dreambox 500 plus

H

hansvantienen

hallo

gemini 450-dm500 plus image

die staat erop.

nu nog ccam -hoe ?

groet van hans

ps-hoe kom ik aan een image met ccam erop?

zou een stuk makkelijker zijn vermoed ik.

 
Hoi Hans, welkom op Satellite Fun.

Vraag me niet hoe of waarom maar om een of andere reden stond deze post op Moderated of onze collega heeft hem verplaatst uit een andere sectie zonder hem te activeren.

Excuses dus voor deze vergissing onzerzijds.

Er bestaan kant en klare bestanden voor CCcam op je Dreambox te zetten als je Gemini gebruikt.

Maar misschien is het inderdaad een stuk gemakkelijker om een image te nemen van waaruit je dat nog kunt installeren.

Voor zover mij bekend is dat met OpenPli nog altijd mogelijk, dus misschien dat je beter eens een Openpli image kunt nemen.

 
bedankt

alleen de vraag is hoe ik dat in open pli ga doen

kan je dit progje met de dreambox tool erop zetten?

en waar vind ik een goed boek over dreambox etc..

groet van hans

 
Een goed boek over de Dreambox bestaat niet. Alleen een Duitse en Engelse handleiding, waar je weinig aan hebt als je er alternatieve firmware zoals OpenPli op gaat zetten.

In OpenPli kun je gewoon vanuit het menu via de addons CCcam installeren. Je hebt dus ook geen Dreambox Tool ofzo nodig om dit er op te zetten.

Mocht je de CCcam config willen bewerken, dan heb je wel een tooltje nodig, een ftp client zoals bijv. ook in DCC aanwezig en die zal ook wel in Dreambox Tool zitten.

Voor gewoon gebruik met een smartcard hoef je normaliter geen wijzigingen in de config aan te brengen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan