ziggo TV te kunnen kijken.

Op dit moment is me geen app bekend om de Dreambox van buitenaf te benaderen, maar daarbij moet ik toegeven dat ik me bijna niet bezig houdt met apps, dus het zou best kunnen dat er inmiddels wel een app is.

 
Daar zal het toch wel om gaan om op de Ipad TV te kijken, streamen daar is wel een progje voor die op de Dreambox en andere gelijke ontvangers werkt dat heet Dreamdroid maar die werkt weer niet op de Ipad maar alleen op een Android apparaat.

Of er voor de Iphone en Ipad progjes zijn weet ik niet heb er nooit wat over gelezen.

 
ja hoor kan wel ik zit hier in belgie en mijn broer in nederland kijkt dus gewoon het belgies vtm nieuws,wij doen dit gewoon met webinterface en dan gewoon een poort forwarden in dit geval dus ip:poort en dan moet het lukken hoor,hd gaat hier niet hapert teveel,groeten peppi

 
Heren,

Ik wil jullie meedelen dat de app Dreambox live ook via de public adres is te benaderen.

Mijn dank gaat uit naar Peppi, zonder jou en je zoon was het mij niet gelukt :)

Ik heb openwebif verwijdert en webinterface-old geinstalleerd.Blijkbaar kan dreambox live niet goed overweg met openwebif.

Vervolgens heb ik HTTP port ingesteld op poort 80 en de rest: ja.

In de router heb ik poort 9696 geforward naar poort 80

en poort 8001 geforward naar poort 8001.

In de app dreambox live zet je de public ip adres :XX.XX.XX.XX

Quality= High

Webinterface port:9696

Streaming port 8001

Force audio synchronisation: aan

Username: root

password:XXXXXX

daarna heb ik een tunnel gemaakt:http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear

Nogmaals bedankt :)

 
Blijkbaar kan dreambox live niet goed overweg met openwebif.
Aha, dat is al belangrijk om te weten.

Verder zag ik ook dat mijn vermoeden dat er geen poortnummer achter het ip adres moest staan ook correct was.

Maar als ik het goed zie kijkt de App gewoon via de webinterface, kun je dus inderdaad geen HD TV op kijken.

Goed om te weten hoe de instellingen moeten zijn. Dus bedankt voor het goede nieuws en de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan