Receiver dilemma

H

Henkjan

Ik ben opzoek naar een receiver maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De eisen die ik heb zijn:

-HD

-Bijvoorkeur Enigma2

-Lan aansluiting

-Usb voor wifi aansluiting

-Sat tuner (uitbreiding mogelijk om een dvb-c erbij te zetten maar niet verplicht. intern of extern)

Ik wacht eigenlijk op de VU+ Duo2 tot die tijd maar hiermee overbruggen.

---------- Post added 01-01-2013 at 12:35 ----------

Moet ook op Linux draaien.

 
Laatst bewerkt:
vu+ ultimo kan 3 tuners aan draait op enigma2 en hd linux.

eigelijk alles wat je wilt.

hangt wel een prijskaartje aan maar in iedergeval nog goedkoper als de db8000.

 
Het probleem is eigenlijk dat je er en dvb-c tuner in wilt kunnen zetten. Daarmee wordt de keuze behoorlijk beperkt, veel ontvangers kunnen dat niet.

Ik zag net een aanbieding die tot 31 december liep, we mogen geen commerciele reklame maken, daar kreeg je gratis een usb stick bij de VU+Duo waarmee dvb-c en dvb-T te ontvangen is. Deze aanbieding was echter slechts geldig tot 31 december, maar wie weet. Nadeel is natuurlijk dat er dan volgens mij geen usb slot voor wifi meer beschikbaar is.

Anders zal het inderdaad iets worden als de door Sat-Ed reeds genoemde Ultimo of iets anders. Zoals bijv. de Xtrend 6500/9500 waar je ook een tuner van kunt wisselen voor een dvb-C/T tuner.

Andere echt goed opties zijn er niet.

Er is wel de Sab Titan II o.a., maar dan moet je niet echt aan kwaliteit gaan denken.

 
VU+ duo heeft zo te zien 2 x usb.

Hoe ik op de ultimo kom is omdat ik zelf 2 sat tuners in de ontvanger heb en dit is zeer handig met opnemen dus ik las de vraag niet helemaal goed aangezien er geen 2 x S tuner gevraagd is.

duo kan dus ook in dit geval of zoals BT al aangaf de xtrend is ook een optie.

Wat betreft warmte probleem van laatst genoemde: niet in een kleine tv kast proppen.

Heb de 9500 xtrend aan de gang gemaakt paar maand terug en geen probleem gehad.

 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga me in de details verdiepen.

 
Hoi Henkjan,

Waarom een hoop geld uitgeven aan een ontvanger als je toch op de VU+DUO 2 wacht.

Ik heb mijn VU Duo getransformeerd tot een sat/kabel ontvanger.

Voor 80 euro een Sundtek usb kabel tuner gekocht, geinstalleerd en gaan met die banaan.

A Je bent minder geld kwijt

B Het werkt op zeker

C Die tuner kan je altijd later nog van pas komen.

Groetjes,

Wing

 
Ik denk dat ik dat ook ga doen. Een stuk goedkoper met dezelfde functionaliteit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan