Wie kan mij helpen met een paar aanpassingen op de dm800?

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
32
Ik wil de bouketten aanpassen (ook naam van boeket) dit lukt mij niet in het menu ik denk dat ik dit via dreambox control center moet doen maar hoe?

Ook wil ik een paar plugins in de dreambox (uitzending gemist, RTLXL en youtube)

En als laastst wil ik de taal van de dreambox in het nederlands dit lukte bij mijn vorige wel (dm 500) maar bij deze lijkt het een stuk moeilijker!

Wie kan mij hierbij helpen?

 
Sorry, ik had per vergissing een thread verkeerd ingepast, maar het is alweer gefixed.

Even een vraagje.

Ook wil ik een paar plugins in de dreambox (uitzending gemist, RTLXL en youtube)
Werkt dat op een satelliet ontvanger? Is dat geen plugin voor een kabel ontvanger dan?

V.w.b. boeketten, dat kun je met Dreamset of DreamboxEdit doen, in DCC zit bij mijn weten geen kanalen editor.

Voor de Nederlandse taal zou je bij de addons moeten kijken, zou erbij moeten zitten eigenlijk.

 
@BT

uitzending gemist is een plugin voor pli en die werkt mits de box op het web zit natuurlijk.

alleen de rtlxl doet het niet probleem met de verwijzing naar de website lijkt het.

 
oke bt ik ga dat even proberen hmm alleen ik weet niet hoe ik aan het ip adres van de dreambox kom.

---------- Post added 02-01-2013 at 20:30 ----------

oke en met welk programma installeer ik die plugin er zit nu op mijn dreambox gemini 2 en enigma 2

 
@Sat-Ed: Thanks, weten we dat ook weer.:)

@Maestro: Heeft Gemini dat ook dan? De meesten gebruiken Openpli vanwege de betere support en meer addons/plugins. Ben zelf gestopt met Gemini toen ze de emu's er uit gehaald hebben.

Het ip van de Dreambox kun je normaliter terug vinden bij de communicatie setup of netwerk instellingen. Ligt er een beetje aan welk image je gebruikt waar je het vinden kunt, ergens in het instellingen menu.

In je router kun je vaak ook terugzien welke ip adressen er uitgedeeld zijn.

Juist om die reden is het vaak ook handiger om de Dreambox een vast ip adres te geven (liefst buiten de dhcp range van je router), zodat je altijd weet waar hij te vinden is.

Overigens.... je gebruikte toch DCC of niet? Daar heb je ook het ip voor nodig. Dus in DCC zou je het dan ook terug moeten kunnen vinden.

 
dankjewel bt. Ik kan niet in mijn dreambox komen de verkoper heeft de gebruikersnaam en wachtwoord veranderd. Dus ik weet nu niet hoe ik er alsnog in kom. De bouketten die hij erin had gezet vind ik slordig en sommige zenders werken ook niet omdat ze van frequentie zijn veranderd. Ik moet echt echt de namen van de boeketten aanpassen en werkende zenders erin plaatsen. Via de dreambox met afstandsbediening is mij dit niet gelukt.

 
euh mischien een id om pli er op te zetten dan?

 
dat snap ik ook wel alleen 2 problemen er zit een c lijntje in en de dreambox heeft een username en password die ik niet weet.....

 
username en wachtwoord krijg je zover ik weet alleen uit met nieuwe image.

clijn tja... ff belleu mischien ;)

 
Je kunt even bellen of anders even gebruik maken van onze Handleidingen (klik) sectie.

Daar staat ook een mogelijkheid in vermeld om het wachtwoord in een Dreambox te resetten.

 
oke dus als ik het via de manier als in de handleiding dan raak ik me lijntje niet kwijt? Ik heb eigenlijk geen zin om die man te bellen , het is iemand die een beetje de kat uit de boom kijkt en niet erg sociaal is. :)

---------- Post added 02-01-2013 at 22:30 ----------

volgens mij gaat hij nooit de clijn geven want hij zal dan denken dat ik m op een andere box ook kan gebruiken. Of kan ik het alsnog opeisen?

 
Nja, het is een illegale bezigheid, dus van eisen is eigenlijk geen sprake.

Als je de methode uit de handleiding gebruikt en deze strikt opvolgt, dan gebeurt er verder niets behalve dat het root wachtwoord gewist wordt.

Je C lijn en de inhoud daarvan blijft dus gewoon staan.

Als je deze Midnight Commander geinstalleerd krijgt, dan zou je ook gewoon naar /var/etc kunnen gaan en daar de CCcam.cfg uitlezen. Dan zie je ook wat er in je C lijn staat, die gegevens kun je dan gewoon opschrijven.

Daarna andere firmware er op zetten bijv. OpenPli en dan kun je zelf CCcam weer installeren en dan dat lijntje weer in je config zetten.

Dat is dus ook een mogelijkheid. Maar de oplossing staat of valt dus met het feit of je die Midnight commander via de addons kunt installeren.

 
lopen 2 treads door elkaar heb ik het id.

 
@bt ik heb de 2 lijntjes via de plugin browser gevonden. Nu is mijn vraag of deze gewoon kan opschrijven en weer plaatsen in openpli. Ik wil er zeker van zijn dat dat voldoende is. Aangezien mijn dreambox is vergrendelt. Ik zie in die mappen indd tuxbox maar via gemini addons zie ik niets. Kan ik nu gwn lijntjes overnemen en openpli installeren. Owja er zit cccam 2.3.0. En ik zag dat je zei illegaal? Ik had van verschillende mensen vernomen dat het legaal is omdat je zelf een bijdrage levert?? Je hoeft eigenaren van satelliet zaken alleen maar te bellen of je krijgt een aanbieding van z. En als het illegaal is waarom worden die bedrijven niet aangepakt? En ik als consument ben ik strafbaar??

 
@Maestro! Gelieve vwb die C-lijntjes waar jij het steeds over hebt te beperken tot 1 thread, want nu heb je in 2 lopende onderwerpen het over "jou" C-line.

Gebeurt dit niet dan gaan de 2 lopende threads samengevoegd worden op 1 of andere manier, en anders gaat er eentje op slot.

En als het illegaal is waarom worden die bedrijven niet aangepakt? En ik als consument ben ik strafbaar??
Niet alleen het bedrijf, maar jij en ook wij als wij hier ondersteuning aangeven zijn strafbaar, het heeft niets te maken met het leveren van een bijdrage!

Maar om je even tegemoed te komen: Zoek jou Cccam.cfg en sla die op! En dan kun je gaan rommelen.

 
Ja inderdaad wel graag de vragen gescheiden houden. Alhoewel? Volgens mij is het andere draadje wat er ook over gaat van een andere gebruiker (Waayman) of zie ik nu iets verkeerd?

Ahnee, ik zie het al, zelfde vraag in dat andere topic. Het andere topic dus graag alleen over het diseqc probleem houden.

Nu is mijn vraag of deze gewoon kan opschrijven en weer plaatsen in openpli. Ik wil er zeker van zijn dat dat voldoende is.
Ja dat kan. Straks wel eerst CCcam weer in Openpli installeren. Daarna de config aanpassen en die twee lijntjes er weer in zetten.

Voor de rest, zie het antwoord van freggel1.

 
@ bt en freggel bedankt voor jullie reactie je zou indd het onderwerp kunnen samenvoegen want ik wil de motor kunnen draaien met openpli en de boeketten aanpassen met dreambox edit. Oke bt dus eerst open PLi installeren is hier een handleiding voor? En wat bedoel je precies met configuratie aanpassen? Ik neem aan dat ik na de installatie van openpli cccam 2.3.0 moet installeren want die heb ik nu ook? Moet ik ook de motor instellingen opschrijven?

 
Als we het onderwerp nu gaan samenvoegen wordt het misschien een door mekaar omdat de postings naar datum tussen de andere postings ingevoegd worden.

Ik zal het andere onderwerp sluiten en verwijzen naar dit onderwerp.

 
Ik ben de draad even kwijt.

Ik geef nog even antwoord op jouw schotel storing.

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.

Schotel naar een andere positie draaien en dan stopte hij er mee stroom er enz. enz.

Ik heb een nieuwe lnb geplaatst en mijn probleem was over.

 
Oke hmm vreemd ik dacht het ligt aan image. Maar welke lnb loste het probleem op? Een inverto black ultra misschien? Nog even een vraag voor bt.. Is het mogelijk om bouqetnamen aan te passen in gemini zonder dreamset of dreambox edit? Anders zal ik volgende week naar de winkel gaan om mijn dreambox aan te passen. Had de verkoper even gebeld over het motorprobleem. Hij vertelde me dat het niet aan de image hoeft te liggen. En hij zei ook dat hij eventueel voor mij openpli kon installeren en ik zelf mijn bouqet mag aanpassen. Ik was even in de zevende hemel haha.:banaan:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan