Volledig nieuw - satelliet voor Russische TV zenders (Rossiya)

T

tobias766

Goedeavond iedereen,

Ik ben volledig nieuw met het concept van satelliet tv en heb er nog nooit ervaring mee opgedaan.

Wat ik echter wel ben is een fervente Rusland liefhebber, en hoorde zonet van een kennis dat je via satelliet diverse posten zou kunnen ontvangen.

Thuis kijk ik digitaal en ontvang ik Russia Today. Maar daar is er echt niet veel aan, integendeel. Het gaat meer over Amerika als wat.

Nu, in elk geval. Ik beschik over een budget van ongeveer € 400,00 voor de aanschaf van de nodige apparatuur. Er is geen regelgeving mbt satellietschotels maar er is wel een probleempje in die zin dat mijn tv staat in een kamer met aflopend dak. Of valt dit te verhelpen? De vensters zijn naar het noord-oosten georiënteerd. Dat is wel de richting van Moskou, maar misschien niet de juiste kant voor de nodige satelliet :biggrin:

Wat ik graag zou ontvangen zijn de staatszenders van Rusland: Russia 1, Russia 2, Russia24... Dien ik hiervoor bijkomend te betalen?

Mijn excuses voor alle noob-vragen, maar ik moet ergens beginnen natuurlijk.

Een "kant en klaar" pakket zou handig zijn, maar het zenderaanbod is natuurlijk essentieel in mijn geval.

Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie antwoord!

 
Hoi tobias766

Welkom op dit board!

Op 53 graden oost heb je diverse Russische stations die vrij te ontvangen zijn:

1TVRUS cis, Belarus TV, Grozny, Uzbekistan TV1, Forum TV, 5 channel (als ik naar 5 channel kijk, zie ik in de rechter bovenhoek iets dat lijkt op RYbEPHNR), TV-NADYM, 1-Muz BY, Muz-TV, FNS en Expert.

Al deze zenders zijn dus vrij te ontvangen; er zijn nog veel meer Russische zenders op diverse andere satellieten daarom raad ik je een draaibaar systeem aan (bv een stab rotor die via je coaxkabel werkt) en een offset schotel van 80cm.

Een "Free to Air" ontvangertje volstaat, maar toch raad ik je een ontvanger aan die ook kan decoderen en tevens over DVBS2 beschikt voor als je later ook bv naar CanalDigitaal wilt gaan kijken.

Koop in geen geval een gecertificeerde CanalDigital ontvanger maar een ontvanger waar je wat mee kan stoeien.

Ik raad je tevens aan dat je er op moet letten dat die ontvanger USALS ondersteunt (dit heb je nodig om je draaibare schotel aan te sturen).

Als je op deze link klikt, zie je alle Russische stations die vrij te ontvangen zijn.

Ik neem aan dat je na mijn bericht nog meer vragen hebt, nou, stel ze maar.

 
Dag Bones,

Dank je wel voor de verwelkomingswensen!

Waar koop ik zoal deze items (ben woonachtig in België, West-Vlaanderen)?

Volgens wat ik heb verstaan heb ik nodig:

- draaibaar systeem

- offset schotel van 80 cm

- free to air ontvangertje (USALS ondersteunend)

Zijn die dingen makkelijk te installeren? Ik ben met name verre van een technisch genie, en de locatie op een aflopend dak is misschien ook niet zo eenvoudig om de schotel te monteren?

Ik ben niet van plan pay-tv te gaan kijken.

Mijn tv is eerder klein van omvang, maar dat speelt wellicht geen rol.

In elk geval, bedankt voor je snelle feedback en veel dank ook voor al je praktische tips.

 
Hoi tobias766,

Heb je een tuin of een plat dak, dan kan je een tegelvoet gebruiken, misschien kan je ook een mast tegen je muur aanboren.

Kijk eerst of je wel zicht heb op de door jou gewenste satellieten; gebruik deze link, tik je adres boven in en bij All Satellites kan je de satellieten selecteren om te kijken of er geen opstakels zijn (je ziet een groene streep verschijnen die naar die satelliet wijst). Als je je schotel in de tuin gaat zetten, zet dan het groene balletje op die plek (je kan uitzoomen).

Vwb je rotor: ik raad je een Stab Italia aan.

Je schotel: 80cm (liever groter!)

Je Lnb (de "kop" voorop de schotel): ik raad je een Quad Lnbf aan, hier zitten 4 uitgangen op, dus hier kan je 4 ontvangers op aansluiten. Wil je ook opnemen en kijken tegelijk? geen probleem met de Quad Lnbf: dan kan je er 2 ontvangers die een dubbele tuner hebben op aansluiten.

Je ontvanger: Inderdaad een Free to Air ontvangertje met USALS volstaat, maar....ik raad je een ontvanger aan die ook kan decoderen (voor TV Vlaanderen bijvoorbeeld als je dat in de toekomst erbij wilt nemen), tevens moet die ontvanger over DVBS2 en USALS beschikken.

(Als je toch zo'n ontvanger koopt, neem er dan een met een dubelle tuner zodat je ook kunt opnemen en tegelijk naar een ander station kunt kijken).

Zelf installeren?: Een draaibaar systeem afstellen is moeilijk, het belangrijkste is dat je het "nul-punt" te pakken hebt, je draait dan je rotor met je schotel er aan vast MET DE HAND naar het nul-punt (dus niet met je rotor draaien, deze moet op nul staan), dan het satellietsignaal (bij mij is dat de Astra 4a (vroeger hing daar de Sirius) op 4,8 graden oost) optimaal zoeken, alles vastzetten, en vervolgens USALS zn werk laten doen.

Je kan het uiteraard ook laten installeren.

Waar te koop?: Ik raad je aan om even te Googlen en naar die winkel toe te gaan om je goed te laten informeren, koop in geen geval een gecertificeerde TV Vlaanderen/M7 ontvanger!

Ik heb een winkel voor je gevonden in West Vlaanderen, op dit board mag uiteraard geen reclame worden gemaakt dus ik noem de naam van die winkel niet, maar wel het adres: Lombardsijdelaan 221, 8434 Lombardsijde (Middelkerke).

Let wel: ik ken die winkel niet, dus informeer ook bij andere winkels en ga prijzen vergelijken!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan