Foutje van de KPN.

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
De winkel van mijn dochter had vlak voor de drie drukste dagen van het

jaar, voor kerst, vanaf vrijdagochtend 21 december 2012 geen enkel

signaal meer van de KPN.

Na het melden hiervan volgende reactie op Maandag 24 december 2012

komt een monteur langs. Hallo zeg dit is een winkel, geen telefoon, geen

internet en klanten konden geen pinbetalingen doen.

Er kon wel direct een monteur komen als er een jaaronderhoudscontract

werd afgesloten à € 35,00 per maand ex. BTW.

We hadden al gehoord dat de monteur een verkeerde schakelaar had

omgezet, zij maken een fout en wij moeten daardoor extra betalen.

KPN bleef over een storing praten terwijl dit een fout was van die monteur.

In uiterste nood een mobiel pinapparaat gehuurd zodat in ieder geval de

klanten konden pinnen.

Ruim 4 uur geen pintransacties kunnen uitvoeren.

Na veel discussies waren ze bereid een niet verplicht coulance bedrag van

€ 150,00 te betalen, niet mee akkoord gegaan en er op aangedrongen dat

de KPN het volledige huurbedrag van het mobiel pinapparaat zou vergoeden.

Uiteindelijk de toezegging gekregen dat het volledige bedrag wordt vergoed.

Zal ik wel meermaals om moeten vragen voordat het op de bank rekening staat.

Tot op heden 15 januari 2013 de toegezegde vergoeding nog niet ontvangen

Wat achteraf bleek is dat de KPN vaak klanten met betalingsachterstand

op vrijdag afsluit om ze te dwingen tot betalen alleen deze monteur had

een ander af moeten afsluiten en niet de aansluiting van mijn dochter.

Deze bedrijven verschuilen zich achter procedures en gebruiken klanten

slechts om van te plukken. Heel erg triest!

Multispeed

 
Ik heb hem even gemoved van een onjuiste sectie naar hier.

Normaliter hoort hij hier ook niet thuis, maar uit recente ervaringen blijkt dat deze wijze van werken geen uitzondering is en ook niet alleen bij KPN voor komt.

Op deze manier komt het ook op onze hoofdpagina en in Twitter te staan en bij Google komt ie wat zichtbaarder in de lijst.

Misschien dat deze bedrijven zich dan wat sneller geroepen voelen om sneller en eerlijker (v.w.b. vergoeding) te handelen als de fout door hun zelf gemaakt wordt.

Het is ronduit belachelijk om er zo'n werkwijze op na te houden. Als er sprake is van een storing of gebruikersfout alleh.

Maar als een monteur een fout maakt dan dient dat gewoon per omgaande weer recht gezet te worden. Sterker nog. Feitelijk heb je ook nog recht op een bedrag aan inkomstenderving, want de winkel is communicatief ook niet bereikbaar geweest, hetgeen bij aanstaande klanten de indruk heeft kunnen wekken dat hij gesloten was met die dagen, of zelfs niet meer bestond.

Het vergoede van het mobiele pin apparaat is dus wel het minste wat ze kunnen doen. Hopelijk zullen ze het snel vergoeden.

Maar dit soort handelwijzes blijft triest.

Bij Ziggo werkt dat ook zo... ongelukje van de monteur, kun je bellen, moet je wel dagen wachten op een nieuwe monteur want de helpdesk mag de oude monteur niet terugsturen om de fout te herstellen.

Ondertussen zit je een aantal dagen zonder internet en telefoon. Belachelijk toch?

Was niet bij mij het geval maar wel bij een zeer bekende, ik noem even geen namen omdat ik niet weet of dat mag.

 
Tja, we zitten op een forum en we hebben vrijheid van meningsuiting neem ik aan?

Die zeer bekende was ik! :biggrin:

Afgelopen zaterdag was er bij mij in de tuin een monteur werkzaamheden aan het doen aan de kast waar de versterkers en dergelijke zitten omdat er een storing was op het internet, vreemd zei ik want ik heb gewoon internet?

Afijn doorgegaan met hetgeen waar ik mee bezig was buiten, en 10 minuten nadat de monteur vertrokken was kreeg ik te horen dat men binnen geen internet meer had en ook de telefoon deed het niet meer?

Ik de modem herstart want dit kan voorkomen als men gesleuteld heeft dat je dit moet doen, maar na 5 keer nog geen leven...

Tja dan gaan we maar bellen wat er verkeerd gegaan kan zijn, heel het verhaal uitgelegd, en men ging een monteur inplannen, en jahoor 4 dagen na dit gebeuren was er een monteur vrij. Ik was dus behoorlijk pissed, maar het kon niet anders.

Nou had ik het geluk dat ik wat mensen ken want de helpdesk mag zelf niet naar een monteur bellen, ook niet naar degene die net een "fout" had gemaakt, en doorverbinden naar de TD deed men niet.

Ik heb dus zelf naar een monteur gebeld die ik persoonlijk ken om te vragen wat er aan de hand is, oh ik weet het al zei hij, dan hebben ze jou afgefilterd want er is bij jou iets niet goed waardoor jij storing veroorzaakt en heel de buurt platgooit, en dan zetten ze een filter op jou aansluiting waardoor de storing weg is, maar jij eruit ligt. Maar heeft hij geen kaartje in de bus gedaan? Nee zei ik, en hij wist ook dat ik thuis was...

Lekker is dat zei ik, en nu???

Waarschijnlijk is er iets fout met jou aansluiting, het kan de versterker zijn of de aansluiting, dus die moeten vervangen worden, en dat is voor Ziggo.

Alles is nu vervangen door een monteur, en de boel werkt weer.

Maar intussen zit je wel 4 dagen zonder internet en telefoon, en met een storing vanwege spullen die van hunzelf zijn die niet goed meer zijn!

Door het niet kunnen bellen met de vaste telefoon, noodgedwongen mobiel moeten bellen en €15,- extra kosten op het abbonement.

Dit is schijnbaar een handeling die men dagelijks uitvoert, de boel afsluiten, niks melden en de mensen zelf laten bellen, weten hun veel wat er aan de hand is.

Die grote bedrijven worden veel te machtig, want even nog een ander klein voorbeeldje, afgelopen maandag op het werk ineens alles plat maar binnen in de fabriek geeneen aardlek of iets dergelijks eruit, dus het probleem zit buiten, en jahoor na wat onderzoek is men buiten aan het werk aan de een transformatorkast, en dit zou ongeveer 2 uur duren, en wij zouden hier een bericht over gehad moeten hebben dat dit zou gebeuren tussen 10 en 12:15... Niet dus.

Ach....

 
Eindelijk de toegezegde vergoeding ontvangen.

Lekker vlot, op 3 januari was het toegezegd en op 18 februari ontvangen.

Na meerdere klachten via de KPN-site is het er eindelijk van gekomen.

Er is geprobeerd lekker te vertragen waarschijnlijk in de hoop dat je

er moedeloos van wordt en het maar laat zitten. Niet dus.

Wat blijft is de teleurstelling en het gevoel van minachting voor de klant.

We overwegen met de abonnementen die we bij de KPN hebben over te

stappen naar een andere provider.

Of dat zin heeft, geen idee want het lijkt erop dat alle providers dezelfde

denkwijze en handelwijze gebruiken om lastige klanten te ontmoedigen.

 
grote bedrijven hebben een betaal en in cyclus van 4 week.

dit komt omdat de banken extra rekenen om tussen door iets te voldoen.

dus als je pech hebt en je zit vooraan dan kan het 4 week duren voordat het verrekent is.

wat betreft overstappen. tja zijn ze idd niet allemaal zo.

 
dit komt omdat de banken extra rekenen om tussen door iets te voldoen.
Dat is misschien in het buitenland zo of vroeger, dat weet ik niet. Maar al die bedrijven hebben een zakelijke rekening. Of je nu morgen of over 4 weken iets doet maakt niets uit, voor elke actie staat een bepaald bedrag wat je moet betalen.
Dat met die 4 weken zal eerder met interne administratie te maken hebben, alhoewel ze je wel al gelijk een herinnering sturen als je een week te laat bent met betalen, dus het nakijken van de rekeningen gebeurt wel vaker dan 1x per 4 weken.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan