Vragen mbt uitrichten icm dishpointer pro

H

Henkjan

Ik heb een 80cm schotel gekocht met 4 koppen. Nu heb ik wat problemen omtrent het uitrichten.

Ik heb op m'n android telefoon de app dishpointer pro. De eerste satelliet die ik wil vinden is de Astra op 19,2 oost. Ik heb de schotel op het oog naar de Astra 1 gericht.

Nu komt het erop om het signaal van de Astra 1 te pakken te krijgen en daarna te finetunen. Om ook maar iets signaal te krijgen lukt me niet. Ik heb de hoek van de schotel net ietsjes voor de 30 graden gezet.

Ik heb de app dishpointer pro nu is mijn vraag kan ik deze app gebruiken om de schotel uit te richten? Zo ja waar dien ik de telefoon te houden op de schotel?

Ik heb een dreambox 7020hd staan. SNR blijft nagenoeg op 0% staan.

Tips zijn altijd welkom:)

 
Is de volgorde van de lnb's goed?

13, 19,2 ,23,5 en 28,2?

Kijk anders even op deze link. ( klik )

 
Hoi Henkja,

In welke regio woon je, wellicht kan ik je helpe of dat ik iemand weet die bij je in de buurt zit.

Met die App gaat dat dien werken, want zogauw je je telefoon bij de schoter houdet gaat die je kompas van je telefoon op tilt.

Dat moet je echt met goeie apparatuur doen anders ben je nog wel een poos je bezig.

 
@freggel1 zo heb ik 'm inderdaad ingesteld

@Wing39 Krimpen aan den IJssel dat is net buiten Rotterdam.

Ik had 'm gericht en ineens zei de tel. dat 'ie meer naar het oosten moest. Ik vond het al zo vreemd.

Ik zie wel van die analoge sat finder metertjes staan. Is dat iets of weggegooid geld?

---------- Post added 26-12-2012 at 23:19 ----------

Ik wil trouwens best zo'n 250 euro investeren in een meter wat ook HD signaal kan ontvangen maargoed wat is nu een goede meter :dunno:

---------- Post added 27-12-2012 at 00:27 ----------

Het liefst met spectrum.

 
Als het alleen voor je eigen schotel is zou ik niet zoveel geld investeren, tenzij je vaker ergens gaat installeren en dat geld er uit kan halen.

Ik wil best wel een afspraak met je maken en het voor je doen, die analoge metertjes leuk spul hoor maar dan weet je nog niet of je op de juiste satelliet zit.

Zelf heb ik een Smart meter van Smart Innovations werkt voor mij feilloos.

Nou mocht je willen dat ik het doe voor je hoef je alleen maar te zorgen voor een koud biertje.

Stuur maar een PM als je van mijn aanbod gebruik wilt maken.

Groetjes,

Wing

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan