Hier zakt je broek van af! Service van Hi Smartcare?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zet de posting even hier weg, want waar zijn we mee bezig?

Afgelopen zondag begon de gsm van de kleinste Freggel vreemd te doen, het ding begon zichzelf iedere keer opnieuw te starten, terwijl deze gewoon aan de lader in de bank lag.

Het gaat in dit geval om een Samsung Galaxy Ace die nog maar een maand of 5 in gebruik is.

Zelf eerst geprobeerd of dit te stoppen was middels het eruit halen van de accu voor een minuut of tien, en nadien een harde reset gedaan. Maar het ding gaat het niet meer doen.

Nu ben ik dus meteen gaan bellen, maar je raadt het al op zondag wordt er niet gewerkt.

Dus gisteren, maandag, gebeld en een afspraak gemaakt met een monteur die langs zou komen, en dat zou as woensdag zijn, uhhhh, ik ben verzekerd voor de 4-uursservice hoor mevrouw de smartcaremedewerkster, oh maar dan kan het morgen ( dinsdag ) dat is nog geen 4 uur, maar het kon niet eerder dan deze dag tussen 8 en 12... Ok dat doe je dan maar.

Ik was dus wel thuis, maar lag op bed omdat ik nachtdienst heb, maar ben om kwart voor twaalf opgestaan, en jahoor je raadt het al, er is gebeld dat men een uur later komt.

En om 12:15 gaat de telefoon dat men helemaal niet meer komt wegens logistieke problemen, en dat het niet voor as vrijdag de 21ste kan???

Ik zal niet uitleggen wat mijn reactie was, maar hier wordt je toch niet vrolijk van, je betaald keurig netjes voor iets waarvoor je verzekerd denkt te zijn, en dan doet men het zo?

Ik denk dat ik vandaag of morgen ook logistieke problemen heb met mijn pc/fiets/auto, en dat er gewoonweg niets meer betaald wordt.

Wordt vervolgd.

 
Daar zakt inderdaad je broek van af:

ik ben verzekerd voor de 4-uursservice
Ik zou in elk geval op zijn minst, buiten reparatie van de schade ook een tegemoetkoming danwel teruggave van gedeeltelijk abonnementsgeld eisen aangezien men het verzekerings contract niet blijkt na te kunnen komen.

En dan is er al redelijkheid van jouw kant geweest, dus dat is duidelijk een wanprestatie hunnerzijds.

Dat zij logistieke problemen hebben is hun probleem, er is tijd genoeg verstreken en als ze het niet waar kunnen maken moeten ze niet dergelijke verzekeringen verkopen.

 
samsung.. ik zeg verder niks :tong:

maar zwaar kl... denk je verzekert te zijn.

ik heb voor nood een extra toestel liggen goedkoop prul maar dan kun je in iedergeval iets.

zeker als je bereikbaar moet zijn oid.

 
@sat-ed, ik dacht dat Samsung 1 van de betere toestellen was, en ja ik heb hier voor noodgevallen ook een reservetoestel liggen.

Maar om even terug te komen waar het om gaat, de service van de Smartcare van Hi:

Een korte quote uit een mail die ik van hun ontvangen heb:

Je geeft aan dat je niet tevreden bent met de service van Smartcare en dus ook niet met die van Hi, Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Je signaal hieromtrent wordt serieus genomen en doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Voor ons is Smartcare een nieuwe dienst, waarmee afspraken zijn gemaakt om onze klanten goed te helpen. Dus elke feedback is welkom.
Omdat blijkt dat Smartcare niet altijd deze afspraken kan waarmaken is hiervoor inmiddels een intern onderzoek gestart. We hopen snel tot een goede en doeltreffende oplossing te komen.
Opzich bedoelen ze het goed, want de volgende 2 maanden hoef ik geen abonnement te betalen, maar ik houdt wel 1 ding in gedachte, als de monteur vrijdag komt en hij heeft geen vergelijkbaar leentoestel dan ga ik mezelf eens beroepen op contractsbreuk en mijn rechtsbijstandsverzekering bellen. Er wordt 4-uursservice beloofd en die leveren ze gewoon niet.

 
want de volgende 2 maanden hoef ik geen abonnement te betalen
En terecht! Alleen moet je dan wel opletten, want als jij een dergelijke tegemoetkoming accepteert als schadevergoeding, dan is dat een compensatie voor het niet kunnen naleven van het contract.

Of je dan alsnog op basis van contractbreuk er onderuit kunt durf ik niet te zeggen, maar als je rechtsbijstand hebt kunnen die je vast vertellen of je er om deze reden onderuit kunt.

Ik denk niet onder het telefoonabo maar uitsluitend onder dat Smartcare abo.

Overigens zijn Samsung toestellen best goed, alleen niet allemaal.

Ik heb zelf ook nog een Samsung Wave (best happy mee) als reserve liggen en als de nood aan de man komt een oude Nokia 6230i en die werkt altijd.;)

Internet en whatsapp gebruik ik toch nauwelijks.

 
Internet en whatsapp gebruik ik toch nauwelijks
En dat is wat er op dat toestel nou juist wel veel gebruikt wordt.

En wat je zegt over die zgn schadevergoeding, en het niet er onderuitkomen van het contract, dat is dan ook niet helemaal mijn bedoeling, maar het geeft voor nu een goed gevoel dat men er toch mee bezig is, en dat er begrip is waardoor het abonnement 2 maanden niet betaald hoeft te worden. Een waarschuwing dat er gebruik gaat worden van de rechtsbijstandsverzekering geeft toch vaak wel enig effect denk ik, en anders misschien eens contact opnemen met "Radar" want op het Hi-forum regent het een overvloed aan klachten vwb deze service.

Het is alleen jammer dat het nog in de goedkope periode zit, want de eerste 6 maanden hoef ik maar, buiten de smartcareverzekering van €6,-, €2,- (ex btw) voor het abbo te betalen, maar het scheelt toch weer een kleine €20,- in totaal, en dat is voor de kerstdagen toch weer een lekker gourmetpakketje. ;)

Maar zoals in het eerste bericht al gezegd werd: wordt vervolgd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan