Flash Dreambox 800se via service cable ?

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Een dreambox 800hdse van mijn vriend geeft melding CA no found. Ik probeer eerst contact te maken, maar krijg geen COMPORT. Moet het via XP Windows ? heb namelijk Windows 7 er op.

Vervolgens probeer ik via Ferrarri Filler of Dreamup contact te maken, maar geeft ie aan geeft COMPORT aanwezig.

Ligt dit probleem aan Windows ? of ook aan de cable ? :[

 
Ja welke kabel gebruik je dan een nulmodemkabel?

Of het met W7 niet gaat weet ik niet.

 
maar geeft ie aan geeft COMPORT aanwezig
Ik neem aan dat je bedoeld dat hij aangeeft "geen" compoort aanwezig?

Kijk eens aan de achterkant van de pc of er wel een rs232 poort aanwezig is. Zoja, dan zou deze in apparatenbeheer terug te vinden moeten zijn.

Zonee, dan is er kans dat deze in het BIOS uitgeschakeld staat, daar zou je eens naar kunnen kijken.

 
Ja krijg geen compoort te zien.

Nu op een Windows XP laptop geprobeerd, wel compoort te zien en te selecteren maar lijkt er gebeurt verder niets.

Geprobeert met Ferrari Filler SE en met Sunray Dreamup, geen succes.

Kan iemand mij helpen in regio Eindhoven ?

 
Ik zag nog geen antwoord op de vraag van Aart44. Gebruik je echt een seriele nullmodemkabel of gewone seriele kabel?

En misschien ook een paar gewone DreamUp versies proberen?

 
Nou het is toch een DM800se die heeft toch een usb kabel en die moet werken als je de driver installeert.

De driver staat op de Dream site dan krijg je een virtuele compoort.

En met W7 moet zoiets gewoon werken.

 
je neemt de dreamoem toolbox, onder het 2e programma staan de drivers voor windows 7 (zaten er bij mij niet in en ook niet te downloden)even installeren vervolgens,

sluit je een usb kabel aan op de service poort tussen box en pc,je neemt het 2e programma van rechts onder,zet eerst de box uit, open het programma stel de compoort in en in het midden zoek je het model uit dat je hebt, voor de rest volg je de aanwijzingen op het scherm,je box wordt dan opnieuw geflasht, daarna uitzetten ,weer aanzetten knop aan de voorkant ingedrukt houden zodat de box weer in de stop mode staat, daarna nieuwe sotfware erop en klaar.

 
@franciscus eerst welkom op het forum.

Dat is nog eens een mooie eerste post meestal is het andersom dan vragen ze wat maar jij kunt gelijk iemand helpen.

Was al een tijd niet meer op het Dreamoem forum geweest wist van het bestaan van de Toolkit niet af maar heb hem nu ook gedownload.

 
@Franciscus: Ook van mij van harte welkom op Satellite Fun en complimenten voor je eerste post en de hulp die je bood!(Y)

 
Sorry voor de late reactie. Het is inderdaad een 800SE.

Zal morgen eerst de drivers zoeken zoals hier boven vermeld en dan probeer ik het opnieuw.

Thanks voor advies.

Wordt vervolgt.

---------- Post added 19-11-2012 at 13:13 ----------

Okay, zo juist geprobeerd, balen zeg.

Lijkt net of de service poort niet reageerd. Heb van alles geprobeerd.

Is een andere manier flashen mogelijk ?

 
Er zit ook een usb ingang op.

Is er met een usb stick ook niks te doen?

Ik weet van andere ontvangers dat het op die manier ook kan.

De service poort is daar volgens mij niet voor.

 
Geen idee, dat is eigenlijk ook nu mijn vraag, is er geen andere optie om dan enkel via Service Poort of Web te flashen ?:sad:

 
Ben je wel serieus bezig je vraag gaat over een Dreambox met "no ca found" die is dus kapot en moet gerepareerd worden.

Hoe je dat kunt doen staat uitgebreid op het forum download de Toolbox en volg de handleiding.

Nu vraag je of er geen andere manier maar je moet het gewoon proberen met steeds andere vragen schiet het niet op.

 
Ik ben heel serieus, waar op basseer je dat het niet zo is.

Ik doe vaker dm800 flashen en weet hoe te handelen bij deze boxen en meldingen, maar bij de DM800Se moet je flashen via Service Port en merk dat deze niets doet, dus mijn vraag is nog steeds, is er geen andere manier om de SE te flashen dan via service of Web ? Heb je een antwoord Aart ?

 
Ja ik heb een antwoord als je "no ca found" hebt moet het door de service poort andere manieren zijn er niet.

Dus als het de moeite waard is naar een reparateur die de service poort kan repareren is hij het niet meer waard kan hij in de kliko.

Nu zie ik net dat je bericht 10 bewerkt hebt en dat er iets bijgekomen is dat je het geprobeerd hebt.

 
Okay, Aart geen probleem.

Is de service poort makkelijk te herstellen ? Weet iemand dat ? Het is namelijk gesoldeerd op de moederboard. Denk dat het idd aan de service port kan lukken.

 
no ca found

Had ik ook even niet gezien.

Sorry.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan