VU+ Uno vs VU+ Solo (vs Dreambox Clone)

S

seninha

Goede middag allemaal. Hier een nieuwe lid en toekomstige SAT gebruiker met een paar vragen.

Omdat Formule 1 vanaf dit jaar achter de decoder gaat bij Sport 1, ben ik me aan het oriënteren om Sky F1 in huis te krijgen.

Laat ik voorop stellen dat ik niet erg vind om voor F1 te betalen, maar vind gewoon € 16 p/mnd voor 19 wedstrijden gewoon te veel geld.

Nou was ik eerst aan het kijken naar een Dreambox, maar schrok erg van wat deze kosten.Vooral als je rekening mee houdt dat ik ALLEEN F1 mee ga kijken/opnemen.

(Normaal TV kijken doe we via onze Ziggo abbo)

Daarom heb ik mijn aandacht verplaats naar een Dreambox Clone.

Tot ik in dit forum opeens de naam VU+ tegen kwam.:)

Nou zag ik de DUO, SOLO en de UNO.

DUO valt meteen uit, omdat ik geen twee tuners nodig heb. Blijft alleen de UNO en de SOLO over.

Mijn vraag is nu:Wat is het verschil tussen deze twee? Ik zie dat ze beiden op Linux draaien. Kan alleen niets vinden over Enigma2 op de UNO.

En verder, kan een VU+ het zelfde als een Dreambox (als je er rekening mee houdt dat ik hier Sky F1 wil ontvangen ;) )

Bedoeling is om de decoder ergens neer te zetten en signaal via eigen netwerk te streamen naar een HTPC welke bij de TV staat waar XBMC op draait (XBMC heeft ad-ons om VU+ te bedienen)

Opnamen mogelijkheid is erg belangrijk. Of dat op een interne/externe of netwerkschijf is maakt niet uit.Als het maar kan.

Werk namelijk vaak in het weekend dus kan op dat moment niet live kijken.

 
Eerst welkom op het board.

Nou zo uit mijn hoofd wist ik ook het verschil niet tussen de VU solo en de Uno maar de Solo heeft een 333 Mhz processor en een vaste tuner de Uno een verwisselbare hybrid tuner dus C en T dus Kabel en Digitenne en een processor die iets zwaarder is 400 Mhz meer verschillen zie ik in eerste instantie niet standaard is het DVB-S (satelliet).

Ze draaien alle twee op Linux en Enigma 2.

Heb even gekeken wie het uitzenden ik zie dat je FTA ook kunt kijken op het Duitse RTL zo te zien niet alle wedstrijden live hier staan ze allemaal ook is het FTA te zien bij de BBC in HD zie ik bij Sky F1 zit het ook achter de decoder zowel in Duitsland als Engeland.

Dus weet niet wat je precies van plan bent.

Streamen kan vaak wel maar met HD zal dat tegenvallen te veel data dus draadloos lukt het vaak niet zul je een bedrade verbinding moeten hebben.

Opnemen zal geen problemen geven.

 
Normaal TV kijken doe we via onze Ziggo abbo
Het Ziggo abonnement heeft ook de zender RTL+ waar de races allemaal live op uitgezonden worden.

Aart schreef dat zo te zien niet alle wedstrijden zouden worden uitgezonden, maar van wat ik er uit kan opmaken, wordt alleen de eerste en tweede trainingsronde niet uitgezonden. Gebeurde bij mijn weten in Nederland ook nooit, of je kreeg en stukjes van te zien.

De derde trainingsronde wordt vertraagt uitgezonden.

De kwalificatieritten en de races zelf worden wel allemaal live uitgezonden.

Dus als je de Duitse taal niet erg vindt, kun je jezelf al die kosten besparen.

Wat bedoel je met Sky F1? Het Duitse of Engelse Sky?

Want een los abonnement op een van die twee.... ik twijfel er aan of je dat krijgen kunt.

Bij het Engelse Sky moet je ook een ontvanger erbij nemen aangezien kaart en ontvanger aan elkaar gekoppeld zijn, dat wordt dus al een stuk duurder.

Dat werkt in Duitsland ook zo als je bij Sky zelf gaat bestellen. Mocht je via een handelaar nog aan een Sky Duitsland abo kunnen komen, is er wel kans dat je alleen een kaart kunt krijgen.

Maar als het dan toch Duits is, zou ik via RTL+ kijken, kost niets extra en is ook live.

Of je moet perse die eerste en tweede trainingsronden ook willen zien.

 
Maar als het dan toch Duits is, zou ik via RTL+ kijken, kost niets extra en is ook live.Of je moet perse die eerste en tweede trainingsronden ook willen zien.
RTL knalt er regelmatig een blok reclame in waarbij je helemaal niets anders ziet dan de reclame en niet een klein beeldje in de hoek.

 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Kan er dus vanuit gaan dat een VU+ ontvanger het zelfde kan als een Dreambox?

Aangezien SkyF1 hier niet normaal te krijgen is, denk ik dat jullie wel weten wat de bedoeling is ;)

Ga hier verder niet op in.

Vraag was dus alleen of ik beide merken met elkaar vergelijken kan en of de Uno goed genoeg zou moeten zijn voor wat ik wil.

 
Antwoordt is op beide vragen JA.

 
Dank je.

Heb afgelopen dagen veel gelezen over oa een dreambox clone.

Daar schijnt er veel verschillen in te zitten. De ene clone schijnt goed te werken en de ander weer niet.

Verder is natuurlijk software een probleem maar dat is op te lossen door PLi te gebruiken ( heb iemand al gesproken die PIL gebruikt voor t zelfde wat ik wil en is erg tevreden)

Prijs is op dit moment ook de grootste drempel. VU uno of solo kom ik vanaf €180 tegen terwijl ik al een Dreambox 800hd clone voor (incl verz) €140 ben tegen gekomen.

Die clone wordt trouwens met Rev G tuner geleverd. Geen idee of dat wat is.

Verder is het zo dat ik zeker weet dat de dreambox ( echte en clone) en de VU solo door XBMC worden ondersteunt. Over de UNO heb ik nog niets kunnen vinden.

 
De VU+Solo is goedkoper dan de Uno.

Met clone Dreamboxen kun je alle kanten op vallen zoals je ziet, ik zou voor die paar tientjes meer gewoon een goed ondersteunde VU kopen en van de DM clones afblijven.

 
Even een update.

Het is uiteindelijk een VU+ Solo geworden. Voornaamste reden was kwaliteit maar ook het feit dat deze decoder door XBMC standaard wordt ondersteunt.

Kan ik alles vanuit mijn HTPC bedienen

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik rechtstreeks op mijn Windows 7 server kan opnemen (die staat toch 24uur per dag aan)

Als dat niet lukt dan hang ik er gewoon een USB HDD aan (liever niet natuurlijk)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan