nieuwbouw zwitserland

R

rburgers

Beste forumlezers,

Graag jullie advies e.d.

Ik woon in Zwitserland en maak gebruik van een satelietschotel om, via Canaldigitaal, naar NL-zenders te kijken. Dit gebeurt op 1 TV.

Volgend jaar gaan we een huis bouwen. Ik wil daar wederom gebruik maken van een schotel met NL-ontvangst. ook zou ik, onafhankelijk van elkaar, in diverse kamers (zeg 4) een TV opstellen met schotelontvangst. Ik heb al gelezen dat dat zou kunnen mits ik soort/aantal LNB's aanpas, aantal receivers uitbreid, en aantal smartcards uitbreid. Daarnaast uitgebreid "kabel-trekken".

Maar, zou ik ook kunnen werken met een vorm van draadloze overdracht ? Tegenwoordig kun je op veel TV's via WiFi draadloos van je PC ontvangen e.d. Zou ik de schotel via receiver ook zo aan kunnen sluiten dat ik, via een router, het signaal draadloos naar andere TV's stuur ? Kan ik dan ook nog onafhankelijk kijken of wordt het te ingewikkeld ?

Graag jullie advies zodat ik de , Zwitserse, installateur wat kan vertellen.

 
Hallo rburgers,

Allereerst welkom op dit gezellige forum.

Ik zal in het kort proberen om antwoord op je vraag te geven.

Wat jij wilt kan niet, je verwart namelijk twee dingen met elkaar.

Om het signaal op al je tv s te krijgen, heb je hoe dan ook op elke tv een receiver nodig.

Er zijn wel apparaten in de handel om je signaal draadloos door te sturen, maar nadeel is dan dat je altijd afhankelijk bent van je zgn. hoofd receiver, dus dan kan je nog niet onafhankelijk kijken.

Voor doorzenden van je encryptie van je CD kaart zijn ook zogenaamde clone kaarten te koop, maar daar is ook een andere mogelijkheid voor, maar die mag hier niet beproken worden omdat we ons dan op een hellend vlak gaan begeven.

Mocht je nog vragen hebben, wees vrij om te vragen.

Groet,

Wing

 
Wing, dank je voor je antwoord. Duidelijk: kan niet zonder extra receivers.

Daarop voortbordurend: is het mogelijk om het schotelsignaal draadloos te zenden naar alle receivers in het huis ? Dan is extra bekabeling (en dus vaste uitgangspunten) niet nodig en kan elke TV met receiver op elke willekeurige plaats worden opgesteld.

 
Ook van mij welkom op Satellite Fun.

Nee het is helaas niet mogelijk het schotelsignaal draadloos naar andere ontvangers te sturen in huis. Althans niet als je elke ontvanger afzonderlijk wilt kunnen bedienen en bepalen wat er op te zien is.

 
Dank jullie voor de snelle antwoorden. Ik ga de installateur, in mijn beste Zwitsers, vertellen waar de bekabeling moet komen. In een later stadium kan ik dan de aparte receivers + Tv aanhangen.

Dank !!

Rob

 
Geen probleem, het is dat het zo een eind fietsen is naar Zwitserland, anders had ik de installatie wel voor je gedaan.

Gr.

Wing

 
als het huis toch nog gebouwd moet worden zou ik extra buizen leggen.

kan handig zijn als je in de toekomst kabels moet leggen/trekken.

buis kost geen moer en scheeld je een hoop geklier achteraf.

 
@ Wing,

Plak je er toch een weekje vakantie aan vast. :lol:

B.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan