spark

umivik00

Jr. Member
Lid sinds
26 aug 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
wie kan mij juist vertellen hoe ik een nieuwe image vb 1.2.60 op mijn gm990 plaatsen.

hoe een oscam plaatsen met alles erbij.

 
Hallo umivik00

Ik heb een amiko alien.

Het lijkt dezelfde ontvanger te zijn.

Die werkt ook met spark.

Een nieuwe image plaatsen is heel gemakkelijk.

Spark geeft regelmatig een update.

Je drukt op menu van je ab.

Dan zie je een blauw scherm.

Ga met de pijltje toets naar het spark symbool.

Druk op OK van je ab.

IK moest kiezen voor 1.2.54. omdat de laatste versies problemen hadden met het geluid.

Nu kan je kiezen uit welke je wil.

O ja de ontvanger moet wel aan je netwerk zijn aangesloten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je post dit in verouderde en niet HD ontvangers.

Maar de Sparks ontvangers kunnen HD aan en zijn zeker niet verouderd.

Maar je box als hij aan het internet hangt is het erg makkelijk klik op je afstandsbediening op de Sparks knop rechtsboven, dan naar update software,zet hem op Sparks 1.2.60 Europa en de rode knop op de afstandsbediening update.

Volg de aanwijzingen op het scherm dus overal afblijven als hij klaar is gaat hij opnieuw opstarten.

Als Oscam er nu instaat blijft hij staan.

Hehe Jan is me weer voor!!!

 
Aart :zwaai:

 
heb nu 1.2.54 erin staan .

maar er gaat niks,alleen vrije zenders.

ik zou met oscam willen werken maar hoe?

heb dcc opgestart maar dan,welke oscam moet ik downloaden,staat die er al in of wat.

ik leer graag bij is een hobby van mij maar soms gaat het mijn petje te boven.

 
Heb hem even naar de juiste sectie verplaatst.;)

 
ok dat is goed hopelijk krijg ik nu nog antwoord

 
BT ik herkende je bijna niet meer wat ben je grijs geworden.

umivik00 ik gebruik mcas stripped

Die vind je in menu Plug in.

 
Grijs??? Dat is geen grijs, dat is die verdomde freggel die me een sneeuwbal in het gezicht gegooid heeft!:)

 
Dan moet je hem zijn gejatte fiets ook niet afnemen.

Ik begrijp freggel wel.:biggrin:

 
Tijgers kunnen niet fietsen, dus ik ben onschuldig!:cool:

@Umivik00: sorry voor de off-topic grapjes in je topic, maar op dit forum vinden we dat een lolletje tussendoor soms moet kunnen.;)

Ben je inmiddels verder kunnen komen met de tip die Janblues je gaf?

 
Besef wel even dat ik hier de moderator ben, en dat er dus niet doorgezaagd moet blijven worden over die ( gejatte ) fietsen, Jenni was me toen gewoon te trouw en kon geen afscheid nemen van haar fiets.

Dus gelieve "on topic" te blijven. :biggrin:

 
jullie doen maar ,als ik af en toe een antwoord krijg op mijn vraag is het goed.

zolang het maar gezond blijft.

dus ik heb via de ontvanger 1.2.60 geladen of ook al de 1.2.54.

ik heb alles uit plugin menu gedaan en dan dus opnieuw via ontvanger geladen(1.2.60)maar nu staat er niets meer in dat menu.

plugin geladen met oscam en op stick gezet in ontvanger en plugin laten laden,maar er staat nog steeds niets in.

hoe moet ik stap voor stap te werk gaan om met oscam te kunnen werken.

 
Dan moet je er eerst een plugin in zetten als volgt heb eerst een site gezocht waar je zo kunt downloaden deze pak die rechts van 2012-12-18plugin.rar uitpakken tot je een mapje hebt met plugin dus niet met de datum doorklikken tot alleen het mapje plugin zet dat op een usb stick.

Stop dan de stick achter in de ontvanger hij zal zelf het mapje met plugin vinden en vraagt of hij het moet installeren als je OK klikt doet hij dat en na het overnieuw opstarten moet je in het menu bij plugins kijken daar zal het wel staan.

Hij is nogal kieskeurig met usb sticks doet hij het niet moet je een andere stick nemen.

Als je met smartkaart wil kijken zet je mcas aan kaart met de chip naar boven en je zou beeld moeten hebben.

Als je Oscam wilt hebben die zal er ook wel bijstaan bij de plugins.

 
heb het gedaan en het is gelukt.

kan ik nu ook via dcc die plugin terugvinden of gaat dat niet met dcc.

 
Dat moet gaan met DCC alleen ik weet het pad niet kijk eens naar root,plugin,var en daar staan ze volgens mij maar ik kan er naast zitten ik weet het niet precies.

 
in plugin menu van ontvanger welke bolletjes moeten daar groen staan vb cccam 214,calculator,spcv,enigma2update enz.

als ik in dcc iets verander komt dat dan automatisch in menu ontvanger.

ik snap er niets meer van.

 
Heb dezelfde plugin er ook op gezet nou je moest Oscam hebben die zit er in Oscam4spark tools.

Voor de rest kijk je ze allemaal maar na wat je wilt gebruiken, volgens het kladblok wat er bijgevoegd is bij de plugin zit er ook een free server in het nummer staat op het kladblok dus leef je uit.

 
niks niks of niks,vrije zenders wel.

wat doe ik verkeerd?

 
Welke kaart gebruik je voor canaal+?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan