Probleem met Dreambox DM 800 HD

Marathon

New Member
Lid sinds
30 dec 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Ik was bezig met het instaleren van een nieuw image voor DM 800 HD.

na het eind van de instelatie heb ik de stekker uit getrokken.

daarna de stekker weer in. Maar hij bleef vast en hij geeft deze melding.

Dream Multimedia

error!

! Error: No CA Foud.

Ik heb de stekker een paar keer in en uit gedaan maar hij bleef vast.

Heeft iemand enig idee hoe los ik dit probleem op?

 
Misschien te snel de stekker er uit getrokken.

De "no ca found" melding komt vaak voor bij clones en is over het algemeen op te lossen door opnieuw te flashen met firmware die voor de betreffende sim geschikt is.

 
Maar hoe kan ik het opnieuw flashen als ik geen IP zie?

Ik zie geen IP adres op het scherm meer?

En welke firmware is hier geschikt?

 
Ik ga er vanavond even niet meer op zoeken, maar als je zelf even de tijd wilt nemen dan zul je hetzelfde probleem als wat jij nu hebt, hier op het forum tegenkomen. ;)

Dus gebruik nu even de zoekfunctie en ga even lezen, want jou probleem staat hier geschreven.

 
Kijk ook eens in onze Handleidingen sectie, de andere methode om achter het ip te komen werkt misschien ook.

Er is ook goed kans dat je met een seriele nullmodemkabel aan de slag moet.;)

 
Ik ziet de laatste dagen uren lang achter de pc om te zoeken en te proberen. Het is alleen nieuw wereld voor mijn en ik moet even leren hoe het werkt. Ook vele termen zijn nieuw voor mij.

Dus extra hulp stel ik het op prijs.

Ik heb deze artekel gevonden.

Het uploaden van een nieuwe firmware met DreamUp wil niet via het netwerk!
Ook al gebruik je een netwerk kabel, er moet ook een nulmodem kabel aangesloten worden. Verder moeten de IP-nummers van je PC en van je Dreambox in hetzelfde bereik liggen. Dus je pc heeft bv. het ip-adres 192.168.1.1 en de Dreambox 192.168.1.2 (de submask moet op beide 255.255.255.0 zijn) Een nameserver en een gateway hoef je niet in te vullen (op de Dreambox). Lees anders even hoe je je Dreambox aansluit op je netwerk of pc en hoe je moet "Flashen" via DreamUp of DreamUp LAN.

Controleer ook altijd eerst of je de Dreambox wel kan pingen, dus ping ipnummer of telnet ipnummer of ftp ipnummer.

Als dit wel goed werkt weet je zeker dat je netwerkverbinding 100% in orde is.

Ook een oplossing kan zijn om op Connect te drukken en de Dreambox aan te zetten. Als de loader is ge-upload dan niet Flashen, maar eerst Disconnect. Daarna weer Connect. Nu gaat het Flashen wel via de UTP kabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst moet je kijken welke sim er in zit dus opstarten en snel in het kleine scherm kijken het moet sim 2.01 of ferrari of e-star sim zijn dan daar een gepatchte image halen.

En ja als er "no ca found" staat heb je er een nulmodemkabel voor nodig en moet je hem flashen met Dreamup.

Als het sim 2.01 is dan bestaat er een reparatie tool die heet "NCF sim 2 v2".

Dus eerst kijken welke sim ik heb er al veel over geschreven zie hier ga dat eens goed lezen er staan ook weer aanklikbare links in zo moet je er wel uitkomen anders nogmaals vragen.

 
Ik heb even dat gevonden artikel tussen quotes geplaatst, ik dacht al eerst dat je jezelf antwoord aan het geven was.:)

Het netwerk gebruiken bij DreamUp is een bijkomstige mogelijkheid en heb je niet eens nodig. ALS je netwerk werkt, dan kan dat de upload van de firmware versnellen.

Zoniet (of als je geen ip weet) moet je uitsluitend een seriele nullmodemkabel gebruiken en geen vinkje zetten bij "use network". Het gaat dan wel een partij langzamer, maar het werkt verder prima, zo is DreamUp ook bedoeld.

Maar het beste kun je kijken bij de link in het antwoord van Aart44.

 
Bedankt heren. Ik ben wijzer geworden door jullie info.

Bij mijn zoektocht kwam ik tegen een goed artikel.

ik moet nu Nullmodem kabel aanschaffen.

 
Ik heb juist strijd geleverd met een Dreambox 7000s,om het apparaat opnieuw te flashen.

Je hebt er geen idee van,hoeveel moeilijkheden je tegen kunt komen,bij zo´n simpel klusje....Het is op het lest wel gelukt....

Ik weet,dat hier over een kloon gesproken wordt,maar mijn Dream 8oo heeft helemaal niet zo´n 9-pin aansluiting...Die kan je dus niet benaderen met een nul modem kabel.

Tevens hebben veel komputers (zoals de mijne) zo´n aansluiting niet.

Hiervoor kan echter een adapter kabel naar usb gebruikt worden.

In andere topics kan je het ook lezen,maar toch klein advies:Als Dreamup niet werkt,moet je andere versie gebruiken.Er zit schijnbaar verschil in de diverse downloads.

En zorg,dat je goede com poort te pakken hebt....Gr.George

 
Geen verwarring zaaien een DM800HD heeft een 9 polige aansluiting achterop daar staat onder RS232, echter een DM800se HD heeft om te flashen een service kabeltje en geen 9 polige aansluiting

 
Misschien domme vraag,Aart:Wie zaait Waar verwarring...?Gr.George

 
Met dit antwoordt die ik er bij zal zetten verwar je waarschijnlijk een clone met een originele.

Maar je haalt 2 totaal verschillende apparaten de DM800 en de DM800se door elkaar.

Ik weet,dat hier over een kloon gesproken wordt,maar mijn Dream 8oo heeft helemaal niet zo´n 9-pin aansluiting...Die kan je dus niet benaderen met een nul modem kabel.

De Dream 800 heeft een nulmodem aansluiting de SE niet die heeft een usb kabeltje.

 
Mijn dreambox heeft wel 9 pin.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd. Nulmodem kabel en corssover kabel aangeschaft. Ik heb alles gedaan zoals het moet. Toch ik kan geen IP adres van de dreambox vinden. Het was de bedoeling dat tijdens progress bar naar het IP adres zoeken, maar dat is niet gelukt.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 
Het was de bedoeling dat tijdens progress bar naar het IP adres zoeken, maar dat is niet gelukt.
Dat klopt niet. Zoals ik al zei is DreamUp in principe niet bedoeld om over het netwerk te gebruiken maar het kan wel om de zaak te versnellen, is echter niet nodig.

Als het niet lukt, laat de netwerkkabel dan los en gebruik alleen de seriele nullmodemkabel, haal het vinkje weg bij "use network" en dan moet er wel verbinding komen. Komt die er niet is er vermoedelijk toch iets met de flash niet in orde.

 
Ik denk dat het beter is je netwerk niet te gebruiken.

Het gaat langzamer en er worden steeds dingen gecontroleerd.

 
Ik heb het gedaan zonder internet kabel.

IP vinkje uitgeschakelt. de upload balk liep gewoon. Op het schermpje van Dreambox komt alleen Dreambox Multimedia te staan. En dan?

Hoe kan ik nieuwe image maken. er is nog steeds geen IP adres te vinden.

 
Ja je kunt wel blijven vragen maar geeft dan ook eens zelf antwoordt "wat heb je voor een dreambox welke sim" als we dat weten kun je antwoordt krijgen.

Vergeet het IP heb je helemaal niet nodig nu als hij weer goed is werkt het vanzelf weer.

 
Ja daar kunnen we wat mee je al gepatchte image moet je hier eerst halen dat is het sim2 forum wil je PLI download daar de juiste image voor je DM800 HD.

---------- Post added 12-01-2013 at 21:33 ----------

Had er even niet aan gedacht maar je kunt een sim 2 ontvanger repareren met "ncf sim 2" dan kun je het beste bij Dreamoem kijken en de "Dreamoem Toolbox v8Tools" downloaden daar zit dat progje in en heb je gelijk de rest ook.

Zou ik eerst proberen op die manier de box te repareren en daarna kun je gewoon een ip krijgen en de box met een image die al gepatcht is flashen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan