satellietnieuws december

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

Vanaf vandaag NED2 afschakeling in verouderde Irdeto2 codering

SkyRadio, R.Veronica en ClassicFM. Vanaf 4-12 uitsluitend via Astra23,5 te beluisteren

bron:cds

 
hoi,

de laaste zender met irdeto is nu bij cds gestopt

de lancering van de YAMAL 402 is mislukt

de eutelsat 21B heeft de testen afgerond en is nu op weg naar 21,5 oost

 
Laatste zender? Dus nu zendt er geen enkele zender meer in irdeto uit, ook geen publieken meer?

Jammer.... was toch een stukje nostalgie.:)

 
Alleen CDS snapt het nog niet.

Ik moet, om de irdeto kaarten van mijn rekening af te krijgen, het abonnement opzeggen.

Waardeloze kaarten schrappen ze niet vanzelf.

Via e-mail kan ik het niet opzeggen. Ik moet het persé via een 0900 nummer doen.

Het abonnement bestaat niet meer en toch moet ik het opzeggen.

Een stukje uit hun antwoord:

Helaas kunnen wij geen wijzigingen of opzeggingen per email behandelen.

Om uw abonnement te wijzigen of om op te zeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323 (0,15 cpm), optie 2-2-1 in het keuzemenu.

Onze medewerkers staan van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur, en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 klaar om u van dienst te zijn.

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen wij u uw smartcardnummer bij de hand te houden.

U vindt uw smartcardnummer op de achterkant van uw smartcard.

Canal Digitaal hanteert een opzegtermijn van één maand voor de einddatum van uw contract.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

En dan sturen ze er nog een mail overheen met een Klanttevredenheidsonderzoek. Of ik dat maar even in wil vullen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad wel grappig dat ze dan dat bericht sturen omtrent het klanttevredenheidsonderzoek:)

 
Is trouwens een mooi Scrabble-woord: "klanttevredenheidsonderzoek" of heet dat spel "Galgje"?

 
hoi,

de BBC zenders verhuizen pas in de 2de helft van 2013

Changes to BBC satellite transponders in 2013

Wednesday 12 December 2012, 10:45

Alix Pryde

Director, BBC Distribution

..I’m conscious that there is currently some speculation about the timing of forthcoming moves of BBC services between satellites and the reason for these changes. So I thought you would appreciate it if I set the record straight. The quick answer is that, as a result of SES’s fleet replacement programme, BBC services will move in the second half of 2013.

http://www.bbc.co.uk/blogs/abouttheb...onders-in-2013

Van 18 december tot en met 24 december wordt in Enschede 3FM Serious Request georganiseerd. Gedurende deze dagen zijn 3FM-dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra in het Glazen Huis opgesloten en zamelen zij geld voor het Rode Kruis in. Het hele radiospektakel is naast 3FM ook in zijn geheel visueel via het publieke digitale themakanaal 101.TV te volgen. Om de 3FM Serious Request-actie te ondersteunen biedt CanalDigitaal 101.TV gedurende het gehele radio-evenement aan.

Van 25 december tot en met 31 december biedt CanalDigitaal tijdelijk het publieke digitale themakanaal Cultura 24 via de satelliet aan. Tussen kerst en oud en nieuw kan men op Cultura 24 de gehele Radio 2 Top 2000 visueel volgen. Dit gebeurd via het zogenaamde visual radio-concept waarbij naast studiobeelden ook foto’s en informatie over het muzieknummer wat te horen is op het beeldscherm zichtbaar.

De zenders komen tot begin januari even tijdelijk in de plaats van de deelzender Journaal24/Best24

 
@Dirk: Je kunt ze ook een fax sturen dat is ook rechtsgeldig.

Overigens.... mensen die hun abonnement via de website van Canal Digitaal hebben afgesloten, kunnen wel degelijk per email opzeggen.

De wet stelt namelijk dat een contract wat electronisch is aangegaan, ook electronisch (dus per email) opgezegd kan worden, het maakt daarbij niet uit of er dan in de AV staat dat dit niet zou mogen, dan is de AV op dat punt onwettelijk.

Dit vond ik nog op de site van trosradar, eenzelfde probleem met deze reactie van Canal Digitaal:

Ons antwoord op uw reactie is:
Zoals telefonisch met u besproken willen wij u nogmaals aangeven dat het hier gaat om een miscommunicatie en u gelijk heeft. Sinds 1 december vorig jaar mag een abonnee elektronisch opzeggen als de overeenkomst elektronisch tot stand is gekomen. (en telefonisch opzeggen, als het contract telefonisch tot stand is gekomen). Onze algemene voorwaarden zullen hier overigens nog op worden aangepast.
Daar kan men ze dus ook op wijzen.:)

Verwijzing naar de Wet:

Artikel 267 van boek 6 bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden.
Heel officieel moet er wel aan 4 voorwaarden voldoen worden:

1.) Raadpleegbaar door partijen: het moet door beide partijen gemakkelijk te lezen en te verwerken zijn. Een bestandsformaat gebruiken dat de wederpartij niet kan openen, maakt de overeenkomst ongeldig.

2.) Authenticiteit voldoende gewaarborgd: de overeenkomst moet niet makkelijk te manipuleren of te wijzigen zijn. Een optie om hieraan te voldoen, is de tekst te voorzien van een digitale handtekening van beide partijen.

3.) Dateerbaar: vaak is het belangrijk om te weten wanneer een overeenkomst is gesloten, bijvoorbeeld omdat hij na een zekere tijd vervalt. De datum moet af te leiden zijn uit het elektronische document.

4.) Partijen moeten identificeerbaar zijn: wie een overeenkomst sluit, moet wel kunnen weten met wie. Ook hier kan een digitale handtekening helpen, want deze zijn vaak via certificaten aan identiteiten gekoppeld. Andere manieren om de identiteit van partijen vast te kunnen stellen, mogen natuurlijk ook.

Punt 1 en 3 is makkelijk. Punt 2 en 4 iets moeilijker, maar digitale handtekening wordt ook bij het aangaan van een contract via de website niet gebruikt, over het algemeen is men juridisch van mening dat een email aan alle punten voldoet.

 
hoi,

via hotbird wordt donderdag 13 december om 07.15 en 21.15 via RTG tv (11623 v 3/4 27500) de documentaire tour of the baikonur cosmodrome uitgezonden

bron: rob satellite

 
@BT, het contract is al 13 jaar oud.

Ik vind het alleen slordig dat CDS zelf de waardeloos geworden smartcards niet van de rekening afhaalt.

Ik moest een niet meer bestaand abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn. Op mijn aangifte dat het per direct moest ivm vervallen van de irdeto codering, was absoluut niet mogelijk.

Ze konden mij alleen een nieuwe seca kaart aanbieden met als goedmaker een ontvanger. Dat heb ik niet aanvaard.

Zo strijken ze nog heel wat extra inkomsten op. Mensen die het niet snappen betalen eerst nog even door, moeten bellen en betalen.

Je begrijpt hoe de antwoorden waren op het klanttevredenheidsonderzoek.

 
Ik begrijp zeker hoe de antwoorden waren op het tevredenheidsonderzoek, niet gunstig voor CD in elk geval.:)

Maarreh... hoe lang weet jij al dat de codering per deze datum helemaal gaat uitvallen? En je dus per die datum totaal geen gebruik meer kunt maken van hun diensten?

De laatste brief die ik aan een irdeto abonnee gezien heb was voorzien van het woordje "binnenkort". En dat is niet specifiek genoeg.

En dan gaan we weer opnieuw beginnen.

Als zij willen dat jij je aan de opzegtermijn houdt (bij dergelijke oude contracten is dat 2 of 3 maanden), moeten zij bij een dergelijke wijze ook minstens een evengrote tijd van tevoren de preciese datum aangeven dat het helemaal stopt.

Doen ze dat niet dan heb je recht om met ingang van onmiddellijk op te zeggen, met als juridische reden dat ze je geen danwel onvoldoende gelegenheid hebben gegeven om je aan de opzegtermijn te kunnen houden.

Een aankondiging van "binnenkort" is bij mijn weten niet voldoende en wekt de indruk dat je nog een nadere specifiekere berichtgeving krijgt over een definitieve datum.

Dan komt nog punt 2. Per 1 december 2011 is een nieuwe wet ingegaan, en zou je slechts gehouden zijn aan een opzegtermijn van 1 maand.

Dit is de info voor bedrijven:

Abonnementen mag u sinds 1 december 2011 niet meer stilzwijgend verlengen. Bent u voor 1 december 2011 abonnementen aangegaan? Of hebt u deze stilzwijgend verlengd? Dan geldt een overgangsregeling van maximaal 1 jaar. U moet uw algemene voorwaarden uiterlijk 1 december 2012 aanpassen aan de nieuwe regels.
Dus CD zou uiterlijk per de eerste van deze maand, de AV hebben moeten aanpassen.:)

En dit is de info voor de consument:

Andere abonnementen, zoals: sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
Dus de oude opzegtermijn van 3 maanden is niet meer geldig, tenzij je afgelopen jaar nog een wijziging hebt laten doen in het pakket bijv. waardoor het abonnement weer met een jaar verlengt is geworden ofzo.

Andere abonnementen, zoals; sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. Maar alleen als het abonnement daarbij wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. En u iedere maand kunt opzeggen. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum. Het loopt door totdat u het zelf opzegt.
Canal Digitaal valt onder de noemer Telecom.

Kortom, je ze mogen je 30 dagen nog in rekening brengen.

Nu kun je dit juridisch nog eens navragen, want CD wil dan een volledige kalendermaand tellen, dat zou betekenen dat je de rest van december en de maand januari (volle kalendermaand opzegtermijn) ook nog zou moeten betalen.

Voor zover mij bekend is het met de nieuwe wetgeving echter zo dat de 30 dagen opzegtermijn ingaan op het moment van opzeggen.

Zeg je dus vandaag de 14e op, mag men je maximaal tot 15 januari in rekening brengen.

Ik weet het niet 100% zeker, kon er wel dit voorbeeld over vinden:

Hoe werkt de opzegtermijn?U hebt een energiecontract waarbij een opzegtermijn van dertig dagen geldt. Dit houdt in dat wanneer u opzegt het contract nog maximaal 30 dagen duurt. Staat er in uw contract een kortere termijn dan 30 dagen? Dan geldt deze kortere termijn. Staat er in uw contract een langere termijn dan 30 dagen? Dan geldt toch de termijn van maximaal 30 dagen.
Is wel energiebedrijf, die doen dat ook zo, maar bij mijn weten is dat bij de rest ook het geval.

Uitzonderingen:

1.) Er zijn uitzonderingen op deze nieuwe wetgeving, maar die uitzonderingen zijn alleen van toepassing bij abonnementen op kranten en tijdschriften, deze mogen een opzegtermijn van maximaal 3 maanden hanteren.

2.) Een andere uitzondering is de opzegtermijn van een lidmaatschap van een vereniging, daar gelden de regels van het verenigingsrecht. Over het algemeen geldt daar de opzegtermijn als vastgelegd in de statuten van de vereniging.

3.) Alle abonnementen niet aangegaan door prive personen maar door bedrijven. Deze regels gelden voor een abonnement aangegaan als prive persoon. Sluit je bijv. op naam van het bedrijf een abonnement af, zijn deze regels niet van toepassing.

P.s. Dat opzeggen met ingang van onmiddellijk heb je vrijwel zeker recht op, maar kan wel lang gaan duren en tot een hoop gezever gaan leiden. Al naar gelang je zin in ruzie met CD en je vasthoudenheid kan het verstandig zijn evt. te kiezen voor die anderhalve maand te betalen, als ze aan die volle kalendermaand blijven vasthouden.

Alle genoemde info over opzegging en opzegtermijnen is uiteraard ook bedoeld ter informatie aan andere klanten.

Hou er rekening mee dat je tegenwoordig vaak een contract van 2 jaar afsluit en bij tussentijdse wijziging (bijv. een gratis HD ontvanger met lnb neemt) je opnieuw voor 2 jaar aan het contract vast zit, dan kun je er niet eerder vanaf.

P.s. nogmaals:

Ze konden mij alleen een nieuwe seca kaart aanbieden met als goedmaker een ontvanger. Dat heb ik niet aanvaard.
Yeah right, zit je er zeker ook weer voor een nieuw jaar aan vast. Als ze perse willen dat jij je contract uitzit, dat ze je dan maar gratis een nieuwe Seca kaart sturen. Als ze dat doen heb je weinig te willen, behalve dat je dan alsnog gewoon kunt opzeggen met 1 maand opzegtermijn.:)

Opzegging zou ik sowieso ook schriftelijk doen, bij zo'n oud contract liefst met een aangetekend stuk, want via de telefoon willen ze wel eens dingen begrijpen die niet gezegd zijn en zaken verkeerd opschrijven.

 
Als je met de DB over de zenders zapt waarbij de codering zichtbaar is, blijkt dat er alleen nog irdeto gecodeerd wordt op Eurosport. Deze zat niet in mij pakket. Het werden er afgelopen weken steeds minder.

Voor mijn abonnement zijn nu op alle zenders de irdeto codering stopgezet.

Als laatste is NL1 uitgeschakeld.

CDS weet dit donders goed en profiteert van de vergeten kaarten.

Voor het opzegtermijn hanteren ze een maand. Dus in mijn geval tot 13 januari.

Ondanks dat vind ik het niet netjes van CDS dat ze niets meer melden naar hun klanten.

Ik kan niet teveel bombarie maken vanuit mijn woonland. Ik laat het voorlopig dus maar zo.

 
Oke, tot 13 januari is dan normaal, maar het is inderdaad zo dat ze te weinig informatie naar hun klanten gezonden hebben wat dit betreft.

Zoals we echter weten is Canal Digitaal nog nooit groot geweest in klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, behalve als het in hun eigen straatje past, meestal voorzien van addertjes onder het gras (kleine lettertjes dus).

 
Het blijft een bijzonder bedrijf.

De Irdeto codering is definitief gestopt. Irdeto smartcards zijn dus waardeloos. Om die reden had ik deze dan ook opgezegd. Dit is gehonoreerd waarvan ik de volgende bevestiging ontving:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw verzoek tot het aanpassen van uw huidige abonnement op het Set Top Box-pakket verwerkt. De aanpassing naar het Standaard-pakket wordt conform de Algemene Voorwaarden op 12/01/13 doorgevoerd. Het Standaard-pakket is geheel gratis, u betaald hiervoor geen abonnementskosten. Tot 12/01/13 kunt u nog blijven kijken naar het SET Top Box-pakket. Eventuele aanpassingen aan optiepakketten worden separaat aan u bevestigd.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

CanalDigitaal klantenservice.

Er wordt niet gerept over de vervallen Irdeto smartcard en gaan er waarschijnlijk vanuit dat er nog steeds mee gekeken kan worden. En wat Standaard-pakket inhoud is mij helemaal onduidelijk. Ik heb echt de smartcards opgezegd waar ze toen eigenlijk al geen raad mee wisten. Alsof ze zelf niet wisten dat Irdeto gestopt was.

Deze brief heb ik voor elke smartcard separaat ontvangen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het standaard pakket is de drie publieke zenders dus NL1 2 en 3 die zijn zonder abo te ontvangen ook in HD.

Staat er niet ergens een kaartnummer bij zo is je abo opgezegd en kun je alleen de drie publieke nog bekijken.

 
Bij mij komen mijn Irdeto kaartjes ook niet meer voor in Mijn Canaldigitaal; ik heb geen stappen ondernomen omdat ik niet in aanmerking kwam voor de omruil-actie naar Seca3 omdat ik alleen naar Nederland 1,2 en 3 kon kijken en dus eigenlijk geen abonnement had, maar alleen geregistreerd stond.

@Dirk, als je inlogt bij Mijn Canaldigitaal, en je kiest voor "zenderpakket uitbreiden" zie je al je smartcards en de bijbehorende pakketten, als je ze bekeken hebt moet je uiteraard niks aanvinken, maar ga je naar links boven in je scherm naar "Mijn Canaldigitaal" (staat in het licht grijs), en vervolgens naar "Uitloggen". (Uitloggen staat onder in het lijstje wat in oranje weergegeven wordt)

(je krijgt dan een vreemde melding: "Je bent al ingelogd" en dan klik je wederom op Uitloggen).

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bones

Bij mijn Seca kaart staat het pakket dat ik heb en beide Irdeto kaarten staan er ook in. De nummers kloppen. Hier staat achter "Vrij te ontvangen zenders contract tot 01-31-2013".

Daar snap ik niets van. Er wordt niet meer in Irdeto uitgezonden. Wat moet je dan met deze kaarten? Ik krijg echt geen beeld met deze kaarten op NL 1,2 of 3.

 
Hoi Dirk

Bij mij stond vroeger achter die Irdeto kaarten ook altijd "Vrij te ontvangen zenders", dat sloeg inderdaad alleen op Nederland 1,2 en 3 (zowel in SD alsmede in HD); als je kijkt naar Nota on line (als je in logt staat Nota on Line in het oranje onder het kopje "Klantenservice / Nota online") dan zal je zien dat je er niet voor betaald.

Dat deze Irdeto kaarten bij jou nog geregistreerd staan, houdt misschien in dat je ze kan omruilen voor Seca3 kaarten tegen een kleine vergoeding.

Bij mij waren mijn Irdeto kaarten ineens verdwenen van "Mijn Canaldigitaal" en ik kwam niet meer in aanmerking voor de omruil-actie.

Ik dacht ook dat ik niet in aanmerking kwam voor de omruil-actie omdat ik nooit betaalde voor mijn Irdeto kaarten.

In ieder geval raad ik je aan om te kijken bij Nota on line, dan zie je dat je geen abonnementskosten betaalt voor die Irdeto kaarten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan