VU+ Solo Update, hoe?

W

wolfke01

Hallo,

ik heb sinds gisteren een nieuwe VU+ Solo, alles werkt perfect.

Maar ik had er reeds 1, nu is het verschil tussen de nieuwe en de oude het menu, de boeketten enzo.

Mijn vraag is, op welke manier kan ik de oude VU+ Solo updaten naar dezelfde (of laatste versie). Zodat ik ook het allernieuwste menu krijg...

Wel zonder mijn gegevens die er op staan (boeketten, config) te verliezen?

Is dat de "Image" die ik moet updaten?

Alvast bedankt voor de info!!

 
In onze handleidingen sectie staat hoe je de software kunt updaten.

Normaliter raken je boeketten en configs daarbij niet verloren.

Wil je er 100% zeker van zijn, dan kun je het beste even een backup maken. Boeketten en zenderlijsten middels DreamboxEdit of Dreamset en config middels een ftp client of de ftp funktie van DCC ofzo.

 
Ik had dus verstaan dat ik eerst "Bootloader" moest updaten?

Dat heb id dus proberen doen.

File gedownload, up USB gezet zoals ze beschrijven.

Dan VU uitzetten, USB erin en aanzetten.

Groen lampje begint te pinken, scherm blijft zwart.

Aangezien ze zeggen dat het maar paar seconden kan duren zet ik opnieuw de stroom af en haal ik de USB eruit en start ik opnieuw op, maar volgens mij geen verandering.

Bij MENU, INFORMATIE blijft zelfde staan:

Vti-Tean Image Relaese v.2.0

Enigma 2010-07_28-vuplus_experimental

Image : Experimental 2010-08-27

Doe ik iets mis?

Of mag ik direct de laatste nieuwe Image plaatsen?

 
De bootloader krijg je bij die informatie niet te zien, daar staat alleen informatie over de firmware die aanwezig is.

Als het laden van de bootloader goed gelukt is, dus als er ook gestaan heeft dat je de ontvanger mag herstarten etc. dan is dat verder in orde en dan mag je de nieuwe software (firmware) er gewoon in zetten.

Meestal krijg je wel een melding dat het flashen van de bootloader gelukt is, maar dat schijnt niet altijd het geval te zijn, dus ik zou gewoon proberen de nieuwe firmware er in te zetten.

 
Ja geen melding gekregen, maar blijkbaar gelukt...

Heb dus andere versie op gezet en alles werkt perfect, maar was wel alles kwijt...

Heb alles terug moeten instellen, van taal en uur tot sats en zenderlijsten...

Maar het werkt!

Bedankt!

 
Toch maar goed dat je een backup gemaakt hebt he.;)

Fijn te horen in elk geval dat het gelukt is!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan