Philips DSR 2211 zonder smartcard

T

teleromeo

Ik kreeg vorige week van mijn schoonbroer en zusje hun tv-vlaanderenset mee nadat ze zijn overgeschakeld naar belgacom tv. Zelf zit ik nog bij telenet maar ik zou eerst wat met die dingen willen prutsen alvorens over te schakelen. Ik had gehoopt al wat free-to-air programma's te kunnen bekijken maar bij het inschakelen van de decoder krijg ik meteen de vraag naar de smartcard. Die zit er toch wel niet in zekers ...

Mijn simpele vraag is dus : wat nu ?

Enkele wegwijzertjes om me op het juiste pad te helpen zijn steeds welkom.

 
Eerst welkom op het board.

Een goedgekeurde satontvanger van TV Vlaanderen zoals de Philips DSR 2211 doet niets zonder de juiste smartkaart maar daar was je al achter.

Echter hoeft het geen geldige kaart te zijn een verlopen kaart is ook goed maar er moet een seca 1 of seca2 of 3 smartkaart in.

Je vraag of de kaart er wel in zit dat denk ik niet anders geeft de ontvanger die melding niet maar is natuurlijk makkelijk na te kijken.

 
De kaart zit er niet in, blijkbaar is dat niet 100% duidelijk uit mijn eerste post, ik vrees dat mijn schoonbroer ze zal meegestuurd hebben als hij zijn opzeggingsbrief opgestuurd heeft. Hoe raak ik het simpelst/goedkoopst aan een nieuwe kaart en waar moet ik op letten ?

 
Ja dat ligt er aan wat je met de ontvanger wilt een nieuwe kaart kun je uiteraard bij TV Vlaanderen bestellen maar dan ben je met aktiverings kosten een kleine €100 verder en zit je er minstens een jaar aan vast.

Ben je niet van plan klant te worden bij TVV kun je proberen om een verlopen seca kaart te kopen op een advertentie site voor een paar euro.

Verder is het nog een SD ontvanger en momenteel zijn de meeste ontvangers geschikt voor HD dus enige waarde heeft de Philips 2221 ook niet meer.

 
Welkom op Satellite Fun.

Ik weet niet zeker of dit bij deze Philips ook werkt, maar in het verleden waren er ook nog wel goldcards c.q. goldwafer kaarten waarmee je zo'n ontvanger kon opstarten met een stukje Seca code er op.

Misschien dat iemand nog zoiets heeft liggen, maar dat zou je dan even moeten vragen, want de tijd van goldwafers is wel de nodige jaren geleden. Maar hobbyisten bewaren nog wel eens graag iets.

 
Ik heb nog wel 2 geel/zwarte van C+ , daar gaat het in de PH 7072 i.i.g. wel mee .

Krijg van de week nog zo'n 2211 , kan het dan testen .

Als teleromeo wil , stuur ik er wel 1 op .

 
Vandaag FTA getest met die geel/zwarte in de DSR 2211 , werk prima !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan