hd sata

umivik00

Jr. Member
Lid sinds
26 aug 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
wanneer ik harde schijf aansluit op dreambox 800 hd krijg ik de melding:kan de harde schijf niet initialiseren.foutmelding create movie folder failed.

kan iemand vertellen wat ik juist moet doen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is dat voor HD is Satca een merk?

Heb je de HD ingebouwd in de Dreambox of id het een usb hd die je zo aansluit?

Als het een usb hd is en hij is in NTSF geformateerd kun je die het best eerst op de computer naar FAT32 formateren.

Dan moet je even Googlen op "HP usb disk storage format tool".

 
Ik heb hem even gefixed, typefoutje, zal SATA moeten zijn.

 
het is een externe harde schijf van 250gb met usqb kabel.

heb dat programma gedownload en overgebracht naar fat32,maar of ik het goed gedaan heb is wat anders,want wat moet je aanvinken bij format options.

 
Je moet alleen FAT32 aangeven bij dan Quik format aanvinken en op start drukken meer is er niet in te stellen als dat formateren klaar is dan nog eens aan de Dreambox hangen en kijken of hij nu wel goed herkent wordt.

 
alles gedaan zoals moet en wanneer ik aansluit aan ontvanger en vb met timer programmeer dan zegt hij wel dat ie aant schrijven is maar geeft ook aan schrijffout,schijf is vol.

ik heb ze vooraf gecontroleerd op pc en volledig leeg.

 
Het ging mij er om dat hij goed herkent wordt en dat blijkt, nu kun je hem dus gewoon benaderen en laat hem onder Linux nog een keer formateren die hebben een ander systeem dat heet ext2 of ext3 dacht ik.

Mensen met meer Linux ervaring mogen het zeggen met welke commando's het moet maar het staat geloof ik gewoon in het menu van de harddisk dus benaderen in het menu van je Dreambox bij instellingen, harddisk daar kun je hem wel ergens formateren.

 
Ik ken het commando wel, maar als de harddisk herkenbaar is zou het ook vanuit het menu van de ontvanger moeten kunnen. Dan heb je het in elk geval op de juiste wijze gedaan die de ontvanger het best herkennen en gebruiken kan.

Tegenwoordig wordt er zelfs ook wel ext4 gebruikt.

 
werkt niet.

ik heb programma ,hp usb disk storage format tool ,opgestart.

daar staat in venster fat32 en heb quik,aangevinkt.

alles gaat goed en zegt dat disk is overgegaan naar fat32.

maar dan ga ik kijken op deze computer,schijf f,klik rechts,klik op formatteren en dan verschijnt er een venster en daar staat schijf op ntfs.

is die nu ntfs of fat32 of misschien kan ik die niet overzetten.

 
Moet je het nu op de computer gebruiken of op de Dreambox?

Je was zover dat hij herkent werd op de Dreambox dan alleen laten formateren en klaar daarna is hij bruikbaar om op te nemen.

 
dus ik laat schijf formatteren met dat speciaal programma en geeft aan fat32.

dan doe ik een test en ga naar deze computer klik op station van de harde schijf,ga naar eigenschappen en dan staat daar dat het een ntfs is.

ik weet het niet meer.

als ik schijf instel en opneem is precies normaal maar na een 5 min geeft hij aan ,schrijffout,schijf is vol en er staat niks op.

zal ze maar houden voor op pc daar werkt ze wel.

 
Hier hou ik over op je wilt met die harddisk opnemen met de Dreambox en je formateert hem in FAT32 daar na moet je hem aan de Dreambox hangen als hij daar herkent wordt is het goed kun je hem daar nog een keer formateren daarna kun je opnemen.

En niet testen op de computer Windows herkent geen grote harddisk alleen ntsf.

 
ga naar deze computer klik op station van de harde schijf,ga naar eigenschappen en dan staat daar dat het een ntfs is
Als daar staat dat het NTFS is, dan is hij dus niet FAT32 geformatteerd. Dus ofwel jij doet iets niet goed, ofwel dat tooltje werkt niet zoals het hoort.

Het beste kun je de hele partitie weer weghalen.

Dan een nieuwe partitie maken en NIET formatteren.

Gebruik om te formatteren een ander formatteer tooltje dan je nu gebruikt.

Bijvoorbeeld USB Disk Storage Format Tool 2.2.3.

Een betere is misschien Swiss Knife (klik). Beiden zijn ook geschikt voor externe usb drives.

Hoe dan ook moet windows nadien bij de eigenschappen aangeven dat hij Fat32 geformatteerd is als je gaat controleren.

Daarna aan de ontvanger koppelen en door de ontvanger laten formatteren zoals Aart44 al eerder aangaf.

Lukt dit wederom niet, dan haal je de partitie weg, maak een nieuwe primary partitie maar niet formatteren.

Dan in de ontvanger stoppen of liever gezegd aan de ontvanger koppelen en zien of de ontvanger dan ook wilt formatteren, vaak is dat wel het geval.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan