DM 800 clone en Diseqc 1.2 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
32
Vandaag was de monteur langsgeweest om de verschillende locaties op te slaan in de dreambox. Het gaat om de volgende satellieten

Archsat (90?)Offset schotel met interstar diseqc 1.2 motor

13e Hotbird

19,2 Astra 1

23,3 Astra 3

28,2 Astra 2

26e Badr 4

Nu loopt hij tegen het probleem aan dat hij de satellieten niet opgeslagen krijgt. Zodra hij een locatie opslaat en weer terug gaat is de locatie niet meer te vinden. Hij vertelde me dat ik een usals motor nodig heb, maar dat lijkt me sterk gezien de motor gewoon werkt en goed draait. Wel maakt motor geluid (maar dat is normaal denk ik). Hoe los ik dit probleem op?

 
Welke motor is het precies de Golden-media motor GM 50-120 daar kan ik van vinden:

Compatible with all DiSEqC 1.2 Receivers

Drives dish up to 1.2M at very high speed

Quick installation by only one coaxial cable

Manual East/West buttons with weather protection for easy installation

LED indicators for monitoring the motor operation

DiSEqC 1.3/Go to X functions compatible

Smart software achieves very high positioning resolution of 0.1 degree

Compact mechanism and patented “ZERO BACKLASH” design

Ultra low noise and low current motor/Gear box

Volgens het vetgedrukte is hij geschikt voor Go To X is hetzelfde als Usals.

De naam die STAB motors samen met Eutelsat die het protocol ontwikkeld hebben er aan hebben gegeven is dus usals.

Maar waarom moet er een monteur komen om de satellieten op te slaan is het je zelf ook niet gelukt.

Probeer als het deze motor is de DM800 bij zenderszoeken ,tuner instellingen het op motor te zetten op eenvoudig vul je positie in je lengtegraad en breedte graad opslaan en klaar als de motor tenminste goed is uitgericht.

Dan moet het ongeveer zo zijn,

Longitude 5.406 East

Latitude: 52.177 Nord

Even je eigen Longitude en Latitude van je woonplaats opzoeken.

 
Beste aart,

ik heb even deze foto gemaakt het is volgens mij geen golden interstar maar gewoon interstar germany diseqc 1.2. Ik moet er wel even bij vertellen dat motor zeker 8 jaar oud is maar dit moet toch geen probleem zijn neem ik aan?

foto : http://imageshack.us/photo/my-images/259/foto1pmz.jpg/

---------- Post added 30-12-2012 at 21:35 ----------

Het gaat dus om de Interstar model GL 100 Diseqc 1.2 met HH mount

---------- Post added 30-12-2012 at 23:20 ----------

ik ben net weer aan t stoeien geweest. Volgens mij zijn de instellingen in de dreambox niet goed of de ontvanger is niet goed. want de motor draait naar bijv hotbird en dan wil ik m opslaan op positie 1.Nou vervolgens ga ik naar astra 19.2 en dan weer terug herkent hij hotbird niet! En ik krijg steeds de melding tune failed?? Hoe los ik dit op?

 
Ja dan is het niet de motor die ik bedoel maar deze van het plaatje herken ik ook niet.

Ben bang dat je de handleiding op het internet moet zoeken hoe je hem kunt resetten.

Ook is er een lijstje hoe de motor geprogrameerd moet worden dat kan heel anders zijn als wat je nu wilt.

Dus als voorbeeld ik weet het lijstje ook niet uit mijn hoofd,

Astra4,sirius 4.8 oost/ positie 1

Eutelsat 7A 7.0 oost? positie 2

Het is iets anders als wat ik als voorbeeld geef dus het advies is ga eens flink Googlen naar de handleiding en de lijst hoe de motor geprogrammeerd moet worden het is mij te laat nu om het allemaal op te zoeken.

De gegevens hoe hij geprogrammeerd is geweest staan er dus nog in van de vorige ontvanger.

 
okeik heb net even flink gezocht en kon helaas niets vinden. Ik heb het volgende van een andere manual

A. Turn off the power to the motor.

B. Press and hold both of the EAST/WEST buttons at the same time. Turn on the power to the

motor. The LED will flash ORANGE. Continue to hold both buttons until the LED stops flashing,

Memory is now erased and motor is now reset.

C. Re-program for the desired satellites.

maar ik betwijfel of dit ga werken. Ik denk ook inderdaad dat de motor gereset moet worden. Maar uit de info die ik je eerder gaf kan er opzich toch niks mis zijn met de motor? (dit vraag ik omdat die monteur van gisteren mij een nieuwe motor voor 70 euro wou aansmeren)

 
En heb je de ontvanger nog die voorheen met die motor gedraaid heeft dan kijk je toch hoe alle satellieten er in staan en neem je dat lijstje over.

Kan verder niets vinden over de motor, wat ik wel heb is een lijstje hoe de motor voorgeprogrammeerd moet zijn volgens de disq 1.2 regels van Eutelsat

1.Hotbird 13 oost

2.Astra1 19.2 oost

3.Eutelsat F3 16 oost

4.Eutelsat F2 10 oost

5.Eutelsat F4 7 oost

6. Sirius 5 oost en zo door tot 28 posities maar ik zal de posities geven die je hebben moet

16. Astra3 23.5 oost

17. Arabsat/Badr 26 oost

19.Astra2 op 28 .2 oost

Ja als je een beetje gaat oefenen en het lukt je hem op discq 1.2 te programmeren en ook op te slaan dan is deze motor nog bruikbaar.

Is het gelijk na het opslaan weer vergeten dan heb je er niet veel meer aan je kunt dan testen met een andere ontvanger als de DM800 dan weet je waar het aan ligt.

 
de motor had het indd begeven na installatie van nieuwe motor (moteck dacht ik) waren alle problemen verholpen. De satteliet posities worden herkend en de motor draait goed. bedankt voor je info.

 
dat de motor goed werkte was al snel verleden tijd. na veel zappen en van posities veranderen doet de motor niets. Pas wanneer ik de dreambox opnieuw opstart (stroom erin en weer uit) werkt hij weer maar dan ook niet voor lang. Ook krijg ik steeds de melding tune failed zelfs als de motor naar de juiste positie draait en er weer beeld is. het gaat hier om de motock motor diseqc 1.2 met usals. Kan iemand mij hierbij helpen? in ieder geval dat ik niet steeds een foutmelding krijg!

 
Ik weet niet precies hoe je hem ingesteld hebt, maar het beste is om de GOTO X funktie te gebruiken. Dat zit echter niet in Enigma2 bij mijn weten.

In dat geval moet je in het tuner menu de diseqc 1.2 instelling gebruiken bij die satellieten die je ontvangen wilt middels de motor, met de juiste waardes uiteraard.

Een Moteck is normaal geen slechte motor. Hier hangt er ook eentje die al de nodige jaren zijn werk prima doet.

Het zou dus ook wel eens aan de aansturing van de motor kunnen liggen.

Wat vroeger bij mij hielp was om de opgeslagen posities te verwijderen, maar voor zover ik me dat herinner heb je dat bij Enigma2 niet. Bij Enigma2 is immers ook geen goto X menu.

 
nee inderdaad hij staat ingesteld op usals and thats it. hmm het liefst gooi ik op de dm openpli zoals jij dat hebt maar ik zit met het probleem dat er een c lijntje op zit. Is er een manier om dit alsnog te omzeilen...... Ik had er in het begin totaal geen verstand van was meer bekend met de dm500. het is een dreambox met e star sim 2.01 dacht ik

 
mijn bescheiden ervaring (maanden lopen klooien) met een motor is dat de ene image er wel goed mee werkt en de ander niet.

om gek van te worden ben uiteindelijk bij pli beland en die draait nog steeds (ff afkloppen:tong:).

je kon toch ook de gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen met een proggie oid?

wat betreft het ip adres is ook mischien nog een optie om in de router te kijken die heeft meestal wel een lijst met wat er actief is.

 
sorry hoe heet dat programma. Het is denk ik beter om c lijntje ervan af te halen en te bewaren en vervolgens openpli te installeren.

 
kun je die niet in de ppanel zien?

proggie oid.. dus wat precies weet ik niet meer mischien dat iemand anders zich dat kan herrineren.

 
nee ed ik heb m niet kunnen vinden. Maar welke instellingen moet ik meenemen naar openpli. De motor staat nu ingesteld op usals en meer niet. Na 2 uur tv kijken op 23,5 oost wil ik naar 13,00 reageert hij helemaal niet totdat ik de stroom ervanaf heb gehaald. Ik denk eerder dat het aan de box ligt........

 
instellingen kun je er zo weer in zetten usals is usals.

zender lijsten zou je er af kunnen halen grootste probleem zit hem in de cline denk ik.

probleem met de motor komt mij bekent voor vandaar ander software proberen.

 
Voor usals de box instellen op eenvoudig op rotor en je longitude en latitude invullen.

En je moet dan als je PLI hebt een lijst uit de download halen bij PLI voor rotor dus een draaibare lijst.

Mits een goed afgestelde motor moet hij dan overal vanzelf heen draaien als je in lijst naar een andere satelliet wilt.

 
Op verzoek van Maestro kan men beter alles in zijn ander topic behandelen gezien de vragen daar ook terugkomen.

Daarom gaat dit draadje op slot. Men kan hier (klik) verder.;)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan